Münchensvenskar!
Finns det nagra mer än jag här?
Finns det nagra mer än jag här?
Halloooooooo :
Inte i Mûnchen men väl Tyskland, ja. :)
Rheinland-Pfalz området.
Inte mera i München men inte långt ifrån...
Vi håller mest till på tysklandtråden, jag tror det är nr 5 för tillfället ifall du har lust att titta in! Välkommen!
Jura- Kan du linka?
Jag är här! (Fast är dock inte förälder.) Bor i münchen sen tre år med Svensk sambo.
Jag är inte heller förälder!!
Berlin här! Är nyfiken pá tysklandstráden Jura pratade om. Har lyckats missa den.
Nu har sommaren kommit till Bayern igen! Grillparty grillparty grillpartyyyy!
Hárligt! Här är det runt 17 grader ocksá.
LmG: sorry att jag inte hört av mig, har helt enkelt inte hunnit sätta på datorn ens på några veckor... Här är linken: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m29863778.html
Jag hoppas den funkar direkt!
Ha de bra och njut av de 30°C det skall bli i morgon...
Tjenare!! ja jag men mig känner du ju redan till!!! =). Tycker en münchentrad later bra kul.
Det har ju varit otroligt fint väder idag. Va händer annars?
Tyskland traden verkar har slutat upphöra! har det startas nagon ny? jag hittar ingen
Nágon som frivilligt startar en ny dá?
Hej!
Här är det grått och regnigt idag och ungarna håller på att riva huset... I morgon är svärfars begravning :´-(
Jag vet inte hur det ska gå med ungarna på begravningen, jag menar, det är ju fruktansvärt jobbigt redan utan barn, hur ska man då förklara och säkert trösta två små kottar som inte förstår?
Nå,nu lär väl morgondagen också ta slut förr eller senare... Och då kan man kostatera att även den överlevdes...
Ursäkta, jag är bara lite deppig idag!
Nästa gång ska jag nog skriva ngt roligare och mera uppåt, jag lovar!
Oh va jobbigt för Er inte alls trevligt med begravning! Nä det är väl inte lätt att förklara för barn. Kanske nagot i stil med att Farfar är i himmlen eller sa? sköt om Er iaf
kram
Tack Hedi!
Jag försökte säga att Opa nu är i himmlen. Då säger J (knappt 3 år) varför?
Jag: för att Opa var så sjuk!
J: Varför?
Jag: Ibland är man sjuk och ibland frisk, och Opa var ju på sjukhus!
J: Jag hälsade på Opa på sjukhuset! Var är Opa nu?
Jag: I himlen, och när det är mörkt och stjärnorna lyser och ngn stjärna blinkar är det Opa som vinkar åt dej!
J: Men varför är opa i Himlen...
Sen kan jag inte mera... jag kan inte utan att gråta vilket jag ju inte vill så att han inte blir ledsen eller rädd.
Jag har bara sagt att vi skall till kyrkan i morgon och att kusinerna (som bor 400 km bort) också kommer så att vi ses igen...
Jag tänker inte säga att det är Opa som är i kistan, för han är ju i himlen!
Usch, vad jag är ledsen!
Men det ska nog bli bra igen!
Jag förstar det! ja gud det kan inte vara lätt att svara pa alla fragor. De märker väl förmodligen att ni är ledsna ocksa. Ja jag skickar styrkekramar
Münchenbor ska ni med och kolla pa fotboll imorgon i Muffathalle! Det är tydligen manga svenskar som ska dit..
Hej Hedi!
Fotboll intresserar mig inte speciellt mycket och jag måste medge att jag inte kan ta mig till sådana tillställningar för tillfället för vi har ingen barnvakt... Känner helt enkelt ingen!
Såg att du redan hittat till Katinkas nya tråd, men ni andra som är här, den "stora" tråden hittas på: www.familjeliv.se/Forum-3-45/m33667589.html