Yrsel och Fluoxetin
Jag har lidit i över 6 år av panikångest, GAD och nu efter två barn har depressionen kommit med i bilden. I början fick ja panikattacker sällan, kanske en gång på två veckor. Nu efter mina två småa barn har jag en känsla avn ångest hela tiden, får panikattacker varje dag (väldigt svåra med), oerhört stark rädsla av att dö, kollar alla mina symptom o kropp hela tiden, har inget ork med något annat mera.
Jag lider av yrsel, gungande känsla som jag har haft från och till i ett par år. Nu efter andra barnet som är bara 3månader, så har det blivit värre. Jag känner mig yr hela tiden, den påverkar synen, det känns som om bokstäverna hoppar, har en stark overklighetskänsla hela tiden. Mår som bäst när jag sover, annors känner jag mig dålig.
Jag började med Fluoxetin nu för 4 dagar sedan, 10mg är min dos. När kan jag vänta mig resultat? Kan denna gungande känslan, känslan av att vara frånvarande på nåt sätt, får inte kontakt med omgivningen bero på ångesten eller har jag nåt allvarligt fel? Jag lider också av spända muskler pga bärandet och ammandet, men ingen behandling hjälper så mitt enda hopp år på Fluoxetinet, ifall det inte hjälper är jag säkert dödssjuk!