• flowerLowa

Ni som är ofrivilligt barnlösa, hur många mf/ma har du haft?

Jag vill att endast DU som är ofrivilligt barnlös röstar i denna tråd. Hur många mf/ma har du haft?

Tack!

~~BIM: 4/4 ~~
  • Svar på tråden Ni som är ofrivilligt barnlösa, hur många mf/ma har du haft?
  • Bling1975

Finessan - underbart ? grattis! Det är historier som din som ger en hopp om att det kommer att gå förr eller senare.

• Finessan

Tack Bling! Man får kämpa och det är långt från lätt alla gånger, men belöningen är gigantisk och väl värd all smärta och alla tårar.

Än har den feta damen inte sjungit
  • Micki

3 MF,sista fick de skrapa igår,jag va i v 10 och det va efter vårt femte IVF. Har haft 2 tidiga MF innan 1 efter en IVF 1 efter en spontan graviditet.

• Nioli

Har haft 5 st och tryckte på det men kom tydligen inte med där iaf.

• Primrose

Jag har haft tre MF - i v. 9, v. 4 och v. 6. Det var efter "naturliga" försök. Jag har också gjort två IVF:er, men plussade inte då. Nu är jag gravid igen i v. 10 - så ännu är det för tidigt att säga om det kommer att lyckas.

• erika21

ett MA v 15 efter mitt första ivf.

• Sjörövarmoster

1 mf i v 7 efter FET

• Michas

När jag var ofrivilligt barnlös hade jag haft 3 utomkvedshavandeskap och 1 MA.

Efter det fick vi äntligen vår son.

Nu försöker vi få syskon, och jag har fått ytterligare 1 utomkvedshavandeskap och 1 MF(i en och samma graviditet) och sedan ännt 1 MF.

Nu är jag gravid igen (för 8:e gången alltså...), och hoppas att det inte slutar i något mer missfall.

• Rolla

2mf på första o andra ivf... nu tredje ivf så e jag gravid i v27 o väntar två tössar.

• Erkki

Inget... lyckades överhuvudtaget inte bli gravid på 3,5 år. Är nu gravid efter IVF på första försöket i vecka 28.

Erkki

• Cerulean

1 ma i vecka 12, ett mf i vecka 5 och ett mf när jag testade innan bim som kom ut på bim-dagen. Detta under två år. Nu är jag i vecka 19 (!) och börjar mer och mer våga hoppas på att det ska gå vägen den här gången!

• majsalotta

Jag har haft två ma - båda med hjälp av IVF (ett ET och ett FET). Första gången hann vi se hjärtslag i v7, men utveckligen stannande strax därefter. Jag började blöda först i v12/13 när jag börjat tro att risken för missfall hade sjunkit.. Andra ma var efter FET med två embryon, då visade det sig på VUL i v7 att båda hade fäst in, men slutat utveckla sig i v6/7 - skraping två veckor senare.

• challis77

Jag blev gravid efter mitt första ivf men det visade sig på vul i v. 7 att fostret var "underutvecklat" så det var bara att åka hem och invänta mf som kom några dagar senare...
     Efter det 3 ivf med minus varje gång.
    Nu är jag gravid i v. 28 efter mitt 5:e ivf.

Äntligen gravid!
Svar på tråden Ni som är ofrivilligt barnlösa, hur många mf/ma har du haft?