• KristenTjej84

Fråga om hundar

Om en hund lägger sig ner på golvet, blottar magen, med tassarna uppe då man precis kommit in i ett rum, vad betyder det?
    Är hunden rädd eller vill den bara bli kliad på magen?
    En ledarhund gjorde så då jag kom in till min arbets-psygologs kontor, arbetspsykologen är blind.
    Sist jag såg hunden måste ha varit för 4 månader sedan, tror ni att hon minns mig? det är en Golden Retreiver.

• Svar på tråden Fråga om hundar
  • JoJo02

Jag skulle säga att hon visar att hon är i underläge om hon gör det precis när du kommer in i rummet. Annars skulle jag tro att hon vill bli klappad. Om hon är som min vill säga.

• ThaTinizz

En hund som lägger sej på rygg är en hund som visar undergivelse

• KristenTjej84

Varför visar de undergivelse? har det med rädsla eller med respekt att göra?

• ThaTinizz

En hund ska visa människan undergivelse.... MAn kan nog kalla det för respekt...

Tror inte att det är rädsla.... eller det bör inte vara rädsla om det är en arbetande hund!

Men jag tycker ändå att det är lite lustigt att det är de första hunden gör när du kom in utan att du gjordfe nått... elelr det kanske du gjorde???

Vad jag vet så ska väl inte en arbetande hund reagera på andra än sin förare, då den jobbar alltså....

• Hondjuret

vet ej...har ingen erfarenhet av hundar som slänger sig på rygg

• KristenTjej84

Jag sa bara"hej gumman" och klappade henne lite då hon först satt upp, sen lade hon sig på rygg någon sekund senare och visade sina gulliga tassar!:)

• Hondjuret
    KristenTjej84 skrev 2008-03-27 14:50:27 följande:
    Jag sa bara"hej gumman" och klappade henne lite då hon först satt upp, sen lade hon sig på rygg någon sekund senare och visade sina gulliga tassar!:)
    ville väl gosa lite då!
  • ThaTinizz
    Svar på #6
    Men då är det ju en heelt annan sak... då handlade det nog bara om att; " heeej kila mej.. hellst häär på magen jag bara tycker massa mykke om" Så gör "min" tik när man ska gosas
  • Pikaur

De känner av personers pondus när man kommer in i rummet. Hade det varit en person med t ex dåligt självförtroende som kommit in och hälsat likadant hade förmodligen hunden agerat annorlunda.

• KristenTjej84

Pikaur:)Oj det visste jag inte!!:) det enda jag vet är att hunden aldrig gjort så då jag kommit in förut..
    blev en smula förvånad och road av det hela..

• Jane Roe
    Pikaur skrev 2008-03-27 22:25:31 följande:
    De känner av personers pondus när man kommer in i rummet. Hade det varit en person med t ex dåligt självförtroende som kommit in och hälsat likadant hade förmodligen hunden agerat annorlunda.
    Ceasar Millan ;P
    ¤- Kärlek är Perser -¤
  • Maria222

Den ville nog bara gosa eftersom den gjorde så efter att du hade börjat klappa på den.

Hade den gjort så av att du bara klev in i rummet hade dt nog vart en annan sak.

• Pikaur
    UlricaAndersson skrev 2008-03-27 22:33:52 följande:
    Ceasar Millan ;P
    Nej, jag heter Lisa
  • Vilja00

haha, hon vill troligen bara bli klappad på magen :)
    Allt om att lägga sig på rygg har inte med dominans o underkastelse att göra. Riktigt så enkelt är det inte :)

• Hundensbästavän

Hej!

En hund som lägger sig på rygg och vill bli kliad visar undergivenhet och tillgivenhet.
    Den är absolut inte rädd.
    Jag skulle tro att den kände igen dig.

Svar på tråden Fråga om hundar