• Alvi

    Har ditt barn hemmakläder/sunkkläder?

    Min son har en hel hög med kläder som duger hemma, men som jag helst inte visar honom ute i.
    Det kan vara ärvda kläder, kläder med fläckar, eller storasysters urvuxna rosa strumpr...

    Jag tycker det är skönt att ta på honom "sunkkläder" hemma, för man vet aldrig när strömmen går och det inte går att tvätta på flera veckor och så har man använt de fina kläderna!! (Typ... )

    Har ni kläder som ni bara sätter på era barn hemma?


    Ule buku på er!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ditt barn hemmakläder/sunkkläder?
  • MKAsson

    Än så länge har lilla tjejen på 7 månader inga "sunkkläder". Men å andra sidan så är hon första barnet så hon har inga ärvda kläder och hon äter inte själv ännu så hon har inte börjat få matfläckar som inte går bort...

    Hennes mamma däremot (jag alltså) går i myskläder (mjukiskjol och t-shirt) mest hela dagarna när vi är inne i lägenheten, har till och med hänt att jag gått med avtorkat babykräks på axeln flera timmar innan jag bytt om för att gå ut... *skrattar*

  • Needy

    Nope!

    Är vi sjuka myser vi runt i en pyjamas..jag slänger kläder med minsta lilla fläck/trasigt/urväxt/nopprigt

    Dom har jämt fina kläder- finare än mej faktiskt!! *shoppo*


    Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Else

    Vi har sunkkläder, men dom visar vi oss ute i om de råkar sitta på för dagen. Så nej, antar jag.

  • Madge

    Ja, det kan man väl säga, eller jag matchar inte lika noga hemma och är inte lika noga med skick på kläderna. Jag går med sunkkläder hemma, men byter om innan vi går ut och det blir ibland så med dottern (snart 9 månader)

  • Cissela

    Lite petig med lilltjejens kläder. har fina kläder hemma också men är inte så noga med att det matchar, ofta bestämmer hon själv. Nya kläder använder jag oftast första gången när vi ska någonstans...

  • ejja81

    itt barn har finare kläder hemma,,å andra på dagis å ute. men kan inet säga att nått är sunkigt av det=) har massa fula kläder jag fått så fula att jag nte använder dem!

    kanske andra som vill ha dem? =) så nej inget sunkigt

  • SaramedM

    Nja, hon har kläder med fläckar men hon använder det mesta även på dagis.

    Försöker ha lite slitna byxor/koftor när hon rider men inte annars.

  • deez

    Nä, för rätt var det var går man ut och då är det ju jobbigt att byta kläder.

  • mammatillpojkar

    nej inget av mina barn har speciella hemmakläder!
    köper en hel del begagnat (på tradera) och lillebror har en hel del ärvda kläder från storebror men bara sånt som är helt och rent!

  • HelenaMaria

    När vi bara ska vara hemma är jag inte så noga med sonens kläder. Ska vi på ÖF t.ex. vill jag ju helst att han ska ha ok matchande kläder utan fläckar.

  • Nadjis

    Har litegrann, har massa tröjor som är ganska nya men som fått någon fläck (oftast färg från dagis eller så) som inte går bort. De får han ha när vi är hemma och bakar, målar eller pysslar.

  • S a C

    Japp, har sunkkläder och finkläder. Fast nu har jag haft så mycket fint att jag fått använda dom fina hemma så att dom hinner bli använda innan dottern växer ur dom.
    Kommer även ha speciella dagiskläder när det blir aktuellt.

  • Knyttet och K

    Nej. Vi har bara fina kläder som används vid alla tillfällen.

  • Mollan

    Vi har mängder med kläder som är ärvda, speciellt lillasyster har knappt ett nytt plagg. En hel del av dessa kläder är verkligen inte helfräscha, men duger jättebra hemma eller till dagis. Ska vi "ut bland folk" (undantag dagis) så tar vi något fräscht och fläckfritt.

    Till dagis tycker jag inte det gör något med färgfläckar och liknande, men stortjejen som går i skolan har bara sunkkläder när hon rider, ska ut i skogen o dyl.

    Jag tycker det är skönt att ha kläder som man inte behöver vara rädd om. Jag vill att barnen ska kunna experimentera med färger, leka i leran osv utan att behöva vara rädd om kläderna. Vårat dagis är jättebra - de flesta barnen där har mycket ärvda kläder, Ge-Kå's-kläder och liknande. Ingen klädtävling där, inte. Känns sunt och bra tycker jag.

  • Mollan

    Oj, jag blir nästan rädd när jag läser att många kastar bort kläder som blivit noppriga eller fått en fläck! :-O Vad tar ni på barnen när de ska måla med fingerfärg eller göra ladgårdsbesök? Inte nya tröjan väl? Eller leker de bara inne och går på dagis utan färg och utflykter?

  • Raira

    jag har inga fin kläder till barnen som de bara har när de åker bort nej här använder vi det som köps flitigt .
    Kläder med enorma fläckar visst jag släpper inte ut dem i sådana eller enorma hål inte ens till dagis nej de får användas hemma eller så kastas dem .

    måla vattenfärg hemma görs bäst i bara kalsonger eller blöja/trosa.Då vattenfärg inte går bort i tvätt.

    Man köper ju kläder som de kan använda inte bara ligga i garderoben och vänta på kalas då hinner de ju växas ur .

  • 180823

    Jag har alltid hemmakläder varje dag t skjorta och hoodie (luvtröja på riktigt fin svenska :D) och mjukis byxor skönt att sätta på sig på morgonen ändå fryser man på morgonen om man ska till jobbet fryser man

  • 180823
    taksi skrev 2008-04-25 10:40:13 följande:

    Sunkiga kläder på dagis eller hemma. Finaste kläderna enbart hemma. Dvs "Annat".


    Jahaa finaste kläderna har du hemma på dem så de har då kostym och/eller fin klänning på sig hemma vet inte om du har flicka och/eller pojke
Svar på tråden Har ditt barn hemmakläder/sunkkläder?