Jag är en sur och grinig biosmamma
Jag tillhör nog den där skaran som är en jobbig biosmamma! Eller?? Känner mig grinig som ibland bara måste ge sura kommentarer till mitt X och ställa frågor till barnen som jag inte borde.
Mitt X träffade för 1½ år sedan en ny tjej, en trevlig som barnen tycker jättemycket om. De bestämde sig ganska snart att flytta från orten, och det trots vår överenskommelse att inte flytta från ?byn? innan barnen sluta skolan. Det var därför som jag och min man köpte ett hus här.
Men visst, barnen trivs där. ( vi talar om två barn ) De är där varannan vecka, eller snarare så är de där och sover varannan vecka för de kommer till mig varje dag efter skolan. Det är helt okej och så har de alltid gjort eftersom X:et jobbar sent och jag är hemma.
Till saken: jag anser att X:et är så förbaskat snål! Han vet att de äter mellis här efter skolan, så någon mat på kvällen, ja att de får det inträffar inte så ofta. Ett av barnen har dessutom blivit mjölkprotein allergiskt och kräver specialkost, och det anser han är jättedyrt och därför får det barnet äta enklare än de andra, när det blir mat.
Köpa saker som fyrhjuling och sådant kan han göra, men en riktig hjälm eller andra skydd anser han är onödigt.
Jag slutade att läsa läxor med barnen vid årsskiftet på hans vecka, eftersom han och hans tjej blev sambo. Tyckte de kunde hjälpas åt med det. Det blir lite si och så med det.
Semestern blir det som vanligt inte mycket med. Han har pengar, är egen företagare och har alltså inte tunt med pengar, men en semester med barnen är ju dyrt. De får vara glada om det blir några dopp i närmsta sjö, precis som alla andra år.
För 1½ månad sedan gick hans tjej ?in i väggen?. Det har blivit lite mycket sägs det, så därför har barnen varit mer här så att hon ska kunna vila. Visst, helt okej för jag vill gärna ha ungarna här på heltid, men när jag gick in i väggen för några år sedan var det inte tal om att hjälpa. Jag har dessutom en kronisk värksjukdom som gör att jag ibland är mer eller mindre sängliggande. Jag och min man har dessutom en liten bebis att ta hand om.
Det konstiga är att barnen accepterar skillnaderna hos oss och dom så. Hos oss tar de allt för givet, mat och körningar och att vi fixar och köper grejer ( inga onödiga, men sådant som tex kuddar- det har de inga bra hos sin pappa enligt barnen eller kläder) medans de accepterar att hos pappa är det som det är.
Jag är nog som sagt sur och grinig och väldigt nyfiken, för jag brukar fråga barnen vad de fått för mat och sådant hos sin pappa ( mest för att kunna planera vår mat i och för sig ) och vad de har hittat på och barnen brukar berätta glatt.
Vet egentligen inte vad jag vill med det här inlägget, gnälla av mig bara tror jag
Tack om någon orkat läsa!