• endo girl

Vi gravida från Öresundskliniken del 5

Hej!

Så har vår "del 4" tråd stängts och det är dags att starta en ny... kunde inte hitta någon. Hoppas alla mår bra och att vi snart blir fler som träffas i denna tråd!

• Svar på tråden Vi gravida från Öresundskliniken del 5
  • endo girl

Grusgång - har du hört av dit till IVF-kliniken och på vilket sätt i så fall?

Låter härligt med solsemester. Är det dags snart, tänk vad tiden går fort. Kommer ihåg att du nämnde det tidigare - men det var ju långt fram på våren du skulle åka!

Veckorna går faktiskt rätt fort just nu. Det tickar på och man säger "nu är jag i vecka 26", "vecka 27", "vecka 28" osv utan att man reflekterar över det så mycket. Läser iofs i boken varje vecka om barnets utveckling, men det står ju inte så mycket längre som de inledande 12 veckorna.

Jag har noll arbetslust idag. Skulle bara vilija åka hem och sitta i solen. Brukar aldrig vara inne på FL dagtid, men idag är det bara tvärkört att vara effektiv på jobbet. Jag har en liten dipp i arbetsbördan också, och man jobbar ju inte mer än vad som krävs. Men det är tack o lov en hel del kvar att göra, så mina sista 5 veckor ska nog inte lidas igenom alltför mycket.

Rastlösheten senaste veckorna gör också att jag har fått ett enormt sötsaks sug. Fantiserar mycket om vilken glass jag skulle vilja ha, eller vilket godis som skulle smaka bäst... vi har en Statoil mack precis över gatan, men än har jag inte fallit för frestelsen alltför mycket. Igår tvingade jag dock chefen att bjuda alla på magnum till 3-fikat! Ni vet väl att kalorierna inte räknas om man äter lika som andra runt bordet...

• grusgång

Hemkommen från en skön vecka i Turkiet! Låg mest under ett prasoll och vilade och hade det riktigt gott! Blev uppassad av alla familjemedelmmar och kände mig som en riktigt primadonna...

Jag tänkte nog höra av mig till ÖK per mejl och bara bekr. att allt är okej. Har dock inte lbivit av ännu (ooops..)
    Men de vill ju att man skickar ner pappret efter förlossningen och gärna en bild. Och det vill man ju absolut!

Har nerräkning på arbetet... Sex veckor kvar att jobba sedan blir det lååång ledighet. Gott!

Hoppas att ni har passat på att vara ute i det fina vårvädret!!OCh ät glass! Det är bra och nyttigt för humöret...

• Snurrpellen

Tack Selenea för att du tog bort mig från gravidlistan.
    Jag har själv flyttat mig rätt i listan nu.
    Mina små guldklimpar kom den 18:e januari efter igångsättning.
    Äntligen är dom här och jag njuter av varje sekund.
    Grattis till alla nyblivna och blivande mammor.

Föräldrar:
    Helloween: 3:e IVF, dotter, född 070808
    timtom: dotter född 070903
    isa78 1:a IVF, Son, Edwin, Född 071017
    Virriga V 1:a FET, Truls, född 071117
    Dianthus 2:a ICSI, dotter född 071202
    Tweenie: 2:a ICSI, son född 071211
    Strumpludd 3:e ICSI, dotter född 071214 (på BF)
    Snulle: 1 IVF, dotter född 071222
    JustJack: 27 år, 1:a ICSI, 071226 flicka
    mandis76: 30 år, 1:a, 080103 flicka Alice
    Fia30, 3:e ICSI, 080112 pojke
    Snurrpellen: 5:e IVF, 080118 två flickor. Enäggstvillingar.
    Tingeling 79 2:a ICSI, dotter 080123
    Hopptro: 1:a ICSI, son 080203
    Agnes72: 1:a IVF, Joshua född 080211
    vickan78: 2:a IVF/ICSI, Oskar född 080216
    Honey79: 1:a IVF pojke född 080219
    xango: 2:a ICSI, pojke född 080223
    Flickis71: Spontangravid efter 1:a ICSI, Matilda, född 2008-02-27
    UlrikaG: 2 st IVF, 1:a FET, Hugo född 080308

GRAVIDA:
    nejoma: 1:a IVF syskonförsök BF 15/5
    Snuzan: 3:e försöket FET, BF 22/5
    Grusgång: 1:a försöket, ICSI, BF 15/7
    Endo Girl: 3:e IVF, BF 16/7
    Selenea: 1:a IVF/ICSI, BF 8/10

• endo girl

Grusgång - så underbart med sol och bad! Jag räknar också ner arbetsdagarna, men jobbar bara maj ut, så det är ynka 3,5 veckor kvar nu. På måndag börjar vår föräldrautbildning. Jag frossar i alla "gravid" aktiviteter. Går på gravidyoga, ska gå profylaxkurs, har varit på infoträff på försäkringskassan, ska gå på visning av förlossningen osv.

Mår som en prinsessa också. Det sprattlar för fullt i magen och jag känner inte några grav.besvär alls. Life is good!

Min syster fick barn i helgen, en liten kille. Det var barn nr 3 för henne. Ska bli mysigt att hälsa på henne i juni när jag har semester och "öva" lite.

Hoppas vi snart blir fler i tråden! Det är ju två tjejer till som  sista månaden.

• grusgång

Visst ärkänns det att man är inne i en ganska pigg fas nu! Det finns krafter att greja hemma... Jag har sådan lust att "boa" -och har gjort det en hel del inne. Det känns vitkigt att allt är fint och iordning. Är det knasigt att man tycker det är jätteviktigt att frysen är avfrostad och alla garderober toppstädade? Även min gubbe "boar". Tyckte det var jättevikigt med ommålning av huset (som var helt okej). Så nu har vi målare hemma som målar medan gubben byter ytterdörr, oljar altantrallen, oljar teakmöblerna och fixar i trädgården... Men det kan ju kanske vara skönt att allt är så fint i sommar när den lill* kommer!!!!

Ska på viktbedömning i morgon. KOlla så bebeisen inte är på väg att bli alltför stor. Fick ett stort barn förra gången och velar nu inför vag/kejs- förlossning... Mental press...

Ha det så gott och njut av alla sparkar, knuffar och gruffar därinne...

• snuzan

Nu har jag uppdaterat listan...Lilla Mysan kom till världen med akut kejsarsnitt, efter 24 timmars pinvärkar. Det är svårt att förstå att detta lilla troll är kommen av oss (och ganska mycket hjälp av Öresundskliniken )

Föräldrar:
    Helloween: 3:e IVF, dotter, född 070808
    timtom: dotter född 070903
    isa78 1:a IVF, Son, Edwin, Född 071017
    Virriga V 1:a FET, Truls, född 071117
    Dianthus 2:a ICSI, dotter född 071202
    Tweenie: 2:a ICSI, son född 071211
    Strumpludd 3:e ICSI, dotter född 071214 (på BF)
    Snulle: 1 IVF, dotter född 071222
    JustJack: 27 år, 1:a ICSI, 071226 flicka
    mandis76: 30 år, 1:a, 080103 flicka Alice
    Fia30, 3:e ICSI, 080112 pojke
    Snurrpellen: 5:e IVF, 080118 två flickor. Enäggstvillingar.
    Tingeling 79 2:a ICSI, dotter 080123
    Hopptro: 1:a ICSI, son 080203
    Agnes72: 1:a IVF, Joshua född 080211
    vickan78: 2:a IVF/ICSI, Oskar född 080216
    Honey79: 1:a IVF pojke född 080219
    xango: 2:a ICSI, pojke född 080223
    Flickis71: Spontangravid efter 1:a ICSI, Matilda, född 2008-02-27
    UlrikaG: 2 st IVF, 1:a FET, Hugo född 080308
    Snuzan: 3:e försöket FET. My född 080518

GRAVIDA:
    nejoma: 1:a IVF syskonförsök BF 15/5
    Grusgång: 1:a försöket, ICSI, BF 15/7
    Endo Girl: 3:e IVF, BF 16/7
    Selenea: 1:a IVF/ICSI, BF 8/10

• endo girl

Grattis Snuzan! Det måste varit ett tufft dygn som dessutom avslutades med akut kejsarsnitt, men vad spelar det för roll efteråt när man får en liten prinsessa!

• grusgång

Supergrattis! ha det så gott och ta hand om varandra!!!
    KRamar

• snuzan

Grusgång: Tack för gratttiset. Jo det var en upplevelse, men allt det är glömt nu. Otroligt hur fort man glömmer

• grusgång

Hejsan på er!
    Har varit och kikat på den lill* idag... Har gjort ett UL till med viktbedömning (jag har risk för för stort barn...) Men det verkar inte vara så farligt, 3,6 kg med två veckor kvar. Ja, ja, det verkar ju inte bli någon 5 kilosklump iaf...

Hur har ni det? Jag är ju på "upploppet" nu och känner mig väldigt pigg och fokuserad.

Försöker ta tillvara på dessa underbara dagar...

• endo girl

Jag har det också superbra. Har haft semester i 5 veckor och känner mig både utvilad och lagom laddad. Har ju också 2 veckor kvar nu, så det kan ju vara dags närsom...

Min graviditet har inte haft några komplikationer, så jag har bara gjort UL i v18 och därefter de vanliga kontrollerna. Lite tråkigt att inte få gå på UL och "hälsa på inne i magen", men jag är förståss otroligt tacksam för att allt har varit och är så bra.

Barnrummet är fixat och vagn, bilstol, kläder och annat inhandlat. Väskan är inte packad, men det mesta ligger på en gästsäng redo att läggas i en väska när det är dags (något måste ju blivande pappan få göra också).

Det soliga vädret är så härligt, jag sitter i skuggan och läser mest hela dagarna. Idag hade jag en nyvunnen tjejkompis från föräldragruppen över på lunch också. Mysigt med nya vänner!

Svar på tråden Vi gravida från Öresundskliniken del 5