• Carrie

Gravid efter ivf, när har ni berättat?

Har fruktansvärd beslutsångest ang detta med att berätta! Vi har ett mf i bagaget förra våren & då hade vi berättat tidigt & alla blev så ledsna. Nu har vi fått se vårt pyre på vul i v. 8 (7+5) & v. 11 (10+0) & allt ser bra ut enligt läkaren. Imorgon ska vi fira påsk med våra föräldrar & det är ett bra tillfälle men det känns så tidigt än...
    Hur har ni andra gjort?

Carpe Diem!
  • Svar på tråden Gravid efter ivf, när har ni berättat?
  • MammasälskadeMinna

Jag är i precis samma sits.. ska iväg i helgen å så. jag är i vecka åtta också men vi ska vänta med att berätta..

• Lilith G K

Grattis!

Har personligen inte genomgått en mf så jag vet inte hur jag skulle ställa mig till det med en sådan i bagaget men vi berättade bara för några få att vi överhuvudtaget försökte bli gravida och tur var det eftersom det tog några år. Men vi började berätta efter vecka 14 när det kändes lite säkrare, även för de närmaste.

Fortsatt lycka till!

• Carrie

Tack, det lutar mer & mer åt att vänta. Tidigare har vi berättat att vi gjort ivf men denna gången har vi inte gjort det så det finns liksom inga förväntningar heller. Åh, detta är så svårt!

Carpe Diem!
  • Annabel

hej hej! först måate jag ju bara säga GRATTIS!!!!!!!

Jag har själv inte varit med om ett mf, men däremot + at tack vare ivf...
    Min mamma visste om att vi +:at från dag 1  - men för resten av familj/släkt berättade vi för när jag gått in i v 12.
    på jobben berättade vi först efter UL i v 19
    är i v20 nu!!

Lycka till!!

(¯`♥.¸..?:*¨¨*:?..♥ ღ ♥ღ♥ .?:*¨ ¨*:?.¸.♥´¯)
  • Carrie

Tack Annabel! Jag går ju in i v. 12 nästa vecka men kanske kan vi vänta tills efter ul om det inte syns tidigare.

Grattis till er oxå!

Carpe Diem!
  • Annabel
    Carrie skrev 2008-03-21 16:06:17 följande:
    Tack Annabel! Jag går ju in i v. 12 nästa vecka men kanske kan vi vänta tills efter ul om det inte syns tidigare.Grattis till er oxå!
    Tack
    (¯`♥.¸..?:*¨¨*:?..♥ ღ ♥ღ♥ .?:*¨ ¨*:?.¸.♥´¯)
Svar på tråden Gravid efter ivf, när har ni berättat?