• Blomsteröga

    FF för 30+ som arbetar på första barnet del 8

    Här kommer en sida vi kan använda för våra FF-kurvor, enkelt och bra då vi är nyfikna och då vi kan hjälpa varandra att tolka, peppa med mera .

    Bara att lägga till sin länk! 

    En svensk anvisning till tempandets konst(-igheter). Gjord av några duktiga tjejer här på FL.
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

    Här är de föregående temptrådarna:

    FF för 30+ som arbetar på första barnet del. 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m10883758.html
    FF för 30+ som arbetar på första barnet del. 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m12994691.html
    FF för 30+ som arbetar på första barnet del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m15893484.html
    FF för 30+ som arbetar på första barnet del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m19106467.html
    FF för 30+ som arbetar på första barnet del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m22433305.html
    FF för 30+ som arbetar på första barnet del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m25477676.html
    FF för 30+ som arbetar på första barnet del 7:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m28432870.html

    Vår tillhörande diskussionstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m30098280.html

    BIM-listor 2008:
    Januari www.familjeliv.se/Forum-1-5/m27797810.html
    Februari www.familjeliv.se/Forum-11-235/m28740665.html
    Mars www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29387939.html
    April www.familjeliv.se/Forum-11-235/m30794548.html
    Senaste statistiktråden för oss 30+:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m27563449.html
  • Svar på tråden FF för 30+ som arbetar på första barnet del 8
  • Blomsteröga

    Jag hade typiska äl-flytningar på dag 13, men ägglossningen verkar komma först på dag 17. Kanske försöker kroppen starta äl men misslyckas Fundersam Din höjning idag är kanske beviset på att den har varit. Vi får se om någrav dagar.


    Minnie69 skrev 2008-06-30 18:30:18 följande:
    Idag var det hög temp. Men inget fertil-slime i stället. Jag är så konfunderad :-S
    IVF hösten 2008
  • Minnie69
    Blomsteröga skrev 2008-06-30 20:47:08 följande:
    Jag hade typiska äl-flytningar på dag 13, men ägglossningen verkar komma först på dag 17. Kanske försöker kroppen starta äl men misslyckas  Din höjning idag är kanske beviset på att den har varit. Vi får se om någrav dagar.
    Ja, det verkar ju vara en möjlighet. De fertila flytningarna har varit helt och totalt borta idag. Endera har kroppen verkligen gått i idé, men förra gången när jag drog ut så hemskt mycket på tiden minns jag inte att det blev helt tomt på flytningsfronten förrän efter ÄL. Hade dessutom NÄSTAN så starka utslag på billiga stickor den 23-24/6 som krävs för gilltigt utslag, men CB-digitala och monitorn visade på att det inte var ägglossning så jag tänkte att det var väl inte en tillräckligt hög LH-nivå. Men nu har fertilityfriend indikerat just den perioden som möjlig ÄL. Dvs där de har satt sitt kryss och var de satte det för förra cykeln stämmer med de billiga stick-testerna i så fall. Vet inte, är så förvirrad nu. Tur att vi har sexat på hyffsat mycket i vilket fall som helst oavsett att de där ÄL-testerna inte har gett positivt utslag. Känns iaf tryggt att veta att jag denna gången ska vara med i leken i så fall . Var inget kul förra gången då jag fick utslag och sedan inte fick någon insats i "baby-banken". Slapp ju undra inför BIM, men det var väl knappast vad man önskar sig även om det var skönt att ta ledigt från våndan av att alltid vänta och undra. Nu visste jag ju att mensen skulle komma och när. Men det skulle vara kul att få vänta BIM och veta att det finns en möjlighet att något kan ha hänt. Vi har ju faktiskt missat att ha "mysande" vid ÄL samtliga gånger hittills. Det vet man ju dessvärre inte förrän när mensen kommer och man iser att det var för två veckor sedan som det gällde och att man helt hade bommat att vara aktiv då (eftersom man redan hade bränt av all energi flera veckor tidigare då man trodde att man skulle vara aktiv) . Nåväl nu har jag skrivit av mig lite av min förvirring och ångest över alla motsägelsefulla signaler etc och ska väl ta och krypa i säng.
  • Minnie69

    Ägglossningsdomen blev kortvarig . Kanske blir det en ÄL:s lös cykel för mig ? Vi får se......Så trött på detta

  • Mrs Firren

    Trist Minnie.

    Jag kapar tråden en snabbis och för ner Fru74 bland de plussade. Det är så trevligt att få se lite resultat. Hoppas det är ok.

    AKTIVA TEMPARE SOM STRÄVAR MOT PLUS
    www.fertilityfriend.com/home/13e85a Phi
    www.fertilityfriend.com/home/1da390 Blomsteröga
    www.fertilityfriend.com/home/lycklig77 Lycklig77
    www.fertilityfriend.com/home/sweetiepai Sweetiepai
    www.fertilityfriend.com/home/208308 Kamomilla
    www.fertilityfriend.com/home/1a3217 annsofia
    www.fertilityfriend.com/home/191176 Lady W
    www.fertilityfriend.com/home/206923 Minnie69

    PAUSAR...
    www.fertilityfriend.com/home/190367 hanya72
    www.fertilityfriend.com/home/BettanB BettanB
    www.fertilityfriend.com/home/111592 Chelsea73

    VI SOM TEMPAR OCH HAR PLUSSAT
    www.fertilityfriend.com/home/12b6b1 Björklöv
    www.fertilityfriend.com/home/133497 LångaLinda
    www.fertilityfriend.com/home/143f0f Myran06
    www.fertilityfriend.com/home/10e951 labilina
    www.fertilityfriend.com/home/12dddb JJ75
    www.fertilityfriend.com/home/Johlin Johlin
    www.fertilityfriend.com/home/1489f1 Demon
    www.fertilityfriend.com/home/163be7 Mirmis
    www.fertilityfriend.com/home/15cfeb Sara 75
    www.fertilityfriend.com/home/177af4 Totta75
    www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla Duntoffla
    www.fertilityfriend.com/home/1378c5 BjörnesMagasin
    www.fertilityfriend.com/home/Varmiz Varmiz
    www.fertilityfriend.com/home/178658 Tjet
    www.fertilityfriend.com/home/eliza eliza1
    www.fertilityfriend.com/home/1a8641 MiniHedvig
    www.fertilityfriend.com/home/Slarvan Slarvan
    www.fertilityfriend.com/home/19572f Frökna
    www.fertilityfriend.com/home/13e142 Boogiegirl
    www.fertilityfriend.com/home/128625 Fredrika Bremer
    www.fertilityfriend.com/home/SuPe76 SuPe76
    www.fertilityfriend.com/home/framtidsdrommar
    www.fertilityfriend.com/home/1d76fb Idril
    www.fertilityfriend.com/home/ec46b korpan
    www.fertilityfriend.com/home/1e929f Mrs Fisk
    www.fertilityfriend.com/home/Fru74 Fru74

  • Sthlm74

    Helt ok för mig iaf, Mrs Fisk. Fast jag fortfarande så svårt att tro att jag skulle vara gravid. Vågar inte riktigt hoppas att det ska fortsätta...

    Tråkigt Minnie Hoppas du får ÄL inom några dagar iaf..

    Jag tyckte aldrig jag fick de där ÄL-flytningarna (Eggwhite) i den här cykeln, men jag kanske missade dem? Gjorde vad jag kunde för att upptäcka dem iaf.

    Håller tummarna för er tjejer!!!!!!!!!!

  • Mrs Firren

    Fru74 - Klart det kommer gå bra!! Även om det är lite svårt att ta in i början. Du får titta in i väntar-tråden när du känner dej redo.

  • Blomsteröga

    I morse vaknade jag och skulle tempa. Jag tror jag gjorde det, men minnet sviker. Minns inte vad termometern stannade på eller om jag ens tempade. Jag tänkte att jag skulle vara noga med tiderna runt ägglossning den här månaden. Så bra gick det Måste ha somnat eller nå´t innan jag tempat färdigt. Jag chansar på samma temp som igår.


    IVF hösten 2008
  • Minnie69

    Började blöda lite i natt, blöder även nu, men det är mycket lite än så länge. Vet inte vad jag ska skriva in, lätt blödning medför att fertility friend börjar på en ny cykel, spotting då fortsätter den på denna. Eftersom jag inte fick LH-utslag på test, bortsett från det "nästan utslag" som jag fick 23/24 juni så vet jag ju inte när jag ska förvänta mig mens. Tempen har ju inte direkt varit till någon hjälp heller . Utgår jag från att jag hade ÄL vid den 23/24 är det ju för tidigt för mens, samma resultat om jag överväger när jag hade fertil-slime. Dessutom är tappen fortfarande hög. Snacka om förvirrande :-S. Dessutom ska jag ju börja med pergo vid min nästa naturliga mens, vet inte om jag ska börja ta dem?

  • Glassgrisen

    Minnie - vad svårt att tolka. Behöver du använda tampong eller räcker det med trosskydd? Så brukar jag tolka light eller spottings. Du kanske inte hade någon ÄL den här månaden? Eller vad tror du själv? Vad betyder de vita prickarna i den kurva? Tempar du olika tider, eller? Lycka till iaf!

    Blomsteröga - vad jag skrattade när jag läste om din glömska . Sånt händer mig också runt ÄL! Typiskt.

    Jag trooooor att jag hade ÄL igår, men vi får se vad FF sätter ut. Jag ska även ta blodprov på måndag för att konstatera att ÄL verkligen ägde rum.
    Krysset på billiga testers ÄL test var inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket i tisdags, men jag satte plus ändå! Nästa månad blir det CB, nu passar det inte längre med att snåla med sånt .

  • Minnie69
    Glassgrisen skrev 2008-07-03 17:29:00 följande:
    Minnie - vad svårt att tolka. Behöver du använda tampong eller räcker det med trosskydd? Så brukar jag tolka light eller spottings. Du kanske inte hade någon ÄL den här månaden? Eller vad tror du själv? Vad betyder de vita prickarna i den kurva? Tempar du olika tider, eller?
    Behöver inte tampong, har lite hopvikt toapapper i trosan, tar timmar innan det är något på det. De vitaprickarna verkar vara för att infon från tempen och övrig info om flytningar mm inte stämmer med varandra. "Mixed signals" s.a.s. Som det är ser allt superskumt ut denna cykeln :-S
  • Mrs Firren

    Lady W - Fasiken vad roligt med utslag! Tjoho! Ser fram emot att följa kurvan.

  • Glassgrisen

    Mrs Fisk - tack för stödet! Hur är läget med dig? Har du varit på UL än?

    Hoppas på fina kryss snart hos annsofia och blomsteröga, så vi kan hålla ihop .

    Jag är lite skeptisk med tempning (förmodligen heeeelt fel tråd att börja ventilera om det ). Ibland sätter FF ut ÄL som inte stämmer på mig, jag tror själv att jag är på dag 2 idag och inte dag 3. Jag tror inte att man kan få utslag på ÄL testet samma dag som ÄL, iaf inte om har har fått minus dagarna innan.

    En gång satte FF ut ÄL dagen INNAN jag fick plus på ÄL testet, och mycket riktigt helt plötsligt hade jag en 15 dagars lutealfas istället för 12 dagars. Ja, ni kan ju tänka er att jag trodde jag var gravid!

    Jag tycker tempning fungerar hyfsat och det är bra att ha koll, men det är samtidigt bra att ha i baktanken att ibland stämmer det inte riktigt.

  • Mrs Firren

    Lady W - Jag tror också det kan vara bra att titta på tempningen med lite skeptiska glasögon. Alla är ju trots allt olika och det kan vara svårt att dra några slutsatser även om dataprogrammet bygger på information från många tusen.

    Läget är halvbra idag. Känner mej rätt instabil i humöret, men det har att göra med en rätt stor oro inför nästa veckas UL. Du vet ju hur det är med MA, man har det i ryggsäcken och det är svårt att slå bort. Så jag tar inget för givet förrän vi varit på undersökningen. Ska försöka att inte älta i helgen.

    Jag följer er allihopa tjejer och hoppas på både ÄL-plus och BIM-plus!

  • Blomsteröga

    Lady W, Om jag plockar bort ägglossningstestet från mina kurvor så får jag helt andra datum för ägglossning, men när jag kör äl-test funkar det klockrent. Ibland har jag fått justera tempen för att ff har visat äl samma dag som positivt test, men det beror nog mest på att jag använder en termometer med en decimal. För kurvan kan 0,1 grad göra stor skillnad, men det kan ju vara så att tempen var 36,44 ena dagen och 36,58 andra dagen. Inte så stor skillnad mao.
    Ibland funderar jag på att skippa tempningen, men kommer det en strulcykel är det guld värt. Jag funderar fortfarande på vad som hände i augusti förra året. Mensen var 11 dagar sen. Gissa om jag gjorde áv med gravtest.


    IVF hösten 2008
  • Blomsteröga

    Nu har jag mixtrat med min kurva och hur jag en gör så verkar ägglossningen ha infallit den 18:e. Då hade vi tröttnat på att sexa så det sket sig förmodligen den här gången också. Jag blir så irriterad när vi äntligen har kravlöst sex utan besökare som stör då flyttar ägglossningen fyra dagar framåt


    IVF hösten 2008
  • Sweetiepai

    Blomster - Ja det är verkligen skit!

    Lady - Spännande fortsätting!

    Mrs Fisk - Hej hej

    Nu är det väl dags att starta en ny temptrå. Denna går väl ut den 6:e...?! Känner sig någon manad?

Svar på tråden FF för 30+ som arbetar på första barnet del 8