• KarinN80

Shoppa på nätet i USA, tips önskas!

Vad har du för favoritsidor? Spelar ingen roll om dom inte skickar till sverige...

leksaker
    barnkläder
    smink
    kläder till oss vuxna
    o annat kul

Nala 030620, Wiktor 050224, Arvid 080116
  • Svar på tråden Shoppa på nätet i USA, tips önskas!
  • KarinN80

Tack! Massa länkar att kolla in

Nala 030620, Wiktor 050224, Arvid 080116
  • KarinN80

Tack! Vad kul med fler länkar!

• War

Ska man oroa sig för att skicka dyra saker i privatposten ?

Försvinner paket ofta ?

Om jag åker på tull är en annan femma, då får jag ju i alla fall min grej.

Tänker köpa en HD videokamera som kostar HÄLFTEN i USA och låta polaren skicka den hit.

• KarinN80

War, se till så att du får ett "trackingnumber" o kanske försäkra paketet?

• War
    KarinN80 skrev 2008-04-08 14:17:32 följande:
    War, se till så att du får ett "trackingnumber" o kanske försäkra paketet?
    Trackingnumber är ok, men försäkring vill jag inte ha... då måste man ange värde på paketet och då kan du ge dig på att tullen är där och nosar.
    Inte mums med moms.
  • KarinN80
    Svar på #19
    War skrev 2008-04-09 00:30:44 följande:
    Trackingnumber är ok, men försäkring vill jag inte ha... då måste man ange värde på paketet och då kan du ge dig på att tullen är där och nosar.Inte mums med moms.
    Ger dom sig på paket även om de är i kryssat gåva, ev kvitto/fraksedel kan man väl skicka för sig.
  • War

Ingen aning, kan vara värt att kolla.

Men en kamera kommer att beställas inom kort i alla fall.

• KarinN80

Tack för länkarna rileysmom!

• Jojjann

Läste precis tråder och ser att du fått de flesta av dem jag brukar använda redan. Oldnavy och Gap har bra kläder till min smala dotter medan Gymboree har kläder som passar hennes rejäla tvillingbror bättre. Jag har också beställt en del ifrån www.bodenusa.com. Det är egentligen ett engelskt företag och kläderna skickas därifrån, men de kommer ändå snabbt fram hit. De har kläder till både barn och vuxna men har mest köpt barnkläder eftersom jag själv går omkring med jättemage just nu.

Har också jättebra erfarenheter av oompa.com, men de säljer mest europeiska leksaker och har köpt många bra skor ifrån StrideRite.

För vuxna finns det ett otroligt urval så det är svårt att tipsa eftersom jag inte vet vad du har för klädsmak, men många av våra svenska besökare brukar gilla bananarepulic.com, som är företaget Gaps lite dyrare/"vuxnare" märke. Men med dagens dollar blir ju det mesta billigt för er...

En annan barnaffär med både kläder, leksaker och det mesta man behöver för småbarn är babycenter.com

• lindalag

Jag älskar GAP!
    Men kan även fynda på Target och Wal-Mart.
    Outlet-center som har tex. Ralph Lauren mm är också favoriter, vet dock inte om det finns någon speciell hemsida till dem. Men testa www.premiumoutlets.com!

Elin - världens vackraste
  • Fru Indosaurie
    KarinN80 skrev 2008-04-09 13:49:28 följande:
    Svar på #19Ger dom sig på paket även om de är i kryssat gåva, ev kvitto/fraksedel kan man väl skicka för sig.
    gåvor får bara vara värda upp till 500 kr, allt annat ska man betala moms och tull på.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • KarinN80

Jaha, tack för infon Fru Indosaurie!

• joasia

vilken toppen trad
    vi ska till svarfar och svarmor i slutet av sommaren och nu far jag massa tips om var jag ska shoppa loss, hurra

Svar på tråden Shoppa på nätet i USA, tips önskas!