Världens sötaste och fegaste 5-åring positivt menat..=)
Jag har en 5-årig styvdotter som är hur gullig som helst, men rädd för allting och klagar alltid att allt är så jobbigt, gå, cykla (nu när hon äntligen lärt sig det själv), har alltid ont, hittar på ställen hon har ont på osv... Hur ska man på bästa sätt få henne att sluta känna efter, om man råkar ramla tex.. Vi jobbar hårt på att låtsas som att allting gick bra om nåt sånt skulle hända.. att lära henne nya saker, men hon är livrädd för allting...
Är det någon som kan ge mig råd? Jag är ändå ganska hård, men med glimten i ögat och hon tycker om mig väldigt mycket så jag kör ju på mitt sätt.. Min sambo är ganska rädd av sig också så jag antar att allting ligger i släkten, men det kan vara så jobbigt.. Man vill inte höra en massa gnäll hela tiden... Det kanske är så här det ska vara, men skulle vara kul om det finns några andra där ute som haft problem eller har och har hittat en bra metod att få dom att minska ner på allt gnällande om allting som gör ont.. Här hemma är det ju lugnt, men det är när man är hos folk och något händer så kommer hon ofta springande och ska berätta att hon gjort illa sig här och där, fast det i själva verket gick hur bra som helst..=)
Tacksam för svar om ni känner för det..=)
Världens sötaste tjej i övrigt..=)