Kan kärleken komma tillbaka?
Jag och min sambo fick barn för 2 år sen och vi har under dessa två år sakta men säkert glidit ifrån varandra. Vi har haft mycket problem med sömnen under dessa år och jag tror mycket började av den konstanta sömnbristen och det dåliga humöret som det medförde. Jag har även haft behov av att allt ska vara på millimetern rättvist och jämlikt, vilket också skapar en del gnabb. min kille är jättebra och tar sitt ansvar men han gör det inte alltid på mitt sätt, vilket ofta har irriterat mig mycket. Orättvist jag vet! Hur som helst, det senaste året har jag helt tappat sexlusten inför honom, vi har typ aldrig sex och jag är inte det minsta sugen. Jag har hela tiden hoppats att det ska gå över men det känns som att det bara blir värre. Jag känner mig inte det minsta kär i honom längre. Irriterar mig på allt han gör etc. Vi bråkar inte men allt vi gör tillsammans handlar bara om vårt underbara barn, aldrig om oss. Jag känner mig helt ointresserad av allt han säger och är inte intresserad av att prata med honom. Jag tror/vet att han fortfarand eär kär i mig och även om han är medveten om att förhållandet inte är på topp så tror han att det är övergående. Jag däremot funderar på skilsmässa men kan inte tänka mig ett liv utan att träffa mitt barn varje dag.
Känner någon igen sig? Går det över? Kan man hitta tillbaks? Ska vi gå i terapi eller är det bara för mig att bestämma mig för att satsa på det häroch verkligen ge det en chans. Jag vet att jag är det som försöker minst, men det är helt enkelt för att jag har tappat lusten. Det känns inte längre lustfullt att vara med honom.