• jagälskarallaminabarn

Presenttips till 6-årig flicka tages tacksamt emot

Hejsan!

Jag undrar vad en flicka som är på väg att fylla 6 år kan tänkas vilja ha i födelsedagspresent? Visst, vi kan fråga hennes föräldrar men tänkte vara lite oförutsägbara så därför undrar jag om ni här har några tips? Vore jättetacksam för alla svar.

M V H

Ulrika

• Svar på tråden Presenttips till 6-årig flicka tages tacksamt emot
  • Lenchen77

I allmänhet tycker jag att böcker, spel och pussel alltid funkar till alla. Men flickan kanske har speciella intressen eller något hon speciellt gärna gör, ex pyssla. Man kan ju köpa färg, papper, tuschpennor. Om hon har långt hår funkar ju hårspännen och annat till håret, kanske ett glittrigt läppglans om det är ok för föräldrarna.

Lycka till!

• småliv

Har e flicka som fyller sex till sommaren. Hon älska allt som har med pyssel att göra. Klippa, klistra, sy o måla. Finns färdiga pyssel paket på både Br och pandurohobby..

Lycka till..

En till kanske??
  • småliv

Hittade du något?

En till kanske??
  • karres

Mina flickor älskar att leka med pollypocket. Små plast dockor som har gummi kläder och lite tillbehör. Dessa små dockor finns på leksaksaffärer och lite större varuhus. Massor av olika och olika tillbehör i alla prisklasser. Jag har även många flickor i den åldern runtomkring mig och dom gillar illafall PP.
    Lycka till!

• Camilla D

När min kompis dotter fyllde sex så gav jag henne ett barbie brevpapper och en barbie dagbok med lås. Hon blev själaglad! Hennes egen privata sak! Även om hon inte kan skriva så mycket, så skall hon ju börja F-klass till hösten!

• jagälskarallaminabarn

Tack så mycket för era tips, jättesnällt! Känner nu att jag absolut fick många uppslag, har någon flera är jag ändå öppen för dem för man kan ju aldrig få för många idéer. *ler*

• Camilla D

På typå HM så brukar det ju finnas "lukta gott saker" med hello kitty på. Brukar de tycka är kul i den åldern.

• Cocarola

Tamagotchi är poppis igen!

• capybara

En verktygslåda för barn, med olika verktyg och ett bälte att ha dem i?

En enkel faktabok om t.ex. rymden, dinosaurier, fordon eller annat som många barn är intresserade av?

Utklädningskläder, t.ex. en polis- eller brandsoldatsuniform?

• Kagi

Ja, uppslags- och faktaböcker känns som perfekta presenter för 6-åringar, tycker jag. Det märks att de närmar sig skolåldern, de har en helt annan nyfikenhet och vilja att lära sig saker.

Det finns både allmänna uppslagsböcker och sådant som capybara nämner - specifikt för djur, rymden, historia, dinosaurier och mycket annat.

• bbpop

Musikinstrument kanske? En ukulele eller några maraccas i roliga färger. Eller kanske en kazoo eller ett munspel. Min svägerskas dotter, som iofs är lite äldre (fyller åtta om några veckor), fick en gitarr i julklapp och blev jätteglad och ville spela hela tiden!

• Cocarola

Tamagotchi är ett litet elektroniskt husdjur som man ska ta hand om; mata, uppfostra, leka med etc. En liten färgglad plastdosa 5 x 7 cm som piper uppfodrande när den bajsat eller är hungrig! Man vinner poäng när man spelar spel/leker med den, och dessa kan användas till att "köpa" saker åt den, allt på en liten svart/vit display. Version 4.5 är den senaste i Sverige (viktigt!). Det går även att gå in på Tamagotchivärlden på internet och leka där. Ooooch, de kan träffa andra Tamagotchisar (infraröd koppling) bli kompisar, bli kära och få bäbisar!

Så här ser de ut
    www.toysrus.com/product/index.jsp

Finns på Åhlens, BR, ToysRUs etc, ca 180 kr

Det händer att föräldrar för passa dem, är numer expert!

• mikalala

En egen "riktig" fotboll (inte en sådan i plast), det börjar ju bli vår så roliga leksaker som främjar aktiv utelek är ett tips...

• Camilla D

Tamagotchi har vi köpt till vår son för några år sedan. Rekomenderar den inte! Först skall man kämpa som ett svin för att ta hand om den, leka, äta osv, sen dör dom om man råkar glömma den en stund! Visst går den att pausa, men det kommer man inte alltid ihåg på morgonen eller kvällen. Så lägger man barnen tidigt en kväll för de skall till morgonfritis, då piper den j****n och barnen MÅSTE gå upp igen! Suck! Den var kul i några veckor sen dess har den legat i någon låda på rummet...

Svar på tråden Presenttips till 6-årig flicka tages tacksamt emot