• Strong­ButFra­gile
    Äldre 3 Apr 21:27
    4719 visningar
    33 svar
    33
    4719

    Någon som blivit mobbad i yngre år?

  • Svar på tråden Någon som blivit mobbad i yngre år?
  • små fötter
    Äldre 6 Apr 11:59
    #21

    Blev mobbad från ettan till nian, då flyttade vi till en annan kommun så gymnasiet var helt okej.


    Två i min mage (v32), två i himlen
  • Äldre 6 Apr 19:11
    #22
    StrongButFragile skrev 2008-04-06 10:35:02 följande:
    Det bara ploppa upp några minnen från man var liten..vad skulle ni vilja säga till era mobbare idag?
    inget särskilt, jag brukar heja på dem när jag ser dem och snackar skit med dem om jag träffar dem på krogen. jag är knappast likadan nu som jag var för 20 år sen så jag ser ingen anledning att tro att någon annan skulle vara det.
  • matten­68b
    Äldre 7 Apr 07:46
    #23

    Jag var så poppis i klassen att jag inte ens fick en inbjudan till klassåterträffen några år efter avslutningen. Fick höra på avstånd att hela klassen hade träffats. Tack för det!

  • m00nfl­0wer
    Äldre 7 May 11:09
    #24

    Ja. Från 1:an till 9:an + 1år på IV(Trots tre olika kommuner). Kan säga att det har satt sina spår. Borderline, socialfobi, panikångest etc.

    Har pratat med några nu efter och flera av dom ångrar sig och har helt ändrat uppfattning om mig och skyller sedan på varandra. "Jag gjorde det för att X gjorde det"

  • angeli­ca75
    Äldre 21 May 19:39
    #25

    Jag blev mobbad från ettan till nian. Jag ringde efter mamma hela tiden. Hade reumatism när jag var liten. Fick det när jag skulle till att fylla sju. De i klassen tyckte att det var roligt att putta om kull mig för att jag inte tog mig upp. Kunde även skylla på huvudvärk. Men i nian fick det vara nog. Mamma upp till rektorn och skällde ut honom och skolsyster. Jag var jämnt själv. Bästisen som jag hade fick jag inte vara med för hon snattade. När jag ser dom på stan eller i någon affär så ryser det i hela kroppen. Jag är 33år idag.

  • only1l­ovemag­nus
    Äldre 21 May 22:10
    #26

    Jag har blivit mobbad under hela min skolgång. Och jag tar studenten om 1 år!

    Jag har varit mobbad i 13 år, har väldigt mycket erfarenhet av vad som är mobbning och vad som inte är det..

  • Äldre 25 May 13:45
    #27

    Japp jag blev mobbad mellan 3:an till 9:an

  • JohnG
    Äldre 29 May 14:52
    #28

    Jag har blivit mobbad, blev det främst i sexan.

    Till det positiva av det hela hör att man förstår lite mer efter det. Jag, iallafall. Livets mörka sida. Allt det som sociologerna vill förklara med sociala orsaker, allt det möter man. Det är ondska i sin renaste form.

    /John G

  • Äldre 2 Jun 09:48
    #29

    Jag har väll inte direkt blivit mobbad, men jag har "använts" som orsak till mobbning... Mellen årkrus 4 och 6 så var vi ett gäng tjejer, varav en blev mobbad. Tyckte inte det var rätt så jag va me henne. fick utstå en del glåp ord och sådant, även från lärare som tyckte att hon hade ju ändå mig och jag var ju så stark då...

    så anledningen till att de mobbade henne fick jag höra i sexan (jag hade flyttat i tvåan men kommit tilbaka till klassen i trean) var för att jag hade kommit till baka till klassen och de ville ju va med mig då... pyt...

    Men det är inget jag mår dåligt av idag, räckte med att det var jobbigt då.

  • Äldre 2 Jun 16:06
    #30

    Jag blev mobbad från årskurs 1-6, 7-9. Tänker inte så mycket på det idag, men såklart finns minnena kvar, de blir jag ju aldrig av med.

  • Äldre 3 Jun 23:33
    #31

    Jo, det har jag ju. Till och från under hela grundskolan.

  • Merika­rvia
    Äldre 8 Jun 11:47
    #32

    Blev mobbad i 7:an. Hade bra fritid med många vänner så där var inga problem. Bytte klass i 8:an till samma klass som min kompis och då blev det bra. Har pratat med killen som var värst och vi har en fin kontakt idag. Ett av hans barn går i samma klass som ett av mina barn. Har gått vidare i livet och insett att egentligen var det mobbarna som mådde sämst och ville därför få mej att må dåligt. Kan genom mina erfarenheter var ett stöd åt ett av mina barn som är utsatt i skolan.

  • LilyBe­rg
    Äldre 2 Jul 11:37
    #33

    Min syster och jag blev mobbade under hela vår skoltid. Och även om jag inte tänker på det dagligen så sitter spåren av de gjorde kvar.

Svar på tråden Någon som blivit mobbad i yngre år?