Prematurbarn födda i mars 08
Finns det några fler premisar födda i mars?
Finns det några fler premisar födda i mars?
Frode är 7 veckor idag (föddes v. 30+1) och vi är hemma på vår första permis. Det har gått fort nu på slutet med att flytta ut till föräldrarum (för 2 dagar sedan), amma honom dagtid (får fortfarande sond på natten)och nu permis.
Kram och hoppas ni andra också får komma hem snart.
/Catrin
Hej, jag har också prematurer födda i mars. Vägde runt 1,8 båda två. 41 o 49 cm långa. Föddes med akut kejsarsnitt i vecka 32+4...låg på neo i 5 veckor.
jordgubba: fick också mina i 32+4! kul! låg på neo en månad.
en fråga: har nån mer gett sina prematurer järn? hur länge höll ni på med det?
nu har meja varit utansin medicin mot apneer ett tag och hon har inte fått någon apne lycklig
vår premis var inte så premis att hon behövde järn....som skönt är, kan de inte få lite ont i magen? tänker själv på niferexen
Puttes matte skrev 2008-07-09 14:35:36 följande:
pulmones: Härligt att slippa apneer! Jo, kanske är det järnet som gjort att de haft lite ont i magen, svårt att veta. Nu får de magdroppar, så nu är det bättre.
skönt att det är bättre
bebisar verkar nästan alltid ha lite knas med magen, men det är ju klart den var ju oanvänd innan så det är väl inte så konstigt
Puttes matte skrev 2008-07-09 14:44:28 följande:
Min son ska få Niferexdroppar i 6 mån. Han började med dem när han flyttade hem.
Min son får oxå niferex (järndroppar) och ska få det i 6 mån.
Föddes i v30+4. Han verkar ha väldigt ont i magen vissa perioder o magdroppar verkar inte funka alls på honom.
Trist när man inte vet vad det är som stör lilla magen...
Hänger på här också fastän Elias föddes 12/4
Han föddes 29+5 och låg 4 dygn i högfrekvensrespirator och 2 dygni C-pap. Fick kvävebehandling då han var MYCKET sjuk första dygnen pga att jag hade vattenavgång i vecka 21+1 och låg i strikt sängläge i två månader på sjukhuset innan han kom ut.
Han har lätt BPD och blev av med syrgaseen när han var 40+4 Vi fick gå hem med syrgas och pulmicortinhalationer två ggr per dag, samt impugan, kajos, addex, niferex och protovit.
Nu har han bara niferex, ad-droppar och inhalation EN gång per dag Han är idag 42+3 och det är underbart att han är sladdlös. Han var 53,5 lång idag och vägde 3934g och är jättefin!
Hela vår historia finns i min blogg...
kan tillägga att han vägde 1520g och var 39cm lång ...
Jag började pumpa när han var ett dygn gammal och helammar sen han var ca 36 veckor.
Sonden drog han några dagar efter hemgången den 10/6 och det sattes aldrig någon ny
Hejsan alla! Jag har en flicka som är född 25/3 i år, hon föddes i v 28+3 och vägde då 850 gram. Någon som vill dela lite erfarenheter?