• Anonym

Muntlig utredning migrationsverket....

....har vi blivit kallade till. Nån som vet hur det går till? Vill de ta reda på om vi är tillräckligt kära eller vad? Eller vilken skulle anledningen vara att han inte kommer att få uppehållstillstånd. Min sambo har ett tvåårigt uppehållstillstånd och det är det han nu ansökt om att förlänga.

• Svar på tråden Muntlig utredning migrationsverket....
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-04-17 13:05:08 följande:
    Då var det klart, vi fick reda på att han fick permanent uppehållstillstånd direkt på plats. Så det var skönt.
    vad roligt att höra TS..GRATTIS
  • Anonym

Tack: det var ju inget att vara nervös för. Som man kan hetsa upp sig för inget. Jag darrade massor när jag skulle skriva på papprena, helt hysterisk.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-04-17 13:17:44 följande:
    Tack: det var ju inget att vara nervös för. Som man kan hetsa upp sig för inget. Jag darrade massor när jag skulle skriva på papprena, helt hysterisk.
    kan ju vara för att att man hört så många skräckexempel på hur människor skickats till sina hemlad av olika orsaker..klart du var nervös :)
    men är man bara ärlig så går det bra....Lycka till nu
  • SamsMama

Grattis vad skoj då blir det lite fest kansje lycka till.

• Anonym (Realist)

Dom är dels rädda för skenäktenskap (att du är med på bluffen, ev. mot en penningsumma). Och dels är dom där för att skydda DIG, ifall det är så att han lurar dig. Jag drar alltid öronen åt mig när någon kille som är här i Sverige på osäkra premisser, uppvaktar mig på ett översvallande sätt eller påstår sig ha blivit förälskad vid första ögonkastet.

För det är jätte-jättevanligt att de bara utnyttjar den svenska kvinnan (eller mannen, det förekommer också) för att få PUT, och sedan slänger de henne (honom) på soptippen och gifter sig med något snyggare från hemlandet. Som då får uppehållstillstånd direkt som "anhöriginvandrare".

Nu säger jag inte att det MÅSTE vara så i erat fall, men eftersom din kille har SÅÅÅÅÅ mycket att tjäna på att vara tillsammans med dig i egenskap av svenska, så skulle jag vara väldigt, väldigt försiktig...

• Anonym

Ja du då är jag väl troligt ensamstående snart då!
    Ärligt talat skulle jag dra mig att dejta nån som inte har uppehållstillstånd eller bara är av annan hudfärg än vad som anses svenskt igen. Men inte för att råka bli lurad av nån lyckosökare utan slippa se honom bli ifrågasatt angående vårt förhållande.
    Men sen rår man ju inte för i vem man blir kär.

• Juliiia

Grattis till det permanenta :D

• Anonym

Tack Juliiia & SamsMama!

• SamsMama

Anonym (Realist) skrev 2008-04-17 14:12:37 följande:

Dom är dels rädda för skenäktenskap (att du är med på bluffen, ev. mot en penningsumma). Och dels är dom där för att skydda DIG, ifall det är så att han lurar dig. Jag drar alltid öronen åt mig när någon kille som är här i Sverige på osäkra premisser, uppvaktar mig på ett översvallande sätt eller påstår sig ha blivit förälskad vid första ögonkastet. För det är jätte-jättevanligt att de bara utnyttjar den svenska kvinnan (eller mannen, det förekommer också) för att få PUT, och sedan slänger de henne (honom) på soptippen och gifter sig med något snyggare från hemlandet. Som då får uppehållstillstånd direkt som "anhöriginvandrare". Nu säger jag inte att det MÅSTE vara så i erat fall, men eftersom din kille har SÅÅÅÅÅ mycket att tjäna på att vara tillsammans med dig i egenskap av svenska, så skulle jag vara väldigt, väldigt försiktig...
    Ts har barn och har väntat lääänge på deta varför deta inlägg????
  • Anonym

destiny391: Tack
    De frågade:
    Bor ni ihop?
    Har ni tänkt att fortsätta vara tillsammans?
    Hur många rum har eran lägenhet?
    Vad gör/jobbar din sambo med?
    Varför är du ensam vårdnadshavare?

Det var det!

• destiny391

det var inte mycket. nar jag var i den situationen fragade dom myckt mer.. typ vara favoritmatratter, vilken farg lakanen vi sov i den natten har o massa annat :)

Svar på tråden Muntlig utredning migrationsverket....