• Thessas

Hur ser era dagar ut med era små?

Undrar lite hur era dagar ser ut med dem små, så kanske man kan få lite tips på vad man kan hitta på för skojj.
    Min pojk är 7 månader och jag kan tycka det är lite svårt att veta vad vi ska hitta på om dagarna, känns ibland som varje dag är likadan.

• Svar på tråden Hur ser era dagar ut med era små?
  • Thessas

ok jag kan börja detta är på ett ungefär en vanlig dag när vi är hemma 

ca 08-09 uppstigning, grötdax och ammas
    ca 10-11 klädbyte, kanske sitta på golvet och leka lite med sina saker.
    ca 11-12 Sova förmiddagslur antingen i vagn på promenad eller i sin säng efter en saga.
    ca 12-14 äta mellanmål, leka lite igen på sin matta, kanske hoppas i sin babysitter eller sitter i sin gåstol.
    ca 14 Äta middag
    ca 14-16 lekdags igen som ovanstående.
    ca 16-17 sova middagslur på promenad eller i sin säng
    ca 17. äta mellis
    ca 17-19 lekdags, eventuellt bad med ibland massage, vi sitter i soffan ser lite på tv
    ca 19 kvällsmat, gröt och ammas
    ca 20-20.30 klädbyte, tvättning, sovdax

• Perika

Vår dag ser ut som er, nästan på pricken! Min grabb är också 7 månader. Jag försöker dessutom lägga in en liten utflykt om dagen, kanske till ett babycafé, fika med andra mammor, en sväng i shoppingcenter, till biblioteket, hälsa på på jobb, på makens jobb etc.

• Cattapult

Oh vad bra att ni har schema, da kan jag sno det till min dotter när hon blir äldre

Var Lily är 12 veckor och jag ska försöka fa in lite rutiner nu tänkte jag
    Började nu ikväll att amma henne och sen lägga att sova 21 och sen dess sussar bade pappa och Lily.
    Egentid! Hurra!
Svar på tråden Hur ser era dagar ut med era små?