Hur mkt ska "mina" barn tåla ang styvförälder?!
Hej!
Är mamma till 3 barn, varav de 2 äldsta med en annan pappa. Har varit tillsammans med min nuvarande ca 5 år, de sensaste 1½ åren har relationen mellan honom och "mina" barn blivit allt sämre... speciellt mitt äldsta barn. Det har blivit jättejobbig stämning hemma, om jag ska bort vill inte mina barn vara "ensamma hemma" med honom, spec inte den äldste. Han saknar sin pappa mkt just nu oxå, det kanske gör det hela värre, vet inte riktigt.
När nu barnen, eller ffa ett av barnen, inte trivs hemma pga styvföräldern, hur ska man egentligen göra då?! Har fått förslaget om min son skulle flytta till sin pappa en period, men då tycker jag det känns som jag sviker honom, då läggs ju all skuld på honom på nåt vis, det vill jag ju inte! Ni andra som har "egna" barn och sen träffat en ny kille, hur skulle ni göra om "era/ert eget" barn verkligen inte gillar den ni träffat?! Allt detta påverka ju vår relation oxå, har många ggr fått ta barnen i försvar när han betett sig dumt, vilket tyvärr inträffat lite för många ggr... vad göra?!