• Fru E

ivf+ackupunktur -rekomendationer?

Jo, jag unndrar vilka rekomendationer ni har fått när man kombinerar ivf med ackupunktur.. är det bäst att få samma dag som plocket, eller samma dag som et? före et? efter et?....

undrande...
    /fru E

• Svar på tråden ivf+ackupunktur -rekomendationer?
  • Fru E

Försöker igen... den ackupunktör som jag har pratat med säger att det är bäst att göra det efter äp samt före och efter et... man måste ju lita på att hon har rätt, men jag förstår ju att hon vill tjäna pengar också... Hur har ni andra gjort?

• Frivolten

Jag fick akupunktur kvällen innan ÄP och 2 beh. samma dag som ET. En innan å en efter, så nära inpå som möjligt. Jag åkte som en skottspole genom stan!
    Anledningen till att jag fick beh. kvällen före ÄP berodde mest på att ÄP skedde så tidigt så det var praktiskt omöjligt att få en akup.beh. innan. Annars tror jag det är det bästa!
    Jag gjorde ET en fredag å veckan efter fick jag tre beh och veckan därefter två.

LYCKA TILL!

• Fiona02

Enl min akupunktor ar det viktigare att gora det innan ET an AP. Hon rekomenderar att gora det kvallen innan ET och sen samma dag som ET. Men det allra viktigaste ar att ta det lugnt i samband med ET och inte stressa. Jag gjorde ET i tisdags sa jag vet annu inte om det kommer funka eller inte.

Har fatt behandlingar 1gang i veckan i ca 4 manader men detta ar min forsta IVF omgang.

Svar på tråden ivf+ackupunktur -rekomendationer?