• beadis

    Irriteras du av Glassbilens trudilutt musik?

    Det står en artikel i våra tidningar på nätet....helglass melodi rena tortyren...är du en av de som retas av det?

    aftonbladet.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 09:45
    hemglass heter det ju...sorry

  • Svar på tråden Irriteras du av Glassbilens trudilutt musik?
  • Pikaur

    Stannar precis utanför vårt hus och "trudilutten" ekar mellan husväggarna. Har inga barn - än - men harensambo som jobbar natten och behöver sin timmes sömn innan han går på (krockar alltid med glassbilshelvetet), och ingen av oss köper av den, så hade inte haft något emot att de i alla fall sänkte volymen lite...

  • Eelle

    hihi, men det heter ju: Vi lurar små barn vi lirar små barn... osv.


    Flutterby skrev 2008-04-08 10:48:46 följande:
    När vi var små hittade jag o min bror på en egen sångtext till Hemglassbilsjingeln: "kom hit o köp glas, kom hit o köp glass, din dumma elefant!"
  • ChokladBanan

    Störs inte ett dugg. Hör melodin på sin höjd en gång varannan vecka och tycker snarare att den är lite hemtrevlig :)

  • beadis
    Pikaur skrev 2008-04-17 00:55:38 följande:
    Stannar precis utanför vårt hus och "trudilutten" ekar mellan husväggarna. Har inga barn - än - men harensambo som jobbar natten och behöver sin timmes sömn innan han går på (krockar alltid med glassbilshelvetet), och ingen av oss köper av den, så hade inte haft något emot att de i alla fall sänkte volymen lite...
    *fniss* glassbilshelvetet...
  • Olw

    Nej inte så irriteradande för mig faktiskt.
    Köper tom i bland

  • pellan

    Inte nu längre, men förr när vi bodde i lägenhet och den stannade precis nedanför balkongen och tutade så fönstren vibrerade TACK, VI HÖR!!

  • Kazeer

    Jag noterar den men irriterar mig inte på den.

    Tråden fick mig att fundera över, när jag senast hörde Hemglassbilen ... och det var ett tag sedan. Har precis flyttat och det konstiga är att jag har inte hört glassbilen på det nya stället - och nu bor vi i stan. Förut bodde vi ute på landet och då kom den varje tisdag eftermiddag.


    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • piixelslyna

    Jag älskar deras truddelutt. "jag lurar små barn, jag lurar små barn, på deras veckopeng"

  • mammatillGoG

    nej inte ett dugg...har ju hängt med sen man var liten själv

  • ALY538
    viseversa skrev 2008-04-08 09:49:13 följande:

    när jag var liten så berättade inte min mamma för mig att det fanns en glassbil.Hon ville inte höra tjatet efter glass varje gång den kom.Så jag trodde länge att det bara var en bil med speciell tuta.Tills min kompis berättade för mig att det var glassbilen och att man kunde köpa glass av den. Då gick jag ner och förklarade för min mamma (som jag trodde inte visste) att det minsann var glassbilen som lät så.


    I Norge så plingar den väl bara?
  • ALY538
    Bebis skrev 2008-04-08 10:58:31 följande:

    Nej inte nu men så går det ingen förbi mig här

    Där jag bodde förut stannade den utanför min sons fönster och drog igång sin melodi åtta på kvällen när han låg och sov. DÅ var jag måttligt arg varje torsdag...


    Här är texten till melodin, NU lurar vi barn , nu lurar vi barn, på deras veckopeng.
    Nu med versaler?
Svar på tråden Irriteras du av Glassbilens trudilutt musik?