• dossanova

Någon av er gravida som plussade på andra IVF?

Jag har blockerade äggledare och misslyckades med första IVF förra veckan..Ska börja med IVF nr två till våren.. Behöver lite hopp! Jag känner att andra försöket oxå kommer att misslyckas, JAg ska dock köra akupuntur denna gång.. inte för att jag vet om det hjälper.

Kram

• Svar på tråden Någon av er gravida som plussade på andra IVF?
  • te och popcorn

Hej Dossanova
    Jag har gjort två IVF-försök, det första gick inte och jag kände det under hela behandlingen på något sätt. Under ruvningen kände jag oxå att allt var precis som vanligt och mycket riktigt så kom mensen som en klocka
    MEN, de säger ju att första försöket är just en testomgång. Både för att korppen ska få "känna på" medicinerna och för att rätt dos ska kunna ställas in, inför eventuella kommande försök.

Andra försöket kändes allt rätt från början på något sätt. Jag behövde inte va orolig för alla undersökningar och biverkningar av mediciner, kände mig helt enkelt lugn.
    När det var ruvardags kändes allt LITE annorlunda mot 1:a gången, men jag hade mensvärk ungefär som jag brukar vilket gjorde att jag blev lite nedstämd. Den stora skillnaden var att jag fick värken lite tidigare än vanligt och att jag var väldigt trött sista dagarna före test. Detta gjorde att jag vågade hoppas LITE. Efter drygt 4 år fick vi i januari vårt första plus någonsin.
    Kan tillägga att jag har en blockerad äggledare.

Ge inte upp!!! En del lyckas på 7:e försöket......en del på 1:a, alla är vi olika och har olika anledningar till att göra IVF.
    Mitt råd till dig är att ta det så lugnt du kan känslomässigt under närsta försök. Nu vet du ju vilken resa du har framför dig och du behöver inte va orolig.

Lycka till!!!!
    kram

• dossanova

Tack så mycket för ditt svar! Jag har oxå blockerade äggledare. Jag tror att mycket av mitt muisslyckande berodde på stress och alla tankar jag hade i huvudet.. Denna gång ska jag ta ledigt från jobbet i två veckor, jag ska inte plugga den perioden och jag ska köra akupunktur nu några veckor innan.

Dessutom ska jag inte vara inloggad på FL under hela ruvartiden. Jag tror att det är väldigt enkelt att jämföra sina symptom och känningar med andra och det kan leda till negtiv inställning.

Jag hade dock en väldigt positiv inställning till IVF nr 1, men jag var samtidigt orolig inför allting, precis som du säger, innan varje behandling visste jag inte vad som skulle hända..

Tack och grattis till din graviditet.

• Gulsippa

Hej!

Vi lyckades på vårt andra ivf-försök!

Jag körde korta metoden andra gången och den passade mig bättre psykiskt eftersom man inte behöver passa tider med nässprayet. Jag var helt enkelt lugnare, mer avslappad och inte så fixerad vid allt som skulle hända. Dessutom vet man ju hela tiden vad som kommer att hända, hur man kommer att må osv. Dock gav jag upp hoppet helt efter ET eftersom vi fick ut 18 ägg och bara ett var bra nog för återföring och inget till frysen. Så ruvningen kändes mest meningslös, men jag hade totalt fel och det var verkligen ett guldägg vi fick tillbaka

Lycka till!

• dossanova

Tack Gulsippa och GRattis

• Lovebug

Vi lyckades på fjärde försöket. Tror absolut att akupunkturen bidrog till det för vår del. Se gärna min info för lite mer information.

• Lilith G K

Vi lyckades oxå på andra försöket. Det kändes annorlunda på många vis, det var inte alls som första. Dels kanske för att man visste hur allt skulle ske, i vilken ordning osv men även för att jag var så pessimistisk för jag trodde verkligen inte att det skulle funka för oss. Men där hade jag fel! Sitter nu med magen i vädret och längtar till maj.

Hoppas du oxå lyckas på andra! Lyckat till!!!!!

• dossanova

Tack Lilith!! Vet du om det blir en pojke eller flicka? Kram

• Lilith G K

Näe...hehe inte för att det var så viktigt för oss att veta eftersom vi längtat så efter en bebis men ul var en så fantastiskt upplevelse för oss båda att vi helt å hållet glömde att ens fråga mitt i glädjechocken över att ha sett underverket!

Så kan det gå...

• bamsefan

Vill bara säga ge inte upp.Så länge du tycker du har krafter att kämpa vidare.Jag sitter här gravid i 6 mån med tvillingar nu.Efter 3 ivf och 4 frysisar,2 missfall.Så visst e allt möjligt men allt hänger på hur långe man orkar kämpa både kroppsligt och fysiskt.Sen vet man ju aldrig hur det kommer sluta men hoppet är viktigt att hålla hårt i.Det gör jag just nu.Orolig varje dag för hur det ska sluta........Men en dag i taget och vara glad för varje framsteg.....

Lycka till tjejen.

• dossanova

Ooooh vad roligt för dig Lycka till i fortsättningen.

• Lyxmamma

Vårt första IVF gick åt skogen och gav oss bara ett ägg till frysen. Vi gjorde därför ett FET nu i mars och idag fick vi ett härligt plus på stickan! Hoppas att ni också lyckas nu på andra försöket! Ska hålla tummarna för er!

• dossanova

Tack lyxmamma, vi fick inte ens något till frysen, så jag börjar om hela vevan nu den 24/april, då jag börjar spruta.

• dossanova

Misslyckades med andra försöket oxå :(

Svar på tråden Någon av er gravida som plussade på andra IVF?