• SiLiOs

    Akta er för Tele2/Comviq!! Skitbolag!

    I november förra året sa jag upp mitt abonnemang hos tele2/comviq. Allt gott. Hade tre månaders uppsägningstid och var införstådd med det.
    Blev sen med en räkning under uppsägningstiden som nu ska betalas. Fast det har egentligen inte med saken att göra.

    Idag fick jag en räkning på 2 månaders period, va??!
    Jag hade ju sagt upp det!
    Ringde tele2 och ville få lite klarhet och de sa att nummret inte alls var avslutat. Ehh?!
    Jag är säker ända in i benmärgen att jag avslutade abonnemanget, och att en personal på tele2 skulle ordna det åt mig. Nu sa de istället att det datumet jag skulle sagt upp det så skulle numret porteras istället. Nötter!
    Så nu får jag sitta och betala massa pengar 3 månader till för att DOM är ena j***a klantarlsen!

    Vad vill jag ha sagt med detta?
    Akta er för Tele2/Comviq! De luras för att tjäna pengar och är inte ens värda att torkas i arslet med!

  • Svar på tråden Akta er för Tele2/Comviq!! Skitbolag!
  • SvenssonEmelie
    ming skrev 2008-04-17 22:06:05 följande:
    Men alltså fortfarande! En porteringsförfrågan görs ju från ett annat företag, det är ju inte det företaget som "blir av med" numret som gör en portering, därför måste det ju vara något annat företag som har begärt porteringen, INTE Comviq.Och en sådan porteringsförfrågan kan endast göras efter ett skriftligt eller muntligt (inspelat) avtal. Det avtalet har den nya operatören.
    Det är sant, men det som tele2 förmodligen gjort är att de har öppnat spärren för utporteing, vilket man behöver göra om det är bindningstid, vilket det var nät TS ringde till dem i november...
  • ming
    SvenssonEmelie skrev 2008-04-17 22:08:59 följande:
    Det är sant, men det som tele2 förmodligen gjort är att de har öppnat spärren för utporteing, vilket man behöver göra om det är bindningstid, vilket det var nät TS ringde till dem i november...
    Nej, det var ingen bindningstig, bara uppsägningstid. Det är skillnad. Om man har uppsägningstid kan man ju säga upp numret eller portera ut det ändå, det kan man inte om man har bindningstid och isf måste man först begära en slutfaktura innan man kan portera ut det. Så Comviq har fortfarande inte gjort något fel i porteringsfrågan.
    Om det nu verkligen har begärts till utportering.
  • SiLiOs

    Kan bara säga att mitt ärende skickades till comviqs utredning eller vad det hette. Och nu slipper jag betala för de återstående 3 månaderna.

  • SvenssonEmelie
    ming skrev 2008-04-17 22:13:26 följande:
    Nej, det var ingen bindningstig, bara uppsägningstid. Det är skillnad. Om man har uppsägningstid kan man ju säga upp numret eller portera ut det ändå, det kan man inte om man har bindningstid och isf måste man först begära en slutfaktura innan man kan portera ut det. Så Comviq har fortfarande inte gjort något fel i porteringsfrågan.Om det nu verkligen har begärts till utportering.
    Fast TS sa att bindningstid gick ut i januari....:)
  • SvenssonEmelie
    SiLiOs skrev 2008-04-18 11:57:12 följande:
    Kan bara säga att mitt ärende skickades till comviqs utredning eller vad det hette. Och nu slipper jag betala för de återstående 3 månaderna.
    Bra där:)
  • fairyfloss

    Något liknande hände min kompis med Comviq. Jag kör kontantkort!

  • Vädtkustmamma

    För att slippa problem är det ALLTID bäst att göra uppsägningar av samtliga sorters avtal SKRIFTLIGEN! Så mycket enklare att bevisa vad man hävdar.

  • Knytets

    har inte haft problem med tele2/comviq, däremot så blev vi lurade totalt av vattenfall, ett samtal där dom ringde för att sälja på oss deras tjänst och vi kom fram till att dom skulle skicka oss information om deras priser och så skulle vi höra av oss till dom slutade med en räkning på runt 10-12 000 spänn där dom helt utan klartecken hade överfört oss till dom utan att ens säga till. Efter det säger jag alltid nej till till telefonförsäljare.


    //Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Knytets

    nu har jag däremot inte mycket till övers för tele2... ursch vilket jävla skit företag!
    Skulle beställa en ny telefon genom deras webshop och beställde samtidigt ett headset detta var den 22 maj. den 24 maj(kvällen) mailade jag dom för att kolla hur det låg till med min beställning, de sa bara att de skulle skicka ett mail när varorna lämnat webshopen. den 30 maj ringde jag webshopen och frågade, det visade sig då att headsetet inte fanns i lager och de visste inte när den skulle komma in, dom frågade då om jag ville makulera den och sedan göra en ny beställning på en gång, makulerade dåden gamla beställningen och fick då veta att jag inte kunde göra en ny beställning över telefonen(som dom tidgare sa) utan var tvungen att göra den över nätet. När jag kom hem försökte jag göra en ny beställning men fick då höra att "förlängning av detta abonemang är förbjudet" ringde då kundtjänst som sa att jag skulle vänta några timmar innan jag försökte igen, gjorde så men fick samma resultat. Då ringde den på kvällen en kille från tele2 som bad om ursäkt över de problem jag haft och sa att jag skulle föröska igen över internet att lägga beställningen på morgonen eller efter 14(då det gått ett dygn efter makuleringen av förra beställningen, och om inte detta fungerade skulle jag få göra ett muntligt avtal via kundtjänst och detta skulle antecknas i min kundprofil. Självklart gick det inte att beställa efter kl 14 dagen efter och ringde då kundtjänst, och fick då höra "nej, men den avdelning som har hand om muntliga avtal är stängd och öppnar inte förens på måndag" detta trots att personen som ringde mig dagen innan lovat mig att jag skulle få göra en beställning.

    Jävla bajs företag!
    Så nu beställde jag den via ett annat företag istället, och konstigt nog så går det att förlänga abonnemanget via dom, men inte via tele2.
    ursch va less jag blir, beställde telefonen för nästan 2 veckor sedan men har ändå inte fått varken den eller kunna förlänga mitt abonnemang.
    Skulle helst vilja byta operatör, men är egentligen nöjd med priset och alla jag känner har istortsett tele2 så därav ringer man ju ganska billigt... men ursch så trött man blir ändå.


    //Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Knosan

    Har också haft strul med tele2 och deras kundtjänst var väldigt ohjälpsamma. Dessutom har Comviq sämsta täckningen i Göteborg! Heldött på flera ställen mitt i stan.

  • Virriga Vera
    SiLiOs skrev 2008-04-17 20:35:24 följande:
    De har gjort ett misstag och kan inte ta ansvar för det.Ärligt talat så tror jag _inte_ det är misstag när jag klart och tydligt minns att jag sa upp mitt abonnemang utan fortsättning. Och att de därefter fick för sig att nummret skulle porteras?Nej, det köper jag inte.
    Vad stod på bekräftelsen som de skickade ut till dig?
  • wanderer

    Samma sak har hänt mig. Min bror hade betalningsanmärkningar så jag gick med på att köpa en ny telefon+abonnemang i mitt namn medan han betalade räkningarna. När avtalet var på väg att gå ut bad han mig att säga upp det, vilket jag gjorde. Vid det laget betalade jag räkningarna via autogiro och märkte först 6 månader senare att de hade fortsatt dra pengar (månadskostnaden på ca 150 kr)! En "struntsumma" iofs, det var därför jag inte hade märkt det...
    Ringde kundtjänst och var fly förbannad men där påstod de att jag minsann inte hade sagt upp det - jag hade bara gjort en flyttanmälan!! Och då hade det gått 1 år sedan jag flyttade! Flyttanmälan gjorde jag alltså 6 mån innan jag sa upp abonnemanget.
    Jag sa åt dem att avsluta det hela genast annars skulle jag gå vidare med det hela, vilket de lovade att fixa på en gång.

    Gick till banken nästa dag och sa upp autogirot. Två -tre månader senare skickar de j***arna ett brev om att de inte kan dra pengar för att jag stoppat autogirot! Och att om jag vill använda kontantkort så kan jag "ladda på det och det viset". Nä, det företaget vill jag INTE ha att göra med igen.

  • Ella26

    Håller med att det är det sämsta man kan välja för nu står jag med en telefon som varken går att ringa eller sms. Byte till comviq från Telia från några dagar sen och sim kortet har inte fungerat alls. Efter hur många mail som helst ändå inget svar eller hjälp från comviq kundtjänst. Kontaktade Telia idag ang byte tillbaka till de så förhoppningsvis löser det sig nästa veckan. Hur som helst riktigt förbannad blir man men det är nog inte bara jag som har drabbas av det :( Varning för comviq!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • LittleSunshine84

    Har också haft stora problem med tele2comviq under de senaste tre åren. Haft problem med att simkort blivit avaktiverat, att det inte går att surfa och gud vet vad. Så jävla less då dom på kundservice inte verkar förstå ett jävla jota när man kontaktar dom!!

  • Noname00

    Har haft alla operatörer och kan säga att tele2/comviq är varken bättre eller sämre än någon annan operatör.

  • kesapesa
    Knytets skrev 2008-04-28 22:12:22 följande:

    har inte haft problem med tele2/comviq, däremot så blev vi lurade totalt av vattenfall, ett samtal där dom ringde för att sälja på oss deras tjänst och vi kom fram till att dom skulle skicka oss information om deras priser och så skulle vi höra av oss till dom slutade med en räkning på runt 10-12 000 spänn där dom helt utan klartecken hade överfört oss till dom utan att ens säga till. Efter det säger jag alltid nej till till telefonförsäljare.


    Det där måste man väl kunna bestrida inte sant?
  • Wazp
    kesapesa skrev 2017-03-14 09:18:07 följande:

    Det där måste man väl kunna bestrida inte sant?


    Vågar nog tro att ärendet är avklarat med tanke på att det är 9 åt sedan det hände...
  • gorillanskompis
    Wazp skrev 2017-03-14 09:23:20 följande:

    Vågar nog tro att ärendet är avklarat med tanke på att det är 9 åt sedan det hände...


    Lol....
Svar på tråden Akta er för Tele2/Comviq!! Skitbolag!