• sara ledsen

Någon som bor i zug??? behöver hjälp och råd.....

Vi funderar på att flytta utomlands. Närmare bestämt till zug. Behöver hjälp råd tips på dagis skola ?? hur går man man till väga? var kan man hitta info om sådant här??? Vad finns det för skolor? några svenska skolor???

• Svar på tråden Någon som bor i zug??? behöver hjälp och råd.....
  • Alvi

Ursäkta OT, men vad i hela friden är Zug?! Ett land? En stad? Var?!?!

BillaLilla och LäskeLäske - mina gullenuttiga hjärtefjun!
  • Lindoshka

Hej!

Jag bor inte i Zug men i Zürich. Kolla pa Svenska Kyrkans hemsida (googla pa svenska kyrkan Zug sa hittar du). Du kan även kolla in SWEAs sida (sweazurich.wordpress.com) där kan du kanske hitta ngt/ngn som kan tipsa. Zug ska vara jättefint med bra skolor(internationella och jag tror att det finns en svensk; kolla pa skolverkets hemsida).

• Alvi

Oki, tack.

BillaLilla och LäskeLäske - mina gullenuttiga hjärtefjun!
  • Elisabet

Vi bodde i Zug för två år sedan. Fin stad, men lite tråkig. Staden är väldigt internationell eftersom det är låg skatt vilket lockar många internationella företag. Någon svensk skola finns inte (inte heller i Zurich), men en internationell skola och flera internationella dagis. Det finns också internationella mamma barngrupper i Zug och flera svenska grupper i Zurich (tar ca 30 minuter att åka dit). Det är också nära till Luzern som är jättefint och lite större. Lycka till!

Svar på tråden Någon som bor i zug??? behöver hjälp och råd.....