• fia sthlm

Ni som tog EDA hur lång tid tog eran förlossning från 3-4 cm öppen (första barnet)?

Räkna från att ni var öppen 3-4 cm oavsett när ni sedan tog epiduralen.
    Det är tydligen då man börjar räkna förlossningen start inne på förlossningen.

Kan vara intressant och se hur lång tid det tog för oss som tog EDA jämfört med alla andra eftersom dom säger att det ofta tar längre tid när man är bedövad?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som tog EDA hur lång tid tog eran förlossning från 3-4 cm öppen (första barnet)?
  • Cecese

kl. 24.00 var jag öppen 3-4 cm.
    Jag fick eda kl 01.
    Kl 05.30 var jag fullt öppen och fick krystvärkar.
    06.22 är hon född.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf oktober -08
  • Camilla85

Ca 12 timmar från att jag va öppen 2,5 cm! Tog EDA:n när jag va öppen 9 cm. När jag va helt öppen och tappen helt utplånad tog det 5 timmar innan dottern valde att titta ut!

***Amber 071120***
  • Sommarbarn 2007

Öppen 3-4 cm efter 28 timmars värkarbete.
    EDA vid 7-8 cm - 32 timmars värkarbete.
    Bebis - 38 timmars värkarbete.

Alltså 6 timmar efter EDA.

• Gladskit

Jag valde annat eftersom jag aldrig öppnade mig mer än 4cm!
    Jag var öppen 3cm när vi kom in vid elvatiden på förmiddagen. 18h och MASSOR utav dropp senare var jag öppen 4cm. Det blev akut snitt istället...

• charlie och novas mamma

16-20 timmar rösta ja på.. Efter att ja väl va öppen cm fick i samma veva EDAN å då tog de nån stans där i mellan. Men va inne på förlossningen i 29 timmar totalt så de va bra segt redan från början oxå.. å ut kom han me snitt tillslut..

Andra barnet va de lite skillnad hehe.. från de att ja va öppen 3 cm då tog de ca kanske ca 12 timmar, va öppen 4-5 cm inne på förlossningen. Fick eda ett par timmar senare å de gick jätte fort endå..

charlie -06 Nova -07
  • Therace

Var öppen 3 cm när jag kom in vid 17-tiden, tog hål på fosterhinnan vid 19. Fick EDA strax efter 20-tiden, sedan påfyllning vid ett personalbyte ca 21:30 - fortfarande bara öppen 3-4 cm. Uppmanades göra ett försök att kissa kring 22-tiden, sedan försöka vila (förlossningen antogs dröja till morgonkvisten). Började troligen krysta under toalettbesöket, ringde in personalen för att titta till vid 22:30 - var så skitnödig, men huvudet var visst på väg ut Född 20 min senare, så ämnet i den korridoren blev för ögonblicket "vadå barn, hon som bara var öppen 3-4 cm?!".

• Cia o krabaten

4cm EDA.
    12h senare 6cm och beslut om snitt

• Tessie07

Från det att jag fick EDA tog det 8 timmar tills hon va ute. Fick det när jag var öppen 4 cm.

• murremarre

När jag kom in på förlossningen var jag öppen 4 cm... sen fick jag EDA några timmar senare men sammanlagt var jag på sjukhuset i 7 timmar. Jag tvivlar på att det hade gått så mkt fortare utan

• Miniigirl

kommer upp till förlossningen då det blivit bestämt att jag ska bli igångsatt då vattnet gått 3 dagar innan...Dom undersöker mig 17.30 och det visar sig att jag är öppen 1 cm..och bestämmer att vänta med igångsättning och vill att jag ska upp och gå!(undersökningen fick igång det riktigt bra:)slapp igångsättning!)
    19.40 var jag öppen 4cm...narkosläkare kontaktas
    20.00 öppen 7cm
    21.00 fick eda öppen 9 cm
    22.00 börjar krysta
    22.08 sonen föds

Så, från att jag var öppen 4cm tills sonen var ute tog det 2timmar och 28 minuter

• Det vackraste

Förlossning nr 3: Eda vid 5 cm. Bebis ute 4 tim senare. Förlossning nr 4: Eda vid 6 cm. Bebis ute 1,5 tim senare.

• Lyckan 382

Öppen 3cm ca 15.00, barnet fött 23.14. Alltså ca 8 timmar. EDA fick jag 19.00, morfin innan dess. Dock började värkarna ca 31 timmar innan födseln.

• Omorfia

Med första barnet fick jag EDA'n kl 04:30 när jag var öppen 3-4 cm.
    Dottern föddes 13:26 med sugklocka.

• Carrossk

Valde annat då jag aldrig öppnad mig mer än 3-4 cm, tog edan efter drygt 29 timmar. Igångsättning som misslyckades och sonen kom ut 50 timmar efter påbörjad igångsättning med akut snitt.

Svar på tråden Ni som tog EDA hur lång tid tog eran förlossning från 3-4 cm öppen (första barnet)?