• Hel83

Svensk affar i Dublin

Hej

Aker till Dublin pa tisdag o hade hoppats att det fanns en svensk affar dar??? Tips nagon?

Tusen tack

• Svar på tråden Svensk affar i Dublin
  • Mullet

Sorry. Det finns det inte. Var snack om att en svensk affär skulle öppna i Drogheda men vet inte om den finns kvar. Skall du vara i Dublin länge? Jag brukade beställa hem mat osv från ICA till jul och andra tillfällen.

• Mullet

Sorry. Det finns det inte. Var snack om att en svensk affär skulle öppna i Drogheda men vet inte om den finns kvar. Skall du vara i Dublin länge? Jag brukade beställa hem mat osv från ICA till jul och andra tillfällen.

• Lilith74

Jo det finns en... men var den ligger kan jag inte förklara. På South side i alla fall, nära amerikanska ambassaden. Någon annan som vet?

• Lilith74

Hm, du sade ju att det inte fanns någon
    Nej, det är inte den jag tänker på. Jag vet inte vad gatan eller ens stadsdelen heter, den ligger mot Ballsbridge.
    Ica är ju apadyrt... bättre att åka till Belfast och handla på Ikea då.

• Griff

Det gar att hitta 'polarbrod' 'ABBAS sill' och 'svenska skorpor' pa Dunnes. Finn Crisp finns ocksa dar, bade tunna och 'vanlig knackebrod'. De har dessutom Jarsberg, ifall du maste ha skandinavisk ost. Irlandsk cheddar ar faktiskt jattegod.

Svenska pepparkakor finns lite overallt, kolla Superquinn om inte Dunnes har dem.

The Swedish Food Company, ar en sandwhich bar, som vlken annan, men det brukar ha Delicato 'dammsugare'.

Thomas's Shop i Foxrock village har svensk knackebrod och kakor, dessutom Fazer choclate, men inte alla dagar.

IKEA i Belfast har naturligtvis svenksk mat och nar IKEA oppnar i Ballymun sa kommer det finnas dar.

mvh
    Griff

• Griff

pa Dun Laoghaire market saljer en svensk kille massa olika sylt.

Drottning
    Blabar
    Lingon
    m.m.

Svar på tråden Svensk affar i Dublin