• LillaAnnaSthlm

Högt FSH och äntligen gravid!!!

Hej alla ni underbara medsystrar som kämpar,
    jag vill bara lämna en solskenshistoria.
    I fredags gjorde jag ett graviditetstest och det blev ett helt oförväntat plus.
    Jag och min man har under flera års tid försökt bli gravida. När vi till sist sökte hjälp för vår barnlöshet så fick jag på första besöket veta att av de blodprover som jag lämnat så hade jag ett för högt FSH, det låg på 13 på cykeldag 2. Man hittade även en polyp inne i livmodern som jag fick operera bort vid en hysteroskopi. Vi fick efter detta veta att våra chanser att bli gravida på egen hand var små, och att jag hade normalstora äggstockar men för få ägg. I mars fick vi beskedet att vi skulle få göra provrörsbefruktning.
    I väntan på att sätta igång och spruta med det korta protokollet (utan nedreglering) så har jag blivit spontangravid!!! Vi kan knappt förstå att det är sant, då alla bedömt chanserna som så små. Vill bara skänka alla er som kämpar lite hopp och lycka till för framtiden!!!
    Hoppas nu att detta lilla pyre vill stanna hos oss och blir friskt!!!
    Ni får hålla tummar och tår för mig!!!
    / Stor kram till er alla från Anna

PS. Jag är 36 år och fyller 37 år i höst. Har funderat på om vi gjort något annorlunda detta försök, men kommit fram till att jag levt som vanligt, kanske tränat lite extra innan ägglossning och ätit rätt så mycket valnötter (5-7 stycken per dag) och haft två matskedar solrosfrön på morgonfilen. DS.

• Svar på tråden Högt FSH och äntligen gravid!!!
  • Raspberry81

GRATTIS!

Skönt när kroppen överraskar positivt!

• Elise71

Ett stort GRATTIS, vad underbart!

• Sybarit

Har gjort min första IVF och fick ett PLUS idag. Gravid, helt underbar känsla!
    Grattis till oss båda =)

• LillaAnnaSthlm

Vad rara ni är tjejer!
    Stort grattis till dig också Sybarit, och lycka till alla ni andra som kämpar!

Allt gott!!!

Kram från Anna

Svar på tråden Högt FSH och äntligen gravid!!!