Hej Dossanova
Jag har gjort två IVF-försök, det första gick inte och jag kände det under hela behandlingen på något sätt. Under ruvningen kände jag oxå att allt var precis som vanligt och mycket riktigt så kom mensen som en klocka
MEN, de säger ju att första försöket är just en testomgång. Både för att korppen ska få "känna på" medicinerna och för att rätt dos ska kunna ställas in, inför eventuella kommande försök.
Andra försöket kändes allt rätt från början på något sätt. Jag behövde inte va orolig för alla undersökningar och biverkningar av mediciner, kände mig helt enkelt lugn.
När det var ruvardags kändes allt LITE annorlunda mot 1:a gången, men jag hade mensvärk ungefär som jag brukar vilket gjorde att jag blev lite nedstämd. Den stora skillnaden var att jag fick värken lite tidigare än vanligt och att jag var väldigt trött sista dagarna före test. Detta gjorde att jag vågade hoppas LITE. Efter drygt 4 år fick vi i januari vårt första plus någonsin.
Kan tillägga att jag har en blockerad äggledare.
Ge inte upp!!! En del lyckas på 7:e försöket......en del på 1:a, alla är vi olika och har olika anledningar till att göra IVF.
Mitt råd till dig är att ta det så lugnt du kan känslomässigt under närsta försök. Nu vet du ju vilken resa du har framför dig och du behöver inte va orolig.
Lycka till!!!!
kram