• Zaina

Flyttbolag till Australien?

Vi ska flytta till Australien med hela familjen och tänkta ta allt bohag med oss. Någon som har erfarenhet av flyttbolag? Skulle vara toppen att höra hur det gick, få referenser på något flyttbolag. Har ingen erfarenhet och tycker det känns lite läskigt att anförtro allt man äger och har till ett flyttbolag.

Kram/Z

......som är på väg med sin familj till Australien. För mer info läs gärna min blogg Family Trekker på:

familytrekker.blogspot.com/

• Svar på tråden Flyttbolag till Australien?
  • Ellan03

De stora flyttfirmorna tex Kungsholms Express och Alfa moving är bra även om de är dyra. Proffsiga! En del speditörer tar flyttgods endel inte. Ring runt och hör dig för. De flesta firmor accepterar inte (dvs du får ingen ersättning om något går sönder) att du packar dina saker själv. Deras egen personal packar och då får du även dina saker försäkrade. En del speditörer samarbetar med speciella firmor som gör själva packandet och sedan står speditören för själva transporten. Jag har själv jobbat som speditör på ett av de större företagen i Sverige och skulle nog inte använda dem i första hand. När vi flyttade utomlands sköttes flytten av en tysk flyttfirma. De tog hand om alltihop och det funkade jättebra. Skulle nog hellre betala lite mer och använda mig av tex Kungsholms eller Alfa. Lycka till!

• Ellan03

Kom på en sak till: vet en del som valt att lämna kvar sina saker hemma och istället köpt nytt på plats. Det skall ha gått på ett ut - kostnadsmässigt. Australien är ju långt bort så det kanske ni bör räkna på. Det var nog allt..

• Zaina

Tusen tack för svar. Ska kolla med Kungsholms Express och Alfa.

• Annie i Melbourne

nar jag flyttade till australien sa anvande jag kungsholmen!

Svar på tråden Flyttbolag till Australien?