• Sandra187

Någon mer som tycker att det är tråkigt att gå hemma?

Nu har jag varit hemma i 13 månader (hade havandeskapspenning först) och jag är så trött på det! Vill komma ut och känna sig behövd, på ett annat sätt än vad man gör hemma.
    Finns det någon mer som känner detsamma?

• Svar på tråden Någon mer som tycker att det är tråkigt att gå hemma?
  • Sandra187
    Mammaockså skrev 2008-03-26 15:21:37 följande:
    Sandra:hihi här i huset, har ingen svårt för att bli bortskämda.. Min man reagerar nog inte på att jag gör allt, han är ju så van med det, och tycker väl att det är "mitt jobb"Vill inte klaga, för visst hjälper han mig när jag är trött och mår dåligt, han är dock lyhörd och omtänksam...Jag har alldeles för höga krav på mig själv, det är nog det som är problemet. Kan inte vänta med städning, kan inte låta bli att stryka all tvätt så de ligger fint i skåpen, kan inte se disk ligga framme etc. etc.Vill få barnen att hjälpa till, eller iaf att de tar ansvar för sina rum, håler ordning och så..
    ja, det är ju viktigt att barnen lär sig att hjälpa till också.
    usch, ja har så svårt för det att män ska tycka att det är vårt jobb att hålla fint hemma, min sambo är van vid att hans mamma gjorde allt, men han begär inte att jag ska göra allting här hemma, bara att ja ska inse det att han hinner hålla i ordning så som vi vill ha det eftersom han jobbar så mycket.
    sedan är det ju lättare för mig att göra det nu eftersom ja e hemma.
    men ja tycker att man ska hjälpas åt, jag tänker inte vara någon passupp och göra allting som han har stökat ner.
  • Mammaockså

Hihi, just det, är nu färdig med middag och disk. Hann bada ett skönt bad oxå. Barnen tittar på disneychannel nu innan läggdags. Har fått infektion i min navelpiercing *svär lite* baddar med alsolsprit och tog ut smycket, kanske var det för spänt att ha smycket nu, så det blivit irriterat....?
     Vad gör ni på dagarna, ni som går hemma och struttar som jag.
    Nu har ju barnen påsklov, så det har blivit mkt pulka och snökrig, härlit med snö mellan varven, nästa vecka lovar dom 15 plus grader, det ser jag fram emot.
    Nästa vecka är det skola igen, och då klättrar jag väl på väggarna. Men å andra sidan så har man ju mkt städning att ta igen från denna vecka *ler*

Ja jag försöker få barnen att hjälpa till, för hur ska de annars lära sig?
    De större får fixa frukost och lunch ibland för att de ska lära sig matlagning.
    De har visserligen hemkunskap i skolan, men ändå.. övning ger färdighet som man säger..

• Sandra187

fy med infektion i piercingen. jag har ett hål i övre delen på örat, och det är ofta infekterat, vet inte vad jag kan göra med det mer, gör rent det två ggr om dagen och har en titanring i som visst är det bästa, men det blir inte riktigt bra. vill inte ta ur det, för det gjorde ja en gång, men ångrade mig så så att ja var tvungen att göra om det. idiotiskt egentligen, men men...

ja kollade lite på rent hus nu, har aldrig sett det tidigare, och det var ju hemskt med alla insekter som kröp runt i köket och så, så blir väl pedant nu bara för det, så vill inte ja ha det! får ha en ordentlig storstädning minst en gång om året för att undvika att ha det så! usch!

• Mammaockså
    Sandra187 skrev 2008-03-26 20:17:23 följande:
    fy med infektion i piercingen. jag har ett hål i övre delen på örat, och det är ofta infekterat, vet inte vad jag kan göra med det mer, gör rent det två ggr om dagen och har en titanring i som visst är det bästa, men det blir inte riktigt bra. vill inte ta ur det, för det gjorde ja en gång, men ångrade mig så så att ja var tvungen att göra om det. idiotiskt egentligen, men men...ja kollade lite på rent hus nu, har aldrig sett det tidigare, och det var ju hemskt med alla insekter som kröp runt i köket och så, så blir väl pedant nu bara för det, så vill inte ja ha det! får ha en ordentlig storstädning minst en gång om året för att undvika att ha det så! usch!
    Huj jag tittade också på rent hus med tre barn, hihi, sa att så bir det om man inte städar..
    Alla tittade med stora ögon. Idag när jag storstädade, vilket jag gör varje torsdag, så sa sexåringen, "mamma städar du för att vi inte ska få nåra kryp"
    Vad gullig hon är.
    Nu är alla sängkläder och mattor vädrade, ar bytt rent i alla sängar och skickat ungarna till badhuset för att bada och basta med kusinen.. Önskar så att vi hade bastu hemma!

ont i piercingen än, rött å svullet, har aldrig haft såhär det förut.(utom när jag var nypiercad) kommer nog sätta i smycket när det blir bra..
  • Sandra187
    Mammaockså skrev 2008-03-27 18:03:31 följande:
    Huj jag tittade också på rent hus med tre barn, hihi, sa att så bir det om man inte städar..Alla tittade med stora ögon. Idag när jag storstädade, vilket jag gör varje torsdag, så sa sexåringen, "mamma städar du för att vi inte ska få nåra kryp"Vad gullig hon är.Nu är alla sängkläder och mattor vädrade, ar bytt rent i alla sängar och skickat ungarna till badhuset för att bada och basta med kusinen.. Önskar så att vi hade bastu hemma!ont i piercingen än, rött å svullet, har aldrig haft såhär det förut.(utom när jag var nypiercad) kommer nog sätta i smycket när det blir bra..
    det är ju bra att de tittade och reagerade på det, då kan de också hjälpa till eftersom de inte vill få några kryp.
    men bryr sig barnen om det sedan efter ett tag eller rinner det bara ut i sanden, att de inte fortsätter vara lika måna om städningen??
  • Mammaockså
    Sandra187 skrev 2008-03-27 18:11:30 följande:
    det är ju bra att de tittade och reagerade på det, då kan de också hjälpa till eftersom de inte vill få några kryp. men bryr sig barnen om det sedan efter ett tag eller rinner det bara ut i sanden, att de inte fortsätter vara lika måna om städningen??
    Haha, har runnit ut i sanden redan...
    Så var det med det.

Vi har min mans kusin barn hos oss en vecka, hon är 19 år. Och det tog henne exakt en dag att börja lämna saker efter sig som jag får plocka..
    Jag blir inte klok på detta, är det mig det är fel på? eller är det min familj som "visar vägen" till alla???
    Så nu servar jag 7 personer.. blää.
    Sen går jag och lägger mig åtta helt slut, och får höra att jag är tråkig av min man!?!
    Så kan det vara...

När jag har 1 vecka kvar till beräknad så ska min mans lillesyster gifta sig, och det kommer ju mycket släkt från utlandet, och några(ca 10 st) ska jag bo hos oss, jag kommer flippa ur...

Men det finns positiva saker oxå! Bebis sparkar och mår bra. Vi köpte vagn i helgen på babyland, jag hade 20% rabatt. Det blev en teutonia spirit, plommonfärgad liggdel och svart sittdel. Hoppas plommon färg inte är för tjejigt, om det blir en liten kille..
    Vi köpte en svart teuotnia bilstol oxå, guud vad bekväm den ser ut, med stoppnig o allt. Inte som lillan hade för 6 år sedan..
    Allt är så spejsat nu tycker jag...
  • AnniPanni

hmm Jaaaa!
    Vågar man skriva det när bebis bara är 12 veckor .
    Jag har varit hemma så mycket nu de senaste 5,5 åren ( tre barn) att jag inte riktigt njuter av det på samma sätt. Har iof jobbat mellan graviditeter men får nästan mer omer behov av egentid faktiskt. Nu som "luttrad" trebarnsmamma så är inte öppma förskolan så kul alls, diskussioner om bajsblöjor o matningar är ju det jag helst vill slippa prata med andra vuxna om . Med tre barn så är man ju behövd hela tiden men jag saknar långa vuxna diskussioner utan avbrott

• Mammaockså
    AnniPanni skrev 2008-04-01 10:25:31 följande:
    hmm Jaaaa!Vågar man skriva det när bebis bara är 12 veckor .Jag har varit hemma så mycket nu de senaste 5,5 åren ( tre barn) att jag inte riktigt njuter av det på samma sätt. Har iof jobbat mellan graviditeter men får nästan mer omer behov av egentid faktiskt. Nu som "luttrad" trebarnsmamma så är inte öppma förskolan så kul alls, diskussioner om bajsblöjor o matningar är ju det jag helst vill slippa prata med andra vuxna om . Med tre barn så är man ju behövd hela tiden men jag saknar långa vuxna diskussioner utan avbrott
    Instämmer helt, man känner sig lite utanför allt bajs snack, det är sant.
    Jag har varit hemma sedan första barnet, jag har fem(15,11,8,6 + min systerson som är 17år)
    Jag saknar enormt mycket vuxenkontakt, då alla ju jobbar om dagarna och sedan har fullt upp med allt som jag gör på dagen(städ, tvätt mm)

Och när jag bjuder hem någon, så är det ju ändå barnen som är mittpunkten.. och vuxen snacket blir bortglömt, då man blir distraherad hela tiden..

Så trevliga lugna och avkopplande middagsbjudníngar är ju bara att glömma..
    Eller så får man lämna barnen hos farmor och farfar men hur "shysst" e det då?

Saknar lite tiden då man kunde sitta och snacka och dricka lite vin utan att någon stör och avbryter, är det själviskt?
    Man är ju inte "fri" att dískutera allt emllan himmel och jord när barnen är med, särskilt om dom är så stora som våra... Eller?
  • mistie

Hej!
    jag e hemma me en son på ca 14mån.. o jag e så less som man kan bli känns de som.. (vårdeppig).. känner mig såå bunden.. sonen sover ca 2h mitt på dagen (12-14) o då vill jag helst han ska sova i sin säng för att jag ska kunna få lite lugn o ro o göra nåt jag vill (el ta de lugnt).. hade ju så gärna velat komma ut lite.. men känner mig låst pga av sömnen.. visst somnar han i vagnen om jag e ute.. men han sover nog inte så mycket som han skulle gjort i sängen (e ju inte lika skönt i vagn som i säng) å då e jag ju ute den tiden han sover o de betyder ju att jag inte får nån ledig tid förrän han somnar vid 20 o då e man ju alldeles för trött för o göra nåt kul.. nån som har några tips?? längtar nästan tills sonen inte behöver sova nåt (även om min egentid försvinner) men då kan man ju göra lite kul saker o komma ut utan att han ska sova.. (går jag ut senare än 10 på morgonen så somnar han i vagnen (bilen) o då e jag rädd o rubba hela dygns-rytmen (barn mår ju bäst av fasta tider..) puh.. blev lite långt.. hoppas allt blir bättre snart!!!

• KasperSixten

Vad ska man göra på dagarna, har en liten kille här hemma (6 v) och jag börjar redan känna mig uttråkad av att inte ungås med någon annan än honom. Vill att dagarna ska gå fort så att min man kommer hem. Är även på gång att flytta till radhus till en stad där jag inte känner någon. Är lite rädd för att bli ensam där hemma när vi väl bor i vårt nya fina hus. Ser fram emot sommaren eftersom mannen min har lovat att ta ut extra semester. Saknar mitt jobb mer än jag trodde att jag skulle göra, ska visserligen bara vara hemma i 8 månader.

//K

• älskadebarnbarn

Det skulle vara nu som det var när jag gick hemma med mina barn. Då fanns det hemmabarn och föräldrar i alla hus.Jag hade 4 egna barn hemma också så det blev aldrig tråkigt. Jag skulle aldrig ha orkat gå ut och arbeta och sen ta reda på allt hemmajobb. Jag var hemma i 15 år med min barnaskara och det är den bästa tiden i mitt liv. Tänk så olika det kan vara.

Svar på tråden Någon mer som tycker att det är tråkigt att gå hemma?