• Amandia

*hejsan! jag har ett problem.

hejsan!
    jag har ett problem. har en dotter, amanda, på snart sju månader som är det bästa som hänt mig någonsin. och jag vill ha mera barn så snart som möjligt!! nu tog det ca fyra år att få amanda coh jag är rädd att hon är det enda barn vi kan få.
    vet inget om provrörsbefrukting osv.
    finns det någon som har tips på vad vi ska göra? sex vet jag redan, hehe.. men som sagt så verkar inte det funka.
    innan vi fick amanda hade jag rejäla smärtor vid mensen, kunde spy, få skakningar, fross osv. vart riktig dålig.
    har pratat med flera olika läkare, gynekologer osv som alla säger olika saker. allt från att det "bara" är att äta massa apelsiner tll att man har endometrios ch måste opereras.
    då jag vart gravid men inte visste det än vart det dax för skopi i livmodern. men jag vart rädd och avbeställde det hela. tur det för annars kanske man inte fått detta barn!!!
    men nu har jag inga såna smärtor längre vid menstruationerna. och allt är bra så, men saknar barn.
    jag vill ha mååånga barn. minst fyra fem stycken. och det ser inte ut att bli så.
    vad ska jag göra? finns det andra med samma problem där ute?

• Svar på tråden *hejsan! jag har ett problem.
  • Antigone

jag fick diagnosen endometrios när jag var 19 år.....fick mitt första barn 1993, 2:a barnet 1995 och tredje 2003......
    Enligt läkarna "tillbakabildades" min endometrios under frösta graviditeten. Jag har visserligen aldrig hört om ngn annan som jag men har å andra sidan inte forskat i det alls.
    Be om en second opinion av annan läkare.

Lycka till!

Svar på tråden *hejsan! jag har ett problem.