• elink

jag ska lägga ut fotanglar för glassbilen!!!!

närå, men nästan. en gång i veckan kommer glassbilen förbi här utanför och plingar. precis vid den tid hjalmar har somnat. och den plingar alltid lite extra utanför vårt fönster.... jag blir så arg!!!!! fattar chaffisen inte att barn sover?

jaja..... vi överlever väl. ville bara bli lite arg och avreagera mig...... så. nu har det gått över...

• Svar på tråden jag ska lägga ut fotanglar för glassbilen!!!!
  • mjuik

Jag hör aldrig glassbilen. Det är ett ljud som jag inte märker av alls.
    I sommarstugan kommer glassbilen på eftermiddagarna. Det är okej.

Tortyr är lite att ta i men han fick ju inget för sin rapport heller.
    Förutom ett leende från mig =)

• Trasan0606

Åhhh, jag vill också skjuta sönder glassbiltutan!

Torsdagar ca 20,30 kör han igenom kvarteret för att parkera preciiiiiiis nedanför oss och vem har precis somnat då och vaknar igen!? Inte är det jag ialla fall.

Kanske ska vara en gnällkärring och ringa Hemglass, de får gärna komma hit men inte så sent!!!

• Lillymarleen

Är det bara jag som blir så där glad över att höra den glada trudilutten Vilka minnen.

• elink
    Lillymarleen skrev 2008-04-29 21:34:42 följande:
    Är det bara jag som blir så där glad över att höra den glada trudilutten Vilka minnen.
    jo en svettig sommardag, mitt på dan, då blir jag glad
  • Tomtarna

Jag köper glass av glassbilen!!!
    Underbart, gott och bra sortiment!

Tack och lov kommer de hit på lördagar, mitt på dan. Jag förstår om ni blir uppgivna, frustrerade och irriterade när de kommer sena kvällar.

• elink

nu har jag skrivit till dem, vänligt men bestämt och bett dem ändra sina tider med hänsyn till små barn som skall sova. har inte fått svar än.....

• Emilia82

här kommer den vid 13 tror jag,precis när flickorna har/har haft sin dagssovtid...men det är ju ej så ofta den kommer:) men jobbigt när dottern låg och tralla med istället för sov:)

• Emilia82

elink:är nog svårt att ändra, det finns ju alltid någon som stör sej lixom...

• buffybus

skrivit? jag hade fan i mej ringt!!! tror dem tar åt sig mer då o höra en!! 

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Hertha

Jag blir också tokig, här kommer den prick 8 på kvällen och stannar vid vår grind. Inte lär den lägga av med det heller eftersom grannarna mittemot är Hemglass största kunder.

Hade varit en sak om sonen bara vaknat men nu blir han livrädd och gråter hysteriskt i en kvart, blir sen tyst i 5 minuter för att sedan bli jätterädd igen då glassbilen låter för nästa stopp lite längre bort.

• elink
    buffybus skrev 2008-05-06 22:15:25 följande:
    skrivit? jag hade fan i mej ringt!!! tror dem tar åt sig mer då o höra en!! 
    nja, jag är nog kanske lite feg när det kommer till kritan. och så formulerar jag mig bättre i skrift än tal.....
  • Trasan0606

Vi kanske kan utöva prickskytte på tutan när den närmar sig våra kvarter så de förstår piken...

• elink
    Trasan0606 skrev 2008-05-07 12:04:54 följande:
    Vi kanske kan utöva prickskytte på tutan när den närmar sig våra kvarter så de förstår piken...
    ja!
  • ALY538
    Trasan0606 skrev 2008-05-07 12:04:54 följande:

Exakt min tanke också, så här 13 år senare, bättre att ha sönder högtalare än däcket! Kopierar och säger att då är bilen fast utanför och tutar!
Svar på tråden jag ska lägga ut fotanglar för glassbilen!!!!