• Baby Animal

Ni som har erfarenhet om "BENEFUL"

Ang hundmaten "Beneful"

Vad är posetivt och negativt med den maten anser ni hundägare?

Min hund har fått prova den maten och älskar det, sen när hon återgick till sin vanliga mat -Pedigree så matvägrar hon så nu funderar jag på att byta till Beneful, men är det bra mat?

• Svar på tråden Ni som har erfarenhet om "BENEFUL"
  • Intelligenti pauca
    Baby Animal skrev 2008-04-24 11:37:28 följande:
    Ang hundmaten "Beneful"Vad är posetivt och negativt med den maten anser ni hundägare?Min hund har fått prova den maten och älskar det, sen när hon återgick till sin vanliga mat -Pedigree så matvägrar hon så nu funderar jag på att byta till Beneful, men är det bra mat?
    Det är väl inte bra att hoppa från det ena till det andra? Utan succesivt byta ut lite lite i taget.
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Pikaur

Ola är sjukt petig med maten och har inte gått upp rätt i vikt och följt sin "kurva" som han ska. Så för ett tag sedan bytte jag till Beneful bara för att testa då jag hört mycket gott om det, och vilken storslam!
    På "kort" tid (dvs 6 månader) har han ätit upp sig så att han är ikapp sin kurva igen, full av energi, blank päls, osv, osv. Kommer ha kvar detta på heltid! Supernöjd!

• Baby Animal

Okej, ja men då kan jag ju köra på Beneful då Tyckte min vovva höll hullet jätte bra med det.

Intelligenti Pauca: Nej självklart har jag bytit succesivt, vart läste du att jag INTE har gjort det?

Jag har alltså inte bara provat Beneful i 1v utan i 1½månad då jag fick väldigt mkt foder från en kompis pappa, så varför inte pröva tänkte jag

• Intelligenti pauca
    Baby Animal skrev 2008-04-24 17:04:55 följande:
    Okej, ja men då kan jag ju köra på Beneful då Tyckte min vovva höll hullet jätte bra med det.Intelligenti Pauca: Nej självklart har jag bytit succesivt, vart läste du att jag INTE har gjort det?Jag har alltså inte bara provat Beneful i 1v utan i 1½månad då jag fick väldigt mkt foder från en kompis pappa, så varför inte pröva tänkte jag
    Ang det  fetstilta o understrukna i ditt inlägg ovan så har jag aldrig PÅSTÅTT NÅGOT
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Baby Animal

Jag har inte strukit under och gjort något fetstilt.. gjorde du det? :-P

Okej, ja men då missförstod vi bara varandra

• Anette Olsson

Har för mig att detta är ännu ett foder som är spannmålsbaserat.
    Någon som har innehållsförteckningen

• Pikaur

Anette Olsson skrev 2008-04-24 21:10:12 följande:

Har för mig att detta är ännu ett foder som är spannmålsbaserat.Någon som har innehållsförteckningen
    Står på påsen som står i hyllan i affären som står någonstans i din stad
  • Anette Olsson

Jag hittade på nätet istället!
    Innehåller mer spannmål än kött.
    Toppen till en get men inte att ge till min hund!

• Pikaur

Anette Olsson skrev 2008-04-25 16:51:17 följande:

Jag hittade på nätet istället!Innehåller mer spannmål än kött.Toppen till en get men inte att ge till min hund!
    Olika foder till olika hundar.
  • ninanen

Nått jag tänkte på när jag såg det va dessa "glada" färger på bitarna i fodret... Dom kan väl inte va så bra...

• Baby Animal

Jag har köpt en säck idag iaf och blandade ut med hennes vanliga mat. Hon har matvägrat i 3dagar nu, bara ätit minimalt och bara petat ut det hon gillat (burkmat och matrester har hon enbart ätit och lämnat torrfodret), så iaf blandade jag ut det med lite beneful och vad gör hunden? Hon äter bara beneful bitarna, haha, rackarns hund!! Hon äter och är glad av fodret iaf och det är ju huvudsaken + att hennes avföring blir väldigt bra av den maten, 2ggr om dagen och små små högar m bra konsistens. Jag är nöjd så länge hon är det iaf

• Pikaur

Innan jag köpte fodret kollade jag med vår veterinär om hon ansåg fodret som bra. Hon rekommenderade det då detär just olika figurer och färg på bitarna. Min fis lider av ätstörning (diagnoserad) och funkar hur bra som helst. Foder med enbart bruna bitar i samma form går han inte ens fram och nosar på.
    Har ingen aning om ifall han ens kan se de olika färgerna (hundar påstås ju vara färgblinda), men äter gör han. Så diagnosen är på väg bort.

• Ticki

Beneful stäms just nu i USA för att har orsakat sjukdom och död.Jag skulle avvaktat utgången av det rättsfallet innan jag gav min hund deras mat!

Svar på tråden Ni som har erfarenhet om "BENEFUL"