Hanna77: Känner du dig så orolig tycker jag att du ska boka ett extra UL. Jag vet att de tar emot för ultraljud på bl a Mama Mia även om du inte är inskriven där. Kolla deras hemsida. Det kostar dock en slant, men det kan det ju vara värt för att få sin oro stillad.
Vi som gjort IVF gör ju flera tidiga VUL, så då får man sin oro stillad med jämna mellanrum. Men knappt det hjälper ju, man oroar sig ändå däremellan!
De som väljer att göra KUB gör ju ett blodprov och kombinerat ultraljud runt vecka 13-14, men jag gissar att ni valt bort det.
Men du - fanns det två tickande hjärtan i vecka 8 är det mycket positivt och det är ovanligt med en missed abortion av ett foster som allt sett tipptopp ut på i vecka 8. I de fall då tillbakabildning sker händer det ofta ännu tidigare.
Jag önskar dig stort lycka till! Jag tror att allt bara är bra med dina små! Det är okej att må bra trots att man väntar tvillingar! :)
lillawi
Hanna 77 skrev 2008-06-13 19:56:50 följande:
Jag är så orolig!För ett par veckor sedan var vi på MVC för inskrivning och fick en bok om att vänta tvillingar. Där stod det att om man gör ultraljud väldigt (vi gjorde rutin-VUL i vecka 7+5) tidigt så finns det ytterst få fall där ena tvillingen har dött och tillbakabildats. Jag är så himla orolig för att det har hänt oss. Jag har egentligen ingen anledning att tro det men jag är så orolig.Jag är också orolig för att något annat ska ha hänt och att båda fostren har dött. Jag har idag gått in i vecka 13 och jag känner ingenting. Jag mår jättebra, inget illamående, inget annat, bara bra. Jag tycker att magen har vuxit lite men det känns mer som att jag har gått upp något kilo i vikt och det har lagt sig på magen.Jag vet att jag är nojjig men jag är verkligen orolig. Vad tror ni? Ni som bor i Sotckholm, har ni gjort ytterligare UL innan standard-UL som alla får göra i v. 18-20 (och efter rutin-UL vid IVF alltså)? Var har ni gjort det? På min MVC är det hur krångligt som helst att få göra ett tidigare UL än det i v. 18-20