• Caroline85

Ni som blev föräldrar i riktigt unga år hur ser ert liv ut idag?

Som rubriken lyder.

En fråga till alla er som fått barn unga, hur ser ert liv ut idag?

Är ni tillsammans med den andra föräldern?
    Karriär?
    Vänner?
    Ekonomi?

Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Ni som blev föräldrar i riktigt unga år hur ser ert liv ut idag?
  • mirre2

nu va jag inte SÅ ung när jag fick första barnet men ser att de finns dom som tom va äldre som svarat så jag gör det oxå
    Jag fyllde 19år 19mars fick Felix 19 april

Är ni tillsammans med den andra föräldern?NEJ han gjorde slut när jag va i 3månadern aldrig träffat sin son Felix blev 13år 19.4

Karriär? är tim vik har ingen utbildning

Vänner? Alla så kallde vänner försvann

Ekonomi? vi överlever vi e inte rika på pengar men rika på kärlek

Andra sonen fick jag 3v INNAN 22årsdagen
    första flickan 2v EFTER 28årsdagen
    andra flickan 29år

jag e 100% ensam me ALLA mina barn!

• tjooho

Jag blev mamma när jag var 17 år fick en underbar dotter .
    * hennes pappa drog när hon var 4 mån så jag har tagit hans om henne sj (han var lika gammal som mig) kom o gick som han ville under ett par år . jag slog näven i bordet och mena på , antingen är du pappa på heltid eller så skiter du i det och han sket i det. Det kunde gå ibland 6 mån innan han hörde av sig .
    Har sen 2 år tillbaks en underbar "pappa" till mon tös , som i sin tur också har en dotter i samma ålder. =)
    * jag jobbar som personlig assistent sen ett par åt tillbaks , är utbildad uska =) Vi lever och har det bra

• mirre2
    mirre2 skrev 2008-04-30 18:58:55 följande:
    nu va jag inte SÅ ung när jag fick första barnet men ser att de finns dom som tom va äldre som svarat så jag gör det oxå Jag fyllde 19år 19mars fick Felix 19 april Är ni tillsammans med den andra föräldern?NEJ han gjorde slut när jag va i 3månadern aldrig träffat sin son Felix blev 13år 19.4Karriär? är tim vik har ingen utbildningVänner? Alla så kallde vänner försvann Ekonomi? vi överlever vi e inte rika på pengar men rika på kärlek Andra sonen fick jag 3v INNAN 22årsdagenförsta flickan 2v EFTER 28årsdagenandra flickan 29årjag e 100% ensam me ALLA mina barn!
    aa kanske tilläga att jag trivs som singel oxå och att ta alla ansvar själv så jag ska inte klaga så jag får vara STOLT helt ensam när mina barn e så duktiga där går myten om ensamma mammor  & problem barn fet bort i migg fall iaf
  • zandraw
    Ja vi är gift och har nu 2 barn tillsammans.
    Var 20 när sonen föddes

Karriär?
    Har ingen utbildning förutom gymnasiet, men har ett hyfsat bra jobb på hotell

Vänner?
    De vänner som försvann när vi fick fösta barnet börjar nu "komma tillbaka" när de skaffar familj och egna barn.
    Men vi umgås nästan bara med barnfamiljer

Ekonomi?
    När vi båda jobbar har vi de bra, men på 1 lön och 1 fp är de lite sämre. Fast vi överlever
    Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • älskadebarnbarn

vi träffades som 15 -åringar. jag blev gravid vid 17 år och födde första barnet när jag fyllt 18 år.
    när vi var 26 år hade vi 4 barn tillsammans.
    vi har hittills haft ett bra liv. jag var hemmafru när barnen var små, i 15 år, det bästa jag och vi kunnat gjort.
    efter det utbildade jag mig och fick ett jobb med hyfsad lön.
    vänner har vi så vi klarar oss. familjen är nu utökad med 5 barnbarn och det 6:e på väg.
    vi är nu 50+ och har varit gifta i 30 år och har aldrig saknat något, ekonomin har varit god även när jag var hemmafru. familjen är det bästa jag/vi har.
    n

• Lia85

Fick min son när jag var 15. Förhållandet med hans pappa tog slut tidigt i graviditeten efter 1,5 år tillsammans. Han träffar sin pappa 1 timme varannan vecka.
    Jag har pluggat sedan mammaledigheten tog slut när Gabriel var 13 månader. Först gymnasiet och nu socionomprogrammet. Är färdig socionom om 1 år.

Bor i en tvåa (bostadsrätt) i Norrköping. Tack vare den låga hyran har vi en helt ok ekonomi som består av CSN+extrajobb.

gabriel blir 7 om 2 månader och börjar ettan till hösten

Har kanske inte mängder m vänner, men de jag har är verkligen sanna vänner.

• AntonsMamma2006

17 år då sonen kom, utan utbildning och utan någon vidare ekonomi, men trots det en nyrenoverad fin 2:a. Ingen kontakt ens med pappan, Då han har ny familj. Fått jobb utan utbildning och har god ekonomi och få men nära vänner. Och flytt till en trerummare inom snar framtid.

• Ung3barnsmamma89

Jag och äldsta tjejernas pappa är inte tillsammans, blev lämnad i samband med att jag fick veta att jag var gravid. jag och yngstas är förtillfället särbos, men fortfarande tillsammans. Har varit tillsammans med honom i ca 3 år.

Karriär? jag har börjat plugga smått sen aug-07 och har nu tagit upp studierna på heltid.

Vänner? Har kvar dom flesta vännerna sen jag var liten, har även fått en hel del nya.
    Ekonomi? vi har så vi klarar oss, har råd att unna oss och barnen saker.

• Ung3barnsmamma89

Glömde skriva att jag blev tvillingmamma som 15åring och 3barnsmamma när jag var 17

• Thats me

Ja det är jag, vi har varit tillsammans 22 år nu
    Karriär?

Håller på med en USK utbildning
    Vänner?

Massor, både såna som vi hade innan 1 barnet o relativt nya:)
    Ekonomi?

Vi klarar oss bra:)

Vi fick första barnet 2 mån innan jag fyllde 18 år

1an pojke född 1988
    2an pojke född 1992
    3an pojke född 1999
    4an pojke född 2004
    Såra mej hellre med sanningen än gör mej lycklig med en lögn.....
  • With a devilish smile

Min sambo fick sin dotter när han var 15 år ( idag är han 24).
    Han hoppade av skolan i halva 8:an & har jobbat sedan dess.
    Det har gått jättebra för honom .

Han är inte tillsammans med den mamman , men de har inga problem att prata med varann & så .
    Vänner har han , bra jobb mm.

• Leon 060404

Fick min son när jag var 19år.. Han är lite drygt 2år nu..

Ja, vi är fortfarande tillsammans, har nu varit dt i drygt fyra år.

Karriär?
    Jag har gymnasieutbildning.. Jobbar nu i en butik.. Trivs jätte bra ich hyfstat bra betalt.

Vänner?
    Många så kallade vänner försvann redan i samband med graviditeten. Men man har fått riktiga vänner istället!

Ekonomi?
    Vi klarar oss alldelles utmärkt! Sambon har fast jobb jag själv har fast jobb. Så pengar är inte något problem!

Kika gärna i min blogg
    www.leonochmamma.blogg.se

• pluttan30

Hej var 15 skulle fylla 16 när jag fick min tjej och det var 96... tolv år sedan

Är ni tillsammans med den andra föräldern? Nope inte det...

Karriär? gick ut gymnasiet å jobbar i butik sedan jag tog studenten -99

Vänner? Nja.. jobbar kompisarna är mina vänner...=)

Ekonomi? funkar

• Mirakel händer

Nej, vi separerade när sonen var ca 13 månader.
    Var 20 när sonen föddes, skulle fylla 21 samma år.
    Pappan var 22 år skulle fylla 23 samma år.

Lever ihop med min man sedan 2002, vi är gifta sedan 2003 och har inga gemensamma barn.
    Karriär?
    Var utbildad vårdbiträde då, kompliterade berygen och läste till USKA vart klar 1999. Läste även till personlig assistent vart klar 2003. Har jobbat inom landstinget, äldrevården och omsorgen. Nu jobbar jag inte inom vården utan är resvärd på våra spårvagnar. Kan inte jobba inom det jag är utbildad till pga en arbetsskada.
    Vänner?
    Några få, men väldigt goda vänner. Var tvungen att välja de vänner som accepterar att sonen har handikapp och funktionshinder.
    Ekonomi?

Jag och min man klarar oss bra på det vi har.

• rosablomma

Hejsan!!
    Jag var 19 år när jag blev mamma till en gosse, det var maj och det var snart dags för student. Klarade ta studenten med hjälp av goa lärare o som jag förstod senare , en ganska behaglig gravidtet. förutom halsbrännan då. Pappan var lika gamal som mig och vi skulle fylla 17 när vi träffades. Efter mammaledigheten fick jag jobb på ett tvätteri och när jag fyllde 22 fick jag min andra son. Förhållandet med pappan höll i 7 år, vi bröt upp dec 2004. Men har god kontakt fortfarande idag och det fungerar bra med pojkarna.

idag är jag 27 år och min älsta är 8 år och ska börja skolan . lillen ska snart fylla 5. Trots jag blivit äldre har jag insett att jag alltid kommer vara en ung mamma, känner mig ganksa "liten" emellanåt när det gäller stora killens skola osv.

Jag läser på högskolan och ska bli lärare för tidiga åldrar ( förskola/dagis till o med 4:de klass) och har läst 4 terminer av 7. Fungerar utmärkt, men längtar efter att bli klar nu.

Jag gifte mig med Mattias julen 2006. och ett barn till hade varit mysigt.. när jag är klar med min utbildning.

som student har man kankse inte så jätte fett med pengar, men det fungerar. Det kommer ju att bli bättre så småningom. Jag har haft det både bättre och sämre med pengar.

När jag fick barn försvann mycket av mina vänner och jag fick skaffa nya. Nu börjar mina gamla kompisar skaffa små, men vi lever forrtfarande väldigt olika liv eftersom mina pojkar börjar bli stora nu. Har nya kompisar både med barn och några utan.

• Norpan81

Jag var 19 år när Terje föddes (fyllde 20, 3 mån senare) När jag var 23 år och 3 mån föddes Truls

Är ni tillsammans med den andra föräldern? Japp gifta sen snart 3 år tillbaka ( tillsammans nu i 8,5 år)

Karriär? Jobbar på det, haha! Har sökt in på högskola till hösten.

Vänner? ja, har ett gott socialt nätverk omkring mig, dock bara enstaka vänner kvar sen tiden innan jag fick barn.

Ekonomi? Hyffsad, har studerat upp gymnasiebetyg i 2 år nu (med csn) maken tjänar ok.

Svar på tråden Ni som blev föräldrar i riktigt unga år hur ser ert liv ut idag?