• roflmao

Precis vuxen...

Min dotter som just fyllt 18, hon vill sova hos en kille som är 21, som hon träffat 2 gånger.

Han har egen lägenhet. Alltså jag blir otroligt nervös, hon känner ju honom inte. Som alla 18 åringar tror hon att hon

känner honom och att absolut inget händer. Erfarna och världsvana som dom är...

Inte ens vuxna ska ju eg göra en sån sak, kan dom inte träffas i stan, fika, gå på bio? Känns lite tidigt för över-

sovning. Alltså även för en "riktigt vuxen"

Jag vet, kan inte göra så mycket. Har någon annan förälder varit ute för samma sak?

• Svar på tråden Precis vuxen...
  • Ammi82

Man kan tyvärr inte skydda dom alltid Man ville inte att ens mamma la sig i när man var i den åldern. Och inte vill man ta hem killen för att träffa sina föräldrar så här tidigt. Dom är i stadiet att lära känna varandra och som sagt så är det ju pinsamt med mamma som lägger sig i. Du får helt enkelt lita på hennes omdöme!

Lycka till! Kan inte förstå hur det känns för mig, men kan bara ana.

Nya bilder i galleriet
  • roflmao
    Ammi82 skrev 2008-03-28 19:49:14 följande:
    Man kan tyvärr inte skydda dom alltid Man ville inte att ens mamma la sig i när man var i den åldern. Och inte vill man ta hem killen för att träffa sina föräldrar så här tidigt. Dom är i stadiet att lära känna varandra och som sagt så är det ju pinsamt med mamma som lägger sig i. Du får helt enkelt lita på hennes omdöme! Lycka till! Kan inte förstå hur det känns för mig, men kan bara ana.
    FÖRSÖKER att inte vara så på och jag förstår min dotter, men jag är ju en orolig själ, håller på att ta mej ur det långsamt men säkert. Vill ju såklart att hon ska ha trevligt på sin "dejt"...
  • roflmao

Då var hon hemma hos honom nu då...

• roflmao

Tänk att jag visste att det skulle strula. Ringde mej för ca20 min sen o bad mej hämta henne på cent. gbg. Klart jag gör, hoppar in i bilen, åker, ringer o kollar så allt är klart.

Nehej, då har hon missat tåget.... GAH..... Då sitter man i bilen och får åka hem igen. Hon hade en anledning att åka hem, som hon inte hade sen då.

Hon ringer inte o säger att hon missat tåget, det säger hon när jag ringer...

• sweetgirl89

hej, jag är 18 och min sambo är 5 år äldre så han fyller 24 iår. vi träffades när jag va 16 och flyttade ihop 1 månad senare. min mamma är som du. hon va väldigt orolig hela tiden när jag skulle vara med honom och hon ville inte släppa iväg mig när jag skulle flytta men gjorde det ändå pga min dåliga relation med hennes man. han är min första pojkvän, och vi har bott ihop nu i 2 år och är förlovade så lita på din dotter, hon kommer att klara sig utmärkt, hon är ju vuxen nu kramar

• roflmao
    sweetgirl89 skrev 2008-03-29 01:49:44 följande:
    hej, jag är 18 och min sambo är 5 år äldre så han fyller 24 iår. vi träffades när jag va 16 och flyttade ihop 1 månad senare. min mamma är som du. hon va väldigt orolig hela tiden när jag skulle vara med honom och hon ville inte släppa iväg mig när jag skulle flytta men gjorde det ändå pga min dåliga relation med hennes man. han är min första pojkvän, och vi har bott ihop nu i 2 år och är förlovade så lita på din dotter, hon kommer att klara sig utmärkt, hon är ju vuxen nu kramar
    Saken är den att hon har bara träffat honom 2 gånger, så jag tycker inte hon känner honom.. Jag känner ju min dotter och jag har en tanke att hon är lite "lättpåverkad"... Hon va ju på väg hem nyss (jag blev glad) sen ångra hon sig, eller rättare sagt, jag tror hon blev övertalad av honom att stanna, när hon eg ville hem.. Ja usch, det är en jobbig period...
  • sweetgirl89
    baralillaja skrev 2008-03-29 02:10:01 följande:
    Saken är den att hon har bara träffat honom 2 gånger, så jag tycker inte hon känner honom.. Jag känner ju min dotter och jag har en tanke att hon är lite "lättpåverkad"... Hon va ju på väg hem nyss (jag blev glad) sen ångra hon sig, eller rättare sagt, jag tror hon blev övertalad av honom att stanna, när hon eg ville hem.. Ja usch, det är en jobbig period...
    jag gjorde oxå så, åkte hem till killen alltså och min mamma var jätte orlig men då ringde hon mig, kan inte du ringa henne och prata? det låter ju lite skumt att hon ville hem men ångrade sig. måste ju finnas en anledning till varför hon ville hem, för hon tänkte väl sova över där från början? jobbig sits för dig som mamma men din dotter vill känna sig självständig som alla andra tonåringar
  • roflmao

Ja, jag vet inte vad som försigår.. Bara jobbigt..
    Jo vi har ju pratat och hon blir ju riktigt irriterad om man ringer. Vill ju helst att man messar..
    Messade nu å hon svarade inte, så jag ringde endå, och allt verkade ok.. Guuud, vad jag är nojjig...

• roflmao

Tack för dina inlägg Sweetgirl89, man vet ju att man är inte ensam varken som tonåring eller mamma.

• sweetgirl89
    baralillaja skrev 2008-03-29 02:25:28 följande:
    Ja, jag vet inte vad som försigår.. Bara jobbigt..Jo vi har ju pratat och hon blir ju riktigt irriterad om man ringer. Vill ju helst att man messar..Messade nu å hon svarade inte, så jag ringde endå, och allt verkade ok.. Guuud, vad jag är nojjig...
    hehe nej inte värre än alla andra mammor!!=) hoppas det går bra för dig och din dotter!
  • roflmao
    sweetgirl89 skrev 2008-03-29 02:28:49 följande:
    hehe nej inte värre än alla andra mammor!!=) hoppas det går bra för dig och din dotter!
    Tack, det gör det säkert. Har en till dotter som precis fyllt 19, så man har ju händerna (eller hjärnan) fulla.

Tänk vad skönt det var när dom va små....
  • sweetgirl89
    baralillaja skrev 2008-03-29 02:33:22 följande:
    Tack, det gör det säkert. Har en till dotter som precis fyllt 19, så man har ju händerna (eller hjärnan) fulla. Tänk vad skönt det var när dom va små....
    hehe jo, små barn är alltid gulliga. Men tänk nu snart kommer de att skaffa egna barn och då blir du mormor och får ta hand om barnbarnen;)
  • roflmao
    sweetgirl89 skrev 2008-03-29 03:05:20 följande:
    hehe jo, små barn är alltid gulliga. Men tänk nu snart kommer de att skaffa egna barn och då blir du mormor och får ta hand om barnbarnen;)
    Shh, inte så högt...

Nu smsa hon mej o fråga om jag kunde hämta henne på ett ställe där vi nästan bor. Det tar 8 min att gå därifrån och hem...

Så, nej, det gör jag inte. Inte efter gårdagskvällen...
  • Bevabus

hur kom det sig att hon ringde dig första gången? nåt måste ju ha hänt?

• roflmao
    Bevabus skrev 2008-03-29 19:00:57 följande:
    hur kom det sig att hon ringde dig första gången? nåt måste ju ha hänt?
    Ja jag undrar oxå. Försöker fråga men hon *orkar* inte svara. Nu är hon hemma iaf och har sovit hela dagen.

Vet inte om det är någon ide att fråga, hon bli ju bara så sur.. Ska försöka iaf...
  • roflmao

Otroligt, båda mina barn är hemma ikväll...
    Har inte hänt sen jesus gick i kortbyxor.... Hehe!!!

Svar på tråden Precis vuxen...