• devega

Hur tusan hittar man nya vänner?

Jag har en dotter på 7 månader som jag går hemma med och jag älskar henne såklart över allt annat. Men att gå hemma håller på att göra mig galen! Jag behöver komma ut och träffa lite nytt folk, men jag är SÅ trött på att tjata med andra morsor om babybajs och smakportioner. Vad gör man och vart träffar man roligt folk att umgås med där man kan ha med sina barn utan det eviga barnpratet?

P.S Jag är Skånetös och finns det någon där ute som känner för att träffas och fika eller snacka skit så hör av dig! D.S

• Svar på tråden Hur tusan hittar man nya vänner?
  • Fotograf Karlander

Hejsan

Jag bor oxå i skåne

Tro på dig Själv-Du är Bra som du är
  • Tumadre

jag har ganska lätt att få nya vänner. hittar dem på nätet, bussen eller öppna förkolor.

• Lisa Loop

Pröva att gå till öppna förskolor. Ibland är det uppdelat i 0-1 år eller 0-6 år. Störst risk för bebisbajsprat är det nog på 0-1 år. Jag har en dotter som är åtta månader och hon gillar att titta på lite större barn när de leker så dagar när det är 0-6 år är bäst. Alla mammor och pappor är inte fast i bebisträsket helt, det finns de som vill prata om andra saker också.

• devega

har försökt på öppna förskolan, men antingen så dömmer jag folk för fort eller så finns det bara tråkmånsar där. =)
    men jag får ge det en ny chans!

det jag verkligen hade önskat var att det fanns aktiviteter som riktar sig till föräldrarna, men där man kan ha med barnen. nån som har några tips?

Lisa Loop skrev 2008-04-14 14:52:39 följande:

Pröva att gå till öppna förskolor. Ibland är det uppdelat i 0-1 år eller 0-6 år. Störst risk för bebisbajsprat är det nog på 0-1 år. Jag har en dotter som är åtta månader och hon gillar att titta på lite större barn när de leker så dagar när det är 0-6 år är bäst. Alla mammor och pappor är inte fast i bebisträsket helt, det finns de som vill prata om andra saker också.
Svar på tråden Hur tusan hittar man nya vänner?