• LillyLu

Hur tidigt vet man att man är gravid?

Är det någon som har erfarenhet hur länge efter ägglossning man kan känna att man är gravid. Känner man själva befruktningen, eller märker man det först efter några veckor i o m att mensen uteblir, eller att man börjar må illa mm. Nån som vet?

• Svar på tråden Hur tidigt vet man att man är gravid?
  • Debby jessicah

Hej jag är oregelbundet med mens och vet inte när jag har ägglössning hur känner man det för jag har redan tvillingar men har svårt o veta när jag har ägglösning, vill bli gravid igen !!!!!!!!! Tack

• Veronica 021

Jag lyckades att träffa in på ägglossningen och nu väntar jag mitt första barn. Jag har försökt att bli gravid i över tre år tillslut gav jag upp och nu fick jag tre positiva graviditetstester. Jag tyckte själv att jag blev lite större om magen och jeansen blev tajta samt att jag fick ont i brösten. På natten drömde jag att jag tog ett graviditetstest men jag såg inte svaret på testet på morgon när jag vaknade så tog jag ett test som visade positivt ????

• Karomisskaro

Hej jag hade sex 4 beruari,min mens började typ 1 februari. Och nu är det den 2.3 kan jag vara gravid?

• Karin23
    Enundrandetjej skrev 2013-07-26 12:04:01 följande:

Vilka dagar kan man bli gravid på? Kan man bli gravid även om killen inte kom?

Varje stöt in i sidan sänder ut sekret från penis så visst finns det spermier i det. Allt ifrån 40-200 miljoner spermier så de som kör oskyddat och tror att man bara kan bli gravid av utlysning får sig en tankeställare :)
  • Almis03

Jag och min kille mös lite och han kom in i mig men inte så länge ungefär 20 sekunder men vi låg "på" varandra hela tiden, kan jag vara gravid? Extremt rädd för är inte så gammal

• Karin23
    Almis03 skrev 2015-03-08 13:33:33 följande:

Jag och min kille mös lite och han kom in i mig men inte så länge ungefär 20 sekunder men vi låg "på" varandra hela tiden, kan jag vara gravid? Extremt rädd för är inte så gammal

Om han varit inne i dig finns risken alltid för befruktning /att du kan bli gravid. Gå till ungdomsmottagningen och testa dig två veckor efter oskyddade senaste han var inne i dig.
  • orolig ungdom

Jag hade ett "ons" förra torsdan (14.5) och är inte aalls säker på att han hade skydd, så nu är jag jätte nojjig och vet inte alls vart jag ska ta vägen. Har en "menskalender" på telefonen, och enligt den var jag fertil och hade ägglossning dagen efter.. Mensen är beräknad till 29.5, men jag kan inte vänta så länge!! Vill/klarar inte alls av att bli gravid just nu.! Vad ska jag göra ?

• SecretlyMe
    orolig ungdom skrev 2015-05-18 16:06:34 följande:

Jag hade ett "ons" förra torsdan (14.5) och är inte aalls säker på att han hade skydd, så nu är jag jätte nojjig och vet inte alls vart jag ska ta vägen. Har en "menskalender" på telefonen, och enligt den var jag fertil och hade ägglossning dagen efter.. Mensen är beräknad till 29.5, men jag kan inte vänta så länge!! Vill/klarar inte alls av att bli gravid just nu.! Vad ska jag göra ?

Du kan köpa akutpiller på apoteket för att framkalla mensen, dessa ska dock tas inom 48h efter oskyddat sex. Annars är det bara vänta tills du beräknas ha mens och ta ett test då. Är du gravid får du ringa in till gyn för att komma fram till en lösning som passar dig. Lycka till.
  • FrökenH

Hej alla! Har bim om två dagar och har symptom så som ömma bröst, molvärk och trötthet. Har pågått i 5 dagar nu. Tempar varje morgon och än så har inte temperatur sjunkit som den brukar några dagar innan mens och jag hoppas att den håller sig hög eller höjs ännu mer! Jag hade även en "implantations-dip" i temperaturkurvan 6 dagar efter ÄL tillsammans med en rosa flytning (nidblödning?) som varade en dag endast.

Jag är dock orolig att jag inte är gravid trots alla dess positiva symptom. Har haft förhoppningar innan och trott mig vara gravid, men sen har mensen kommit.

Vad tror ni?

• Nattaolssom

Jag hade sex för ungefär 1 månad sen, min kille sprutade i mig 4 gånger. Jag skulle fått min mens för 1 vecka sen, min mens brukar aldrig vara försenad. Jag har känt massa symtomer, mina bröst är ömma, jag är trött, har huvudvärk och har även ont i ögonen, jag kissar väldigt ofta, mitt kiss luktar jätte starkt och det blir väldigt mörkt, och jag får krampar i magen ibland.

Jag har aldrig varit gravid förr så vet ingenting, kan jag vara gravid??

Svar på tråden Hur tidigt vet man att man är gravid?