• Paniksmurfen

Hjälp.. samtal med läkare i morgon..

Hej! Ska på samtal hos läkare i morgon ang kejsarsnitt pga förlossningsrädsla.. Varit på ett samtal innan men han pratade omkull mig.. Är det någon som har erfarenhet av detta.. Ni som fått igenom det och ni som inte fått det? Hur gjorde ni? Vad hade läkaren för argument? Vad ska man driva på om liksom? Jag har fött 3 barn tidigare och har upplevt förlossningarna som helt fruktansvärda.. Visst skulle jag vilja föda normalt om jag bara hade vågat.. Men kommer aldrig mer att förlita mig på att det kommer att gå bra..

• Svar på tråden Hjälp.. samtal med läkare i morgon..
  • beadis
    Paniksmurfen skrev 2008-04-03 19:37:55 följande:
    Hej! Ska på samtal hos läkare i morgon ang kejsarsnitt pga förlossningsrädsla.. Varit på ett samtal innan men han pratade omkull mig.. Är det någon som har erfarenhet av detta.. Ni som fått igenom det och ni som inte fått det? Hur gjorde ni? Vad hade läkaren för argument? Vad ska man driva på om liksom? Jag har fött 3 barn tidigare och har upplevt förlossningarna som helt fruktansvärda.. Visst skulle jag vilja föda normalt om jag bara hade vågat.. Men kommer aldrig mer att förlita mig på att det kommer att gå bra..
    Man måste vara VÄLDIGT bestämmt med vad man vill, vara påläst o inte låta de snacka runt en...typ, vad de än säger, ska du bara säga jag vill ha snitt..och INGET kan ändra mitt val

Jag själv kämpar hårt för att få igenom ett snitt, men än så länge har det inte gått...men har inte gett upp än
  • Paniksmurfen

ok.. tack för svaret.. 2 veckor till BF så jag får försöka stå på mig eftersom det nog är sista chansen.. men det känns som krafterna redan är slut.. gått på aurorasamtal och hos psykolog sedan långt tillbaka.. Känns som man ältar och ältar men det hjälper inte.. börjar känna sig som en papegoja.. Och det känns snarare som att de gjort så att man känner att man inte har något altrnativ alls längre.. För hade jag vågat föda hade jag självklartr gjort det,.. men det går inte.. Snitt hade gjort att jag blir av med min ångest.. Men efter man hört på deras utlägg så känns det ju som om man är "dum" mot bäbisen och sig själv.. Typ det värsta man kan göra eller nått.. Hur man än gör så ska man ha det i baktanken att det blir ett FEL val på ett eller annat sätt.. Fattar egentligen inte änns hur de har mage att vrida saker för att få förlossningsrädda att känna det så här.. man kan ju tycka ett det är tillräckligt ändå.. Jag tycker att sjukvårde kan utgå från att alla människor gör sitt bästa utifrån sina resurser, så även jag. Och just nu så bär jag inte på de resurser som behövs.. Är helt ärligt rädd för att flippa ur om jag blir tvungen att föda vaginalt, jag känner mig bitter, arg och besviken och det är något som jag nog inte kommer att hålla innom mig denna gång..

• straw2008

Tragiskt att du blir behandlad som du beskriver det!!

Gör det som är bäst för dina nerver just nu, KRÄV att få ett snittdatum!!

• nyfiken och otålig

Stå på dig!!! Det är dig och din kropp det gäller!!! Lycka till!!!

• StarfighterPilot

usch.. låter som att det inte är så 'lätt' att få ett beviljat k-snitt. alla runt omkring mig, vänner och så, säger att dem inte kan neka mig ett snitt om jag inte väljer att själv avstå. men så är det tydligen inte? gah, nu är jag fan livrädd! hur ska mitt barn komma till världen?? för det är som du säger, att dem vrider det hela som så att vi som vill ha planerat snitt ses som dåliga mammor redan från start, eftersom vi inte vill vårt bästa för vårt barn, som då är vaginal förlossning. vad ledsen jag blir..

• beadis
    StarfighterPilot skrev 2008-04-07 12:06:47 följande:
    usch.. låter som att det inte är så 'lätt' att få ett beviljat k-snitt. alla runt omkring mig, vänner och så, säger att dem inte kan neka mig ett snitt om jag inte väljer att själv avstå. men så är det tydligen inte? gah, nu är jag fan livrädd! hur ska mitt barn komma till världen?? för det är som du säger, att dem vrider det hela som så att vi som vill ha planerat snitt ses som dåliga mammor redan från start, eftersom vi inte vill vårt bästa för vårt barn, som då är vaginal förlossning. vad ledsen jag blir..
    Sen beror det VÄLDIGT mkt på VAR i landet du bor, här i Borås är de istort sett helt omöjliga...var bor du?
  • molly 81

TS: Kan du inte be din Aurora-bm/psykolog skriva ett intyg till dig som du kan visa upp för läkaren? Eller rentav be den person från Aurora du talat med att också närvara vid läkarsamtalet?! Så du har någon som backar upp dig menar jag? För jag förstår att det är jobbigt när läkaren försöker prata omkull en, man sitter där som ett fån(har hänt mig, dock inte i snitt-sammanhang)och vågar inte säga ifrån...

Lycka till nu=)

• StarfighterPilot
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-07 12:10:16 följande:
    Sen beror det VÄLDIGT mkt på VAR i landet du bor, här i Borås är de istort sett helt omöjliga...var bor du?
    bor i örebro.. och vet ingen med erferenhet härifrån.
  • beadis
    StarfighterPilot skrev 2008-04-07 12:16:02 följande:
    bor i örebro.. och vet ingen med erferenhet härifrån.
    prova o starta en tråd eller fråga på denna tråden för snitt...en jättebra tråd om du inte redan har varit på den..TS har skrivit de flestas orter i trådstarten, alltså de som har fått beviljar snitt i sin hemkommun..

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m30464378-1.html
  • Paniksmurfen

Jag bor i Halmstad.. Nu kan det kanske bli snitt.. Men bara kanske för det fanns inga lediga tider innan BF.. Ska in och höra med läkaren i morgon kl 10 om det finns några lediga tider på ons.. Det blir snabba ryck då.. Hehe.. Men hoppas verkligen att det blir så för något annat går verkligen inte just nu..

Svar på tråden Hjälp.. samtal med läkare i morgon..