• gabrielito

Behöver hjälp med namnföslag som passar i Spannien och Sverige.HJÄLP

Hej på er alla glada!Jag är en glad snart 4 barnsmor som är gift med en Spanjor och våra barn är 2 språkiga.
    Jag skulle behöva namnförslag , namn som passar i båda länderna.Gärna på A eller G .Både flika och pojke.Ett namn vi tycker om är Esperanza men det kanske inte funkar här i Norrland!Hjälp oss vi bara diskuterar jag och min man utan att komma någonstans.!Ha det bra Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 11:59
    Kanske skulle tillägga att vi har en Alma En Gabriell och en Oliver-Arthur!

• Svar på tråden Behöver hjälp med namnföslag som passar i Spannien och Sverige.HJÄLP
  • gabrielito

Nicolas var fint funkar ju i bägge länderna.Tack för svaret!Maria

• NIÑITA

hej,

jag bor i spanien och ar gift med en spanjor. vi har en pojke som heter Fabián och en flicka som heter Alba.

lycka till .

Kram

• TheReLe

Lever med en kuban och våra töser heter Ingrid Rebecca och Alma Leone. Tycker Carmen, Clara, Alba, Alexandra, Tania, Esmeralda är fina. Däremot tycker jag inte om spanska mansnamn?!
    Men Cesar och Jordi är fint ..

• Larven2007

Lärde känna en tjej i Spanien som hette Argiñe vilket jag tyckte var underbart vackert. Tänkte alltid att om jag fick en tjej så skulle hon heta det. Blev dock en Liv Arwen istället.

• AA aa

Mina barns pappa är chilenare och de heter Axel och Andy, funkar bra i båda länderna även om många äldre spansktalande har svårt att uttala x, det blir Assel istället. Vi hade tänkt Alba om det blivit en flicka. Alicia, Astrid och Aurora är också fina och fungerande namn.

• mmmja

Daniel, David, Pablo
    sen till tjejer så är väl Daniella är väl rätt vanligt också... vad mera.. Natalia, Alejandra, Camila, Nicole
    tycker de flesta tjejnamn funkar bra både på spanska o svenska =)

Esperanza är ju jättefint!

• Emma86

Savannah heter min dotter o det tycker jag är hemskt fint :)

• Ossians mamma

Har en bekant från spanien som heter david, det fungerar ju verkligen i bägge länderna. Lite annorlunda uttal bara, men ett jätte fint namn!

• Pie de limon

Alicia

Elisia (mitt favoritnamn)
    Ruben.

Emma ar ju fint och funkar internationellt. Elsa, Ester ocksa.
    Clara.
    David.
    Alfonso
    Ivan
    Alberto
    Manuel / Emanuel
    Alvaro

• piCCadillyCircus

min man är spanjor och jag har samma problem som ditt.men jag tror nog esperanza skulle fungera (till ett spanskt efternamn).. ramon, david, fernando (tråkigt - men fint), toni, aaron (aáron). bianca, leonor..

• Manson

Hej!
    Jag har bara ett pojknamn, men det är alltid ngt HUGO.
    Det passar väl i båda språken?!
    Lycka till!!!

• siesus

jag bor oxå i spanien med spansk man och min dotter heter MAYA, som uttalas exakt likadant på båda språken.

Svar på tråden Behöver hjälp med namnföslag som passar i Spannien och Sverige.HJÄLP