• Miabjörn

Vi gravida från RMC Malmö

Tänkte starta en tråd för oss som kämpat så länge för att få till det.
    Vi är ju några stycken nu och vi hoppas på fler!

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Stoppsladd

står ju i din signatur vilken vecka du är i.
    Då kan jag lugna dig, när jag var runt vecka 6 hade jag inte mer symptom än du har nu! Kändes som mensen skulle komma när som, och tröttheten började krypa sig på i den vevan också har jag för mig.

(Vecka 12 nu.)

• MissDecember

Skönt att höra Stoppsladd! Hoppas det kommer mera! Jag är så störd just nu att jag VILL må illa och kräkas... allt för den lill*s skull Fundersam

Äntligen gravid!! Är i vecka 6.
  • Stoppsladd

hehe... det ville jag också. Jag är så glad för alla krämpor/symptom för det är liksom ett bevis för att det händer något. Och det är ju dumt egentligen, för många är gravida utan symptom. Men någonstans blir det ju ändå en trygghet att känna något.

När har du ditt vul? Om en vecka eller så?

• MissDecember

Exakt så jag känner! Mitt VUL är inte förrän den 7 aug, pga semestrarna på RMC, så 3 långa veckors väntan kvar. Men man får väl försöka tro att allt kommer gå bra!

• Stoppsladd

Usch Tracy, vet precis hur väntan känns. Man kan dra till med att det är barn du väntar, inte missfall eller annat läskigt -men jag vet att det är lagom tröst när man går i ovisshet till viss del.

Dina symptom är som sagt samma som jag hade runt vecka 6, och att det värker i magen betyder ju att det växer! DET är ju jättebra!

• MissDecember

Ja, försöker se det som ett gott tecken att något händer! Tack för ditt stöd!

• Miabjörn

Jag tror att jag har börjat känna rörelser nu......eller är det tarmarna?Känns som små bubblor eller knackningar.Konstigt att jag ligger så långt efter dig Kråkan,min lilla buse är ju större!
    Men å andra sidan så har jag nog lite mer fläsk på magen och såriga tarmar.........
    Härligt kråkan med dina sparkar!

Hmmmm...vet inte om jag ska tycka att det är oroväckande eller kul att ni vet vem tracy är.
    Nä,roligt faktiskt! :) Jag vet bara vem Ron Jeremy är eller vad han nu heter,han som är så oläcker med mustach.Kom kanske ifrån ämnet här lite,hehe.

• kråkan krax

MiaBjörn: Du kan vara lugn, jag vet vem Tracy Lords är p.g.a att hon hade en biografi som blev succéförsäljare för ca 2 år sedan. Annars hade jag inte vetat vem hon var heller... men frågar man killar så vet ALLA vem hon är... konstigt?

Skrattar bäst som skrattar sist. Du kanske får ett gosigt lugnt barn medan jag får en tornado som förstör allt i sin väg

• Lilla Hönan

usch idag så jag jag känt mig helt kass, illamående bara velt gå o lägga mig ohelt slut.
    Miabjörn: (tror jag) jag har köpt det på apoteket o där så stod det att den börjar värka inom några dagar men på mig kom effekten efter några timmar... dessutom höll jag på att spy upp allt när jag drack det.
    En anna rolig grej är att mamma o svärmor frågar hur jag mår idag o n är jag sa att jag mådde illa mm så tycker dom det är jätte bra , det är inte varje dag man hör att follk är glada att man mår dåligt *haha*.

Tracy: vi kan starta en skengravid tråd !!!

• MissDecember

Nej, nej Hönan - vi är ju gravida på riktigt! Jag tycker oxå det är bra att du mår illa... och jag är lite avis...
    Blev helt lycklig igår när jag tyckte att brösten var ömma när jag låg på mage...

• LillaAnna72

Förstår inte att ni vill må illa - jag har mått bra hela tiden (föruton mellan v 5-9 då jag kände mig "bakis" om kvällarna) Alla av mina vänner, som är eller har varit gavida säger att jag haft tur och att jag skulle njuta och vara glad!
    Går in i v 30 i dag och det enda jag känner av nu är onda häfter om nätterna samt halsbränna då och då och att kondisen blivit aningen sämre!
    Ni ÄR gravida! Njut!!!!

• MissDecember

Tja Loppan, vi är lite knasiga...  Nej, men man vill ju ha lite mer symptom som bevis för att bebisen finns där och att den mår bra.

Förresten, vi måste ordna en ny tråd, för den här går ut imorgon. Någon frivillig - annars kan jag fixa!

• Byråkraten

Hej alla!

En liten uppdatering av listan. Jag har både blivit äldre och fått en liten pojke den 15 juli. Vikt 2930 och längd 50 cm.

Loppan1972: 35 år, rutin UL 6/5, BF 2/10
    Bumbibjornen 25år, VUL 10/4, BF 19/11
    Angel of snow 32 år, VUL 17/4, BF 24/11
    MiaBjörn 29 år,såg hjärtat slå 23/4, BF 27/11
    Kråkan Krax 28 år, UL 4/7, BF 2/12
    Fibula 36 år, rutin-UL 30/6. BF 3-6/12
    Glenda Glad 37 år, VUL 9/5, BF 19/12
    Netis 36 år, VUL 22/5, BF 28/12
    Skånehopp 34 år, VUL 5/6, BF 14/1
    Lilla Hönan 26 år, vul 11/8, BF 6/3
    Tracy 28 år, VUL 7/8, BF 12/3

Födda:
    Nina76, 32 år.BF 17/6. 29/5 föddes Ellie.
    BDMC, 28 år.BF 25/6. 11/6 föddes Lea.
    Byråkraten, 35 år. BF 19/7. 15/7 fick vi en pojke, namn inte riktigt bestämt än

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö