• essamino

    Tips på vodka drinkar?

    Jag har tänkt köpa en vanlig absolut vodka och nu undrar jag vilka olika drinkar man kan göra med den utan att behöva köpa annan sprit.

  • Svar på tråden Tips på vodka drinkar?
  • getingmidja

    Screwdriver...vodka och apelsinjuice.


    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • essamino

    har kollat men alal drinkar har ju antingen nån vodka som är smaksatt eller så måste kan köpa nån annan alkohol och blanda i.


    Em00 skrev 2008-03-26 20:25:08 följande:
    festaloss.comdär kan du nog hitta tips =)
  • essamino

    det låter gott..pressar man i lime bara eller?


    Smilie skrev 2008-03-26 20:25:33 följande:
    tranbärsjuice, lime, vodka
  • Smilie
    essamino skrev 2008-03-26 20:31:53 följande:
    det låter gott..pressar man i lime bara eller?
    Ja eller så köper du färdig "roses-lime" finns i vanlig affär.
  • Kickan83

    Förr fanns det en dricka som hette fanta citron... Guddomlig att grogga på, tror det finns nå liknade nu också!

  • Em00

    fanta free pineapple/grapefruit eller
    fanta exotic (sistnämnda är min favorit!)
    är gott att grogga på..

    Köp whiskeyessens och en sockerdricka, helt okej grogg!

  • Margareta1

    Jag har definitivt tips på vodkadrinkar. Man kan dock komma att behöva annan sorts sprit i också... Detta är iaf fyra av mina vodkadrink tips:

    Dry Martini är en drink alla borde testa åtminstone en gång i livet. Det är klassikernas klassiker. Det är inte alla som tycker om en klassisk Dry Martini, men testa iaf! 

    Bloody Mary. Också en sådan man bara måste testa en gång i livet, minst. Det är nog ganska välkänt att den innehåller tomatjuice vilket jag tror skrämmer iväg många från att prova. Men även om man inte tycker om tomatjuice tycker jag definitivt man ska testa. 

    En drink som jag tror passar majoriteten av världens befolkning är Harvey Wallbanger! Enligt mig är det en av de godaste drinkarna som finns. Harvey Wallbanger är även en simpel drink. Tycker du om apelsinjuice? Kör på denna cocktail.

    En av mina absoluta favoriter är Vodka Sour. Den är helt fantastisk, helt enkelt. Testa bara!

Svar på tråden Tips på vodka drinkar?