• Smurfelina

Katten i tvättmaskinen!

Igår när jag skulle lägga in tvätten kollade jag som vanligt tvättmaskinstrumman så att det inte låg en katt i den och sov. Tog tvätten och tryckte in den. Satte på 40 grader och tyckte på start. Av ren vana går jag alltid och kollar var mina katter är någonstans efter att jag satt på en maskin. Efter 2 minuter blir jag orolig när jag inte hittar smulan, går in i badrummet stänger av maskinen och fortsätter ropa på henne! Hittar henne inte och går in i badrummet igen och hör då skrik från maskinen! Åh va glad jag är att jag har en tvättmaskin vars lucka går och öppna så fort man stängt av maskinen! Ut springer en väldigt arg och blöt katt och ställer sig och stirrar på mig!

Gud vad jag bett om ursäkt till denna katt men hon är ganska långsint men dock inte smart! Imorse hittade jag henne i tvättmaskinen igen när jag skulle tvätta *s*

• Svar på tråden Katten i tvättmaskinen!
  • Freiya

hahahahaha

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Liten Björn

Haha. Den har jag också gjort, hann dock se katten innan jag satte igång maskinen. Men hade jag inte sett par gula ögon som förvånat tittade ut genom luckan så hade han blivit tvättad. Då var han dessutom en kattunge.

• Zimlis

Vilken tur att det gick bra.. men alltså nu i efterhand så måste din katt sett bra rolig ut - helt blöt och sur

• ANOF

Jag rekommenderar inte att ni stoppar in katten i tvättmaskin. Dom överlever det helt enkelt inte, och dör troligtvis på ett plågsamt sätt.

• Zimlis
    ANOF skrev 2008-04-23 16:11:13 följande:
    Jag rekommenderar inte att ni stoppar in katten i tvättmaskin. Dom överlever det helt enkelt inte, och dör troligtvis på ett plågsamt sätt.
    Men hoho - tror du man gör det med flit eller??
  • Bebis
    VA?! Tror du.. Jäklar jag får sluta med det då... Bäst jag slår av maskinen nu på en gång.
    Don't Panic
  • Zimlis
    Bebis skrev 2008-04-23 16:15:49 följande:
    VA?! Tror du.. Jäklar jag får sluta med det då... Bäst jag slår av maskinen nu på en gång.
    Och snälla ta ur den andra katten ur tumlaren - den är nog torr nu
  • T T

Oj det visste jag inte

• Bebis
    Zimlis skrev 2008-04-23 16:20:15 följande:
    Och snälla ta ur den andra katten ur tumlaren - den är nog torr nu
    Tror du? Redan den har ju bara gått i 45minuter..

Skönt att höra att det gick bra med kissen TS, mina katter har inte fått för sig att krypa ner i tvättmaskinen än som tur är men man kanske får börja hålla koll...
    Don't Panic
  • Zimlis
    Bebis skrev 2008-04-23 16:22:28 följande:
    Tror du? Redan den har ju bara gått i 45minuter..Skönt att höra att det gick bra med kissen TS, mina katter har inte fått för sig att krypa ner i tvättmaskinen än som tur är men man kanske får börja hålla koll...
    Beror ju på vilket program du kör.. stryktorrt, så kan du låta den tumla klart

Mormors katt va nära att få åka en tur i tvättmaskinen, men hennes ögon blänkte till i rätt tid *tur det*
    Vad är det med katter och tvättmaskiner?? Verkar vara många katters favorittillhåll
  • ANOF

T T skrev 2008-04-23 16:22:00 följande:

Oj det visste jag inte
    Det verkar som om jag hade fel. Jag prata med min granne, och hon säger att katter oftast överlever sådana händelser. Det kanske beror på hur långt programm och vilken värme man har.

Jag tror inte heller folk gör det med flit, men det var några i tråden som tyckte man skulle göra det. Och det är också lätt hänt av misstag, och att man inte kan avbryta maskin.
  • Fiffis

Tur att man inte har tvättmaskinen i huset utan i anslutning till gäststugan.

• Zimlis
    ANOF skrev 2008-04-23 16:25:45 följande:
    Det verkar som om jag hade fel. Jag prata med min granne, och hon säger att katter oftast överlever sådana händelser. Det kanske beror på hur långt programm och vilken värme man har.Jag tror inte heller folk gör det med flit, men det var några i tråden som tyckte man skulle göra det. Och det är också lätt hänt av misstag, och att man inte kan avbryta maskin.
    Är övertygad om att de som "tyckte" det inte var allvarliga och ramlade ned på lite sandlåde-nivå
  • LovelyMeLovelyYou
    ANOF skrev 2008-04-23 16:25:45 följande:
    Det verkar som om jag hade fel. Jag prata med min granne, och hon säger att katter oftast överlever sådana händelser. Det kanske beror på hur långt programm och vilken värme man har.Jag tror inte heller folk gör det med flit, men det var några i tråden som tyckte man skulle göra det. Och det är också lätt hänt av misstag, och att man inte kan avbryta maskin.
    De drev ju med de övriga de som sa det! Klart alla fattar att man inte ska stoppa in katten i tvättmaskinen...
    Vi vet ju att katter inte gillar att bli blöta
  • Bebis
    ÄlskarMorgan skrev 2008-04-23 16:29:23 följande:
    De drev ju med de övriga de som sa det! Klart alla fattar att man inte ska stoppa in katten i tvättmaskinen...Vi vet ju att katter inte gillar att bli blöta
    Haha då har du inte träffat min Kompis som mer än gärna bor i duschen
    Don't Panic
  • Mrs Anna

Jag tror nog ingen här skulle tvätta sin katt i maskinen avsiktligt, det är nog mest på skämt, för inte tycker de om att bli tvättade

Jag brukar också oroa mig för detta, men mina katter är så stora, en Maine coon och en Skogis, så då skulle det nog knappt få plats någon tvätt... :P

• Smurfelina
    ÄlskarMorgan skrev 2008-04-23 16:29:23 följande:
    De drev ju med de övriga de som sa det! Klart alla fattar att man inte ska stoppa in katten i tvättmaskinen...Vi vet ju att katter inte gillar att bli blöta
    Ja den här katten brukar ha en förkärlek till att hoppa i badkaret precis innan man själv ska sen simmar hon 2 tag innan hon inser att jäklar fa fasiken gör jag så hoppar ur *ler* Men sen har ju hon badat från det att hon var 12 veckor då hon är en utställningskatt-
  • LovelyMeLovelyYou
    Smurfelina skrev 2008-04-23 17:23:18 följande:
    Ja den här katten brukar ha en förkärlek till att hoppa i badkaret precis innan man själv ska sen simmar hon 2 tag innan hon inser att jäklar fa fasiken gör jag så hoppar ur *ler* Men sen har ju hon badat från det att hon var 12 veckor då hon är en utställningskatt-
    Kanske är lättare om de är vana vid att bada Vi brukar duscha våra tre för att de fäller mindre då, men de gillar det inte alls. Den ena får jag hålla i framdelen så hon inte kan hoppa ivgä
  • ursinnet

På riktigt, stäng luckan till maskinen så ni inte råkar utsätta era katter för en antingen väldigt traumatisk upplevelse eller plågsam död. Hört om pojkarna som stoppade in en katt och tvättade den i 90graders grovtvätt? 

Svar på tråden Katten i tvättmaskinen!