• entjej

Ni som plussat efter IVF...

..kände ni något i kroppen under ruvningen? Vad i så fall?

• Svar på tråden Ni som plussat efter IVF...
  • entjej

Då är vi flera som testar då. Spännande!

Fler erfarenheter?

• entjej
    Fismamman skrev 2008-04-08 10:01:48 följande:
    Det överlever embyot. Inga problem.
    Jag vet inte om det är så men jag får försöka tänka som du skriver, för annars stressar jag ju upp mig ännu mer. Har ju redan gjort det.
  • Bispan

Embryot bryr sig inte om ifall du är stressad.

Jag kände inget särskilt under ruvningen förrän de sista dagarna (kanske 4-5) innan testning. Då började det kännas precis som om mensen skulle komma vilken timme eller dag som helst.

Sedan började spottingsen. Det gjorde att jag testade tre dagar för tidigt, jag var HELT säker på att det misslyckats men fick ett plus och höll på att svimma av chocken.

Plutt ligger nu och sover med sin pappa.

• Seanna

Vad har ni för för symtom idag och vilken ruvardag är ni på nu?

Själv tror jag att jag har hur mycket symtom som helst..är bara på ruvardag 6 eller 5 om jag räknar FET=0. Molvärk, fryser, svettas på natten, känslig mot lukter, ömma bröst m.m. Jag inbillar mig säkert en massa Söker efter symtom..

Vilken ruvardag har ni testdag? Själv har jag testdag på ruvardag 21, kommer definitivt att tjuvtesta.

• Fru Svedberg

jag har på ruvdag 16
    jag är på ruvdag 9 idag ömma bröst mår lite illa lite molvärk det är det jag har

• Focy

Hej!
    Fram till ruvdag 15 var jag så säker på att mensen skulle komma när som helst, mina symtom var exakt som jag brukar ha innan mens. Ser att flera nämner att de hade frossa det hade jag oxå trodde det bara var en tillfällighet men tydligen har fler upplevt det!
    Hade oxå testdag på dag 21 och tjuvtestade RD 16 då visade det ett tydligt plus.

Är nu i v. 6 och har börjat må illa konstant, när jag inte äter!
    Lycka till ruvare, vet att väntan är olidlig. Det låter positivt för många här!

• Seanna

Focy: Tack för dina ord Du ger mig hopp och ett stort GRATTIS till dig

Ruvartiden är verkligen en riktigt jobbig tid och man överanalyserar alla krämpor man har. Hopp och förtvivlan..

• Trixabus

Så här var det för mig:

1:a IVF - mensvärk, ömma bröst, trött. Testade positivt, slutade i MF (v6)

2:a IVF - kände ingenting. Testade negativt.

3:e IVF - kände ingenting. Testade positivt. Är i vecka 21. Började dock få lite ömma bröst efter jag testat +.

Det här med att känna och inte känna ÄR väldigt olika fr person till person, men även fr en gång till en annan för SAMMA person (jag är ett ex på det).

Lycka till.

• Myggan01

Dessa ruvdagar, jag analyserar in i minsta detalj.. Besatt är nog ordet. Jag är på Ruvdag 4, första ivf, har lite mensvärk, känner mig varm, kissnödig och trött.. Humörsvängningar från helvetet. Folk i min närhet säger att jag inte ska tänka på det så mycket, och kanske inte hoppas för mycket.. jo tjena! hela själen skriker efter att få ett barn, och utan detta hopp som oftast konkurerar med förtvivlan skulle jag aldrig klarat av sprutor, migrän förstoppning, miljarder med gyn stolar.

Hopp kommer från alla ni som lyckas bli med barn via IVF GRATTIS TILL ER!

• Kira

Jag kände att det liksom "drog" i magen, trodde faktiskt det var mensen som var på väg. Dessutom hade jag fått en massa finnar i pannan, vilket jag brukar få innan mens. Nu (tre dagar efter plus) känns brösten ömma och sambon påstår att de har blivit större den senaste veckan, det märker väl han bättre än jag Skrattande

Lycka till alla!

• pållan

Ja, mot slutet av ruvningstiden (när jag redan hade tjuvtestat och plussat) så var jag fruktansvärt trött. Somnade vid åtta på kvällarna och sov tio timmar per natt, kunde knappt hålla mig vaken på jobbet. Men det är ju svårt att veta om det berodde på den tidiga graviditeten, på alla hormoner jag proppat i mig eller på spänningen. 

• Anna8102

Jag kände ingenting förutom att jag va väldigt frusen, tröttheten kom senare. Annars ingenting....

Vilhelm föddes 7/2-11
Svar på tråden Ni som plussat efter IVF...