• Kärnan

Nutrilett? Vilket pulver är bäst för snabb viktnedgång?

Jag tänkte köra 2 veckor... hur mycket har ni gått ner på två veckor - vi som kört med pulver?

vilket pulver ska man köra ? nutrilett, camebridge eller naturdiet? Ska man köra "ren kur" eller äta vissa mål? 
    Finns det nån bra tråd om detta eller är det någon som vill ge mig lite tips?
  • Svar på tråden Nutrilett? Vilket pulver är bäst för snabb viktnedgång?
  • Lottis Pottis

Cambridge ger ju absolut snabba resultat, ingen tvekan om de. Kör ren kur 2 veckor. 1 vecka upptrappning. Sen viktväktarna så ska de säkert gå bra. Men va medveten om att när du börjar äta så sammlar du på dej vattnet igen så ett par kg uppåt blir det iaf.

Lycka till!

Leksing tills ja dör !
  • Kärnan

men ni som har gått ner ca 5-6 kilo på två veckor - hur många centimeter minskade ni?

• Lottis Pottis

Efter 2 veckor hade jag gått ner 6 kg. 7 cm midjan,  5.5 cm höften.

Leksing tills ja dör !
  • Kärnan

Låter ju helt perfekt!  Körde du "ren" kur?

Tror du det blir stor skillnad om man äter en nyttig lunch? Och kör resten pulver?
    Hade du mycket övervikt när du började?
    Lottentotten skrev 2008-04-27 12:17:43 följande:
    Efter 2 veckor hade jag gått ner 6 kg. 7 cm midjan,  5.5 cm höften.
  • Lottis Pottis

Dom tre första veckorna körde jag ren kur. Jag har ca 15 kg till som ja skulle vilja gå ner. Ja eftersom du inte har så många kilon som du vill bli av med så tro ja att du vinner på det i längden att äta en nyttig lunch utan kolhydrater och resten pulver.

Leksing tills ja dör !
  • Kärnan

Nu har jag köpt naturdiet så imorgon börjas det! Jag är lite orolig för hur det kommer gå att jobba... om jag kommer var hungrig...

• funbun
    Kärnan skrev 2008-04-27 18:35:39 följande:
    Nu har jag köpt naturdiet så imorgon börjas det! Jag är lite orolig för hur det kommer gå att jobba... om jag kommer var hungrig...
    Första dagen var svårast tycker jag mens en gick d lätt som en plätt!
  • SessanSessan

Jag gick på en 3 veckorskur med Nutrilett för ca 6 månader sen. Åt 4-5 "portioner" per dag och hade en "äta-vanlig-mat-dag" i veckan. Jag gick ner ca. 6 kg och gick inte upp någonting efteråt trots att jag åt som vanligt!

Nu är det dags igen, lika bra att passa på innan sommarn , jag börjar imorgon! Hoppa att det går lika bra då.

Lycka till med din viktminskning TS!

• SessanSessan
    Kärnan skrev 2008-04-27 18:35:39 följande:
    Jag tycker faktiskt inte att man är så hungrig som man kan tro att man blir, det kommer gå jättebra! Lycka till!
  • SE10

Någon som kollat hur fettprocenten ändras under dietens gång, inte särskilt intressant om man går ner bara i muskelmassa och inte fett.

De där "två kilona" som många går upp igen direkt efter dieten är inte i första hand vätska, utan kroppens energireserv i form av glukos i musklerna.

• Lottis Pottis

Jag kollar fettmängden hos min konsulent. Går man på ren kur med cambridge så bränner man enbart fettet och inga muskler.

Leksing tills ja dör !
  • SE10
    Lottentotten skrev 2008-04-28 17:38:53 följande:
    Jag kollar fettmängden hos min konsulent. Går man på ren kur med cambridge så bränner man enbart fettet och inga muskler.
    Låter ju super, liten förlust i muskelmassa antar jag dock att man får räkna med, men kanske inte så stor då, ska läsa på lite. Inte för att jag behöver gå ner något egentligen, utan mest för att jag har ett stort intresse för kost och dieter. Fast man kan ju alltid jobba på fettprocenten så klart...
  • Kärnan

Kul att det är fler som ska börja! Lycka till du också SessanSessan!

Ja, första dagen har gått ganska bra. Jag äter fyra påsar per dag och lunch med grönsaker och protein. Det var lite jobbigt innan lunch i förmiddags men resten av dagen har gått strålande. NU börjar jag bli lite hungrig så snart ska jag ta min sista påse för dagen.. Hoppas resen av veckan går lika bra!
  • SessanSessan
    Kärnan skrev 2008-04-28 19:39:49 följande:
    Kul att det är fler som ska börja! Lycka till du också SessanSessan!
    Ja, första dagen har gått ganska bra. Jag äter fyra påsar per dag och lunch med grönsaker och protein. Det var lite jobbigt innan lunch i förmiddags men resten av dagen har gått strålande. NU börjar jag bli lite hungrig så snart ska jag ta min sista påse för dagen.. Hoppas resen av veckan går lika bra!
    Vad kul att första dagen har gått så bra! Lycka till resten av vägen också!
  • Enter Sandman

Låter som rena bågföretaget.
    Bara det att det inte går att hitta några uppgifter om vem som ligger bakom tabletten.
    Vad är det för bolag, vilka står ansvariga.
    Jag kan inte ens finna ett telefonnummer, så man kan nå dom.
    Men dom vill ha mitt telefonnummer som kund, för att det är det snabbaste sättet att nå mig.
    Men deras nummer lämnar dom inte ut.
    Det innebär att det inte finns någon att fråga och ingen att ställa till svars om något går snett.
    Nej, kör det gamla hederliga och beprövade 
    Är rätt och rör på er.         
Svar på tråden Nutrilett? Vilket pulver är bäst för snabb viktnedgång?