• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 13:06
    Ny behandlingslista startad!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6
  • Cia o krabaten

Sandra: men oj vad du verkar ha mycket!

Måste de ta bort granulomet när du har så lite tid kvar av grav?
    Kan det inte vänta? Fast det kasnke är helt riskfritt?
    Ang BM-besök så minns jag det som varannan vecka mot slutet och det är vad jag har inbokat denna gång också.
    4besök kvar på 7v nu.
    Men då går ju jag bara hos MVC och inget annat.

Bebis: E var ju en kickboxare och denna tror jag är lugnt.
    Men så fort jag sett den på UL (Tidiga Vul och nu för 2v sen) så har det varit full fart men bara att jag inte känt av det.
    Tror dessutom att man nojar sig mer efetr vad vi gått igenom innan...

• mammawannabe

Cia: Åh, tack för den stora härliga nyheten!!

Instämmer i grattisvågen:

GRATTIS FINESSSAN!

Nu blev den här dagen en mycket bra dag och ger massor av hopp inför framtiden. Hoppas att få höra mer om det hela.

Vad många här som inom ett par månader har sin egen bäbis att pussa på (4 stycken är det va eller fler ?). Det inger också hopp Glad!

Sandra: Tråkigt med jobbiga provtagningar och oro *kramar*.

HK: Tror inte att en "äggviteliknande klump" är eftersex-rester utan låter helt klart som ÄLslem i mina öron. Och jag tror att det är väl sent att eftersex-flytning skulle komma två dygn efter. Om du inte legat helt orörlig sedan dess Flört. Rock on!!

• Linan78

Sandra - jag gick varannan vecka på slutet och undrar om det inte tom var varje vecka från v. 38..? Minns inte riktigt, men tycker att det låter lite snålt med en hel månad till nästa besök! Vet att det skiljer sig lite från landsting till landsting också. Kan du inte be om ett besök till om det känns lugnare?

• strumpan73

Grattis Finesssan vad glad och rörd jag blev!!!
    Tänk att den långa resan är slut och en annan börjar. Vad härligt det måste vara att få se henne. Ser fram emot förlossningsberättelse och kort på den lilla kämpen. Kramar

• strumpan73

Sandraw vad jobbigt. Jag kommer få gå tätare och tätare. Hoppas att du får bättre hjälp. Kram

Jag känner av vår Klimp varje dag nu och jag känner mig så lycklig just nu. Tycker det var många år sen. Är nu i 20+3 och innan har jag nu i efterhand förstått att jag bara kännt av den sporadiskt. Man vet inte riktigt vad det är man ska leta efter.

• Honung

Stort Grattis, Finesssan!!!!
    Har Secrets och Sparken fått sina barn??? Har inte hunnit vara inne så ofta och ni hinner alltid skriva så mkt... Kan någon uppdatera mig om hur det har gått och vad det blev?
    Kram Honung

• Krusbär

Ang. lista på läkare så håller jag med om att det inte är bra att hänga ut någon. Det är ju ett öppet forum. Däremot är det ju bra att vi kan tipsa varandra om läkare som är extra intresserade av mf-utredningar, att testa nya behandlingsmetoder osv. Det finns otroligt mycket kunskap och erfaranhet i tråden. Har man en fråga om en specifik läkare kan man ju alltid inboxa också!

Härligt med så många nya sommarbebisar. Det inger hopp!

• StoraD

hallå på er!

hej söta bi, det var länge sen!

hella: hur är det? ÄL på gång?

poppy: har blödningen kommit igång vännen?

krusbär: hur är det på din blödningsfront? fortfarande blödningar?

Idun, hoppas det känns lite bättre idag!

Lycka: hur mår du efter ÄP idag gumman? berätta!

Sandra: jobbigt att du mår så dåligt vännen, hör med bm om du inte kan få komma oftare! det går säkert bra! många kramar

HK: kör på bruden!! jag är själv inte glad för att ha sex "i onödan" (= när man inte har ÄL, jag vet, helt sjukt... men men) Men va fasiken, äl-sekret eller inte, you go girl! (dessutom tror jag inte att simmarrester är kvar så länge som mw sa)

alltså det är så många nu, jag orkar inte skriva mer... jo, jag har grattat finessan en gång - men jag gör det igen! GRATTIS! (o tack cia för att du är språkrör! )

EGO: katastrof på enhetsfronten - ingenting grönt har jag ätit, bara kött, pommes + 3 kaffelatte och en påse lakritsnappar! *hatar mig själv* helt sjukt äckligt nu när man skriver upp det! nu måste jag tok-vräka-i-mig ett halvt kilo grönsaker när jag kommer hem. (fan) pilates kl. 19 blir det också. inget bra pass på friskis men jag har ju min pilates-DVD där hemma. Hur går det för dig MW? Och ni andra - häng på tjejer!! enheter är FUN FUN FUN, eller hur mw?

KRAM!

• StoraD

förlåt att jag skriver så långa inlägg, förmodligen är jag helt speedad efter 3 latte + alla lakritsnappar...

• Krusbär

lillaD: Det bästa med enheterna är ju att de räknas per dag. Alltså ny dag - nya enheter. Så i morgon är dagens godis och annat raderat. Fiffigt! Och pilatesen väger upp så du ligger egentligen på plus redan! Jag började veckan strålande igår - 2x45 min promenad + 1 h styrketräning. Och ett antal enheter. Men idag SJUK! Bara en liten macka (inga enheter). Suck...

På blödningsfronten är det osäkert. Blöder färskt, lite då och då under dagen, men mycket mindre än mens. Fattar ingenting. När ska jag ta proverna? I mitt fall är det förmodligen just hormonerna om är det viktiga, så rätt antal dagar efter äl kanske är mer rätt än att räkna blödningsdagar?

• fruZ

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååå!

vad UNDERBART med en lill-Fin ute i solljuset!

*gråter en skvätt*

• StoraD

heja krusbär!! som du har tränat gumman! jag är mkt imponerad! och tack för uppmuntran om enheterna, "du ligger på plus redan" hahaha där svängde du till det! Det är konstigt med blödningen, men å andra sidan - kanske inte, många har ju mellanblödningar, det är normalt! Hur är det, vad är det för prover du ska ta? förlåt, jag har glömt. Stackars dig som är sjuk! har du feber eller vad är det för slags sjuk du är gumman?

jag har vägt upp 500 gram

7 rädisor
    en klase vindruvor
    2 morötter
    2 nektariner

av dessa har jag ätit 5 rädisor, men jag mår illa efter lakritsnapparna måste vila

• StoraD

alltså förlåt, ni är kanske inte såååå intresserade av mina enheter kom jag på!! HAHAHA
    (alltså rädisor är ju helt STARKA!! AAHHH)

• hella73

lillaD, mw och kb; Åh vad duktiga ni är med träning och enheter tjejer!

Borde kanske också börja leva lite hälsosammare!
    Tillhör de som gått upp ca 10 kg efter alla mf, var tidigare en spinkis.
    Räknas stekt paprika, tomat och lök i köttfärssås som enheter?Flört I såna fall ligger jag nog ganska bra till med 2 nektariner också.
    Är nog rätt så dålig på frukt o grönt.

Nu börjar nedräkning till ÄL! Har börjat testa idag(dag 10).

• Odetta
     SUPERDUPERGRATTIS FINESSEN  
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6