• olalala

Tips på bra och SERIÖS städfirma i Sthlm för städning hemma!!!

Vi tänkte skaffa hjälp och jag undrar om ngn har bra tips....det vimmlar ju av firmor därute! Tack på förhand.

• Svar på tråden Tips på bra och SERIÖS städfirma i Sthlm för städning hemma!!!
  • Maria med 3

Hemfrid. De har jag och är jättenöjd. Har reklamerat en städning (var vikarie då) och blev jättebra bemött när jag klagade. Egentligen inte på själva städningen i självt utan det var strul med tiden.

• olalala

Vi funderar faktiskt på dem, jag tycker de verkar bäst, maken tycker dock jag ska göra en marknadsundersökning först...pust....

• Maria med 3

Jag valde dem för att de är stora och är den som är ordinarie sjuk/ledig kommer nån annan (har haft vikarier som kommit mer än 1 gång också), de har kollektivavtal och jobbar miljövänligt. Nu ahr du ju gjort en marknadsundersökning och 100% är nöjda med Hemfrid. *L*

• Andreas tjej

Vad betalar ni för städningen hemma?

• Maria med 3

Jag betalar som företag (driver företaget i hemmet) och betalar timpris på 350:- ink moms. Om man är privatperson så betalar man månadsavgift beroende på vart man bor och hur ofta och hur många timmar man har.

• DetVarEnGång

Jag betalar svart 600 kronor för 3-4 timmar.

• Maria med 3
    DetVarEnGång skrev 2008-04-12 21:41:47 följande:
    Jag betalar svart 600 kronor för 3-4 timmar.
    Då betalar du ju mer än mig. Om jag betalar 1050:- för 3 timmar så drar jag av hälften så betalar jag bara 525:- för samma tid, får ett företag som har försäkringar om nåt skulle hände och som ger sina anställda avtalsenlig lön.
  • DetVarEnGång

Maria med 3 skrev 2008-04-13 09:12:08 följande:

Då betalar du ju mer än mig. Om jag betalar 1050:- för 3 timmar så drar jag av hälften så betalar jag bara 525:- för samma tid, får ett företag som har försäkringar om nåt skulle hände och som ger sina anställda avtalsenlig lön.
    Men du har ju företag.
  • Maria med 3

Ja, fast nu får ju alla dra av halva arbetskostnaden. man får tillbaka det på skatten. Man ska bara fylla i nån blankett från skatteverket.

Svar på tråden Tips på bra och SERIÖS städfirma i Sthlm för städning hemma!!!