• AngelicaF

Hur tänker en del bonusföräldrar? Stackars barn! :-(

Va fan, jag blir bara chockad när jag läser denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-4-118/m31895516.html

Hur fan tänker dem som är bonusföräldrar? Visste man inte innan att pappan/mamman hade barn sen tidigare?

Och nej man behöver inte älska sina bonusbarn, bara respektera dem!

• Svar på tråden Hur tänker en del bonusföräldrar? Stackars barn! :-(
  • PlasticAngel

omg...kan det där verkligen va sant?? *chockad*
    det e ju verkligen inte alltid en dans på rosor att va bonusförälder..men det där va väl lite väl lustigt? vill jag inte ha barn så ser jag ju till att skaffa en likasinnad man..eller??

• AngelicaF

Precis.. Jag är 22 och har 3 bonusbarn..

• enny signatur

ja det verkar onekligen vidervärdigt

• anna li

Håller helt med!! Barnen är ju en del i det stora hela, inget man kan välja bort hur som helst!! Man måste respektera och acceptera sina bonusar och hur liten tid de än tillbringar hos en så måste de få känna att de har en plats i "familjen" med ex egen plats vid matbordet, egen säng, egen hörna (om inte möjligheten till eget rum finns) Jag blir mörkrädd när jag läser sådana här insändare!!! Sätt dej själv åt sidan en liten stund och försök sätt dej in i barnens situation!!!

• MajaLinnéa

Men fy....
    Stackars barn. Dom har ju inte valt att mamma och pappa skulle dela på sig... och att pappan skulle hitta en barnhatare.

• moretime

Det kan ju bara inte vara allvarligt menat?

• Pymsan

Jag hoppas det var ett "skämt". Stackars stackars barn med en sån bonusförälder. Mitt bonusmammahjärta blöder! Ska åka hem och pussa sönder mina bonusungar i dag....

• tea1982
    Pymsan skrev 2008-04-18 09:41:00 följande:
    Jag hoppas det var ett "skämt". Stackars stackars barn med en sån bonusförälder. Mitt bonusmammahjärta blöder! Ska åka hem och pussa sönder mina bonusungar i dag....
    Gud, jag med. Ibland är jag glad för att jag är psykiskt frisk, till skillnad från den där människan. Uppenbarligen EXTREMT svartsjuk för detta har egentligen inget med själva barnen att göra.
  • Pymsan
    Svar på #10
    Verkligen. Prata om att ha problem med sig själv. Hon borde söka hjälp och inte ta ut sina issues på oskyldiga barn som inte bett om att få ha henne i sitt liv.
  • mludvigs

Man får ju verkligen hoppas att ingen är så jävla elak! Stackars barn! Jag mår fysiskt illa när jag läser det!

• Boop80

Ja, man kan ju bara hoppas att det är ett skämt! Som alla redan skrivit är det ju absolut inte barnens fel att föräldrarna inte håller ihop. Jag har själv en bonusson som är snart 6 år och han är det bästa jag har (min sambo och han delar på förstaplatsen!). Sen är det inte alltid en dans på rosor. Jag blir irriterad på honom, säger till honom vad han inte får göra, och jag blir svartsjuk ibland när han är här. Men jag kan inte tänka mig ett liv utan honom!!!

Har dock en kompis som också är bonusmamma, till en 9-åring. Barnets biologiska mamma snackade jättemycket skit om henne inför barnet ibörjan av deras förhållande och det har gjort att hon och barnet har en jätteansträngd relation fortfarande, 2 år senare. Hon och hennes sambo har "myskväll" kvällen före barnet ska komma, jag och min sambo har myskväll när han HAR kommit!

• skruttgumma

Jag tycker att både bonusmamman och pappan verkar vara lika hemska. Om inte pappan är värst. Skiter totalt i sinabarn och lämnar allt ansvar till henne, vägrar betala underhåll..

Jag undrar mest hur biomamman tänker. Hon vet ju hur pappan är uppenbarligen om hon bara har kontakt med bonusmamman. Jag hade ALDRIG lämnat mina barn dit!!!

• skruttgumma

Men håller absolut med om att man inte borde ge sig in i ett förhållande med nån som har barn om det är så man känner inför barn..

• ROGG
    Svar på #15
    Jag blev ju chockad när jag läste det. Jag är bonusförälder och har hur kul och trevligt som helst med mina bonusar.Människan som skrev inlägget vet inte vad hon går miste om och det är LIKA GOTT
Svar på tråden Hur tänker en del bonusföräldrar? Stackars barn! :-(