14- åringar ensamma på Tokio Hotel?
Min bonusdotter på 14 som bor i norra Sverige vill skolka från skolan i 2 dagar i nästa vecka och lägga ner lite över 2000kr för att ta sig till Sthlm och gå på Tokio Hotel konserten ensam med 3 andra 14 åringar från samma norrländska stad.
Ingen kommer att kunna hämta den från flygplatsen, de ska ta sig till stan själva, hem till oss för att byta om för att sedan ensamma åka kommunalt till Hovet för att gå på konserten och sen efter 21.00 åka kommunalt genom hela stan för att komma hem sent på kvällen. De ska sedan dagen därpå åka själva till stan för att åka flygbussen till Arlanda och flyga hem.
Hennes mamma har gjort det enkelt för sig genom att säga att det är vårt beslut eftersom det är hos oss i Sthlm hon skulle vara och egna pengar har hon. Pappa hennes säger nej men säger samtidigt att det är mitt beslut eftersom han är borta ett dygn på arbete (ambulanssjukvårdare), hennes föräldrar är lite konflikt rädda av sig. Jag säger blankt nej, gör jag rätt? Till saken hör också att jag har en liten en på 4 år som somnar klockan 19.30 och vaknar vid 5 tiden varje morgon så jag har ingen lust att dottern vaknar eftersom jag har arbetsdagar då. Jag har inget körkort så jag kan inte heller åka till dem om något skulle hända. Visst kanske en del av er tycker att de kan åka taxi till och från konserten men själva ansvaret lämnar alla 8 föräldrar till mig och jag vill inte ha det ansvaret så jag säger nej, det borde väl respekteras eller?