Okara skrev 2008-05-06 15:17:56 följande:
Om jag fått välja hade jag helst vilja haft ett eget genetiskt barn men om detta inte är möjligt kommer vi definitivt att genomföra en äggdonation eftersom det är föräldraskapet som är viktigast. Jag funderar alltså inte på huruvida vi ska göra äggdonation eller inte?Vad jag funderar på är hur det kändes för er. Sörjde ni era oförmåga att bli gravida? Hur tänkte ni kring genetiken - innan, under och efter graviditeten? Hur kändes det att er man - men inte ni - har genetisk anknytning till erat barn?
Jag har varit på botten.
Sen när jag kravlade mig upp och insåg att jag kunde får barn ändå och att livet inte var slut - då ljusnade horisonten.
Jag har hunit bli så gammal att ifall det varit mitt genetiska barn hade rädslan för Downs syndrom tagit över glädjen helt och hållet tror jag.
Jag hoppas att den blir lik sin pappa av skäl som du kanske förstår, men jag har drömt om barnet (är tidigt gravid) och den var jättefin men inte alls lik honom.
Visst underlättar det ifall den skulle se ut som honom, både inför utomstående som undrar och för min egen del.
Det kanske hjälper till att jag redan har barn för jag älskar den faktiskt redan.
Men vad vet jag.