• entjej

De här känningarna från livmodern..

Hur långt upp, i magregionen, kan man känna dom?

Hittills har jag känt något kort några gånger per dag. På båda sidorna. Idag har jag känt oftare och längre men bara känt på höger sida och, tror jag också, högre upp.
    Kan det vara så? Att det växlar lite från dag till dag? Kanske imorgon känner jag mest på vänster.
    Eller kan det vara utomkveds på gång. Jag verkar ha lite lågt hCG så jag undrar lite extra om det. Jag är i vecka 6.

Hoppas någon kan svara.

• Svar på tråden De här känningarna från livmodern..
  • Focy

Hej
    Man känner ju hugg och massor med nytt när livmodern växer, livmodern sitter fast i ligament och de kan göra otroligt ont från och till mest när man ställer sig upp eller vänder sig hastigt. Jag kan få hugg samt att det gör ont på olika sätt. Jag tror inte du behöver oroa dig, med ring till IVF eller din BM om du är orolig.

• Selinda

Om du gjort IVF ska du väl göra ett tidigt VUL och där ser man ju var embryot fäst...

• Felicia34

Ja absolut, det varierar från dag till dag, vissa dagar känns det inget, andra dagar på ena sidan, sen på båda sidor, sen bara i mitten etc. Jag har oxå gjort IVF.

• entjej
    Felicia34 skrev 2008-04-27 22:52:14 följande:
    Ja absolut, det varierar från dag till dag, vissa dagar känns det inget, andra dagar på ena sidan, sen på båda sidor, sen bara i mitten etc. Jag har oxå gjort IVF.
    Okey, får hoppas det är okey för mig också.
Svar på tråden De här känningarna från livmodern..