sexupplysning till tonåring
jag har en dotter som är 14 år. Väldigt tidigt utvecklad och väldigt framåt när det gäller killar. jag har försökt prata med henne om sex, graviditet och könssjukdomar men hon blir upprörd och klara inte av att prata om det. Hon säger att hon kan allt om detta. Jag vet inte hur långt hon har gått när det gäller killar men hon är nu tillsammans med en 17 årig kille så jag känner att det känns angeläget att få henne och förstå allvaret i detta. Jag har erbjudit min hjälp att beställa tid för att hon ska få p-piller men det vill hon inte. Ska jag lita på att hon är förnuftig och klarar av att hantera detta själv. Jag har sagt allt om ha koll på sin mens, skydd mot sjukdomar och graviditet, upplyst henne om ungdomsmottagningen och hur en gravtest går till. Vet inte om hon har lyssnat när jag berättat men jag har i allfall sagt det. Ska jag lämna henne i fred nu och hoppas att hon är förnuftig och sköter sig eller vad ska jag göra? ska jag kräva att hon skaffar p-piller? hon säger själv att vill hon ha det så fixar hon det själv..... usch jag är en orolig tonårsmamma..... som vet varken ut eller in..... snälla kom med kommentarer är ni snälla !!